EscCos Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Noen som har info om ombygging av Capri MK3 med Cosworth motor? Tenker da på hvilke deler som må byttes, og eventuelle forsterkinger å sånt. Håper på mange gode forslag Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 treng vel i utangspunket 2 liter understell.. motorfesta må lagast sjøl.. er ikkje so inne i cosworth motor i capri da.. man ha 2.8i anna travers enn 3.0l? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted February 11, 2007 Author Share Posted February 11, 2007 treng vel i utangspunket 2 liter understell.. motorfesta må lagast sjøl.. er ikkje so inne i cosworth motor i capri da.. man ha 2.8i anna travers enn 3.0l? Trenger vel kun travers fra 2 liter. Bremser å sånt må være litt mere solid for å få godkjent med cosworth vel. Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 capri med v8 va no godkjent med 3l bremser da.. Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 Originale 2.8i bremser er gode nok til cosworth med org. effekt. Radiator brukes fra 3.0 pga slangeuttak og størrelse. Mellomaksling kan du bruke fra 4-trinns 2.8 eller lage en ny. En forsterkning i girkassetunellen må taes bort. Dette her jeg hørt, har ikke prøvd det selv. mvh -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted February 11, 2007 Author Share Posted February 11, 2007 Originale 2.8i bremser er gode nok til cosworth med org. effekt. Radiator brukes fra 3.0 pga slangeuttak og størrelse. Mellomaksling kan du bruke fra 4-trinns 2.8 eller lage en ny. En forsterkning i girkassetunellen må taes bort. Dette her jeg hørt, har ikke prøvd det selv. mvh Må det kappes vekk noe i tunellen? Trodde der var plass nok Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 kom ikke capri med 1,6/2.0 ohc? eller tar ejg feil? isåfall kan de motorfestene brukes vell? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 kom ikke capri med 1,6/2.0 ohc? eller tar ejg feil? isåfall kan de motorfestene brukes vell? kom til og med med 1.3, så det å få tak i motorfester er ikke noe problem med T5 kasse så tror jeg at det må kappes i tunellen, men det skal jeg ikke si for sikkert. også må du finne på noe med bremsekraft forsterkeren, siden det blir dårlig plass pga innsuget. 2.8i bremser er egentlig gode nok for en original motor, men som de sier: du kan ta hånda ut av vinduet under nedbremsing og kjenne at det bremser bedre da. så er vel like greit å bygge om til cosworth bremser med en gang. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 bruke abs pumpe frå scorpio er eit godt tips eller pedalboks. girkassetunnelen må åpnes opp litt og innfesting til gearkassetravers må flyttes litt hvis du skal bruke org gearkasse travers. motorfester er enklest med 2.0 och fester med litt tjukkere gummi på(forsterka rs2000 fester frå kollevold er også eit godt tips) mvh geir "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted February 13, 2007 Author Share Posted February 13, 2007 Hva bør gjøres med bakaksel/bremser? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Hva bør gjøres med bakaksel/bremser? Kommer an på hvor mye effekt du har tenkt å ha det Original cosworth går vel på originale capribremser. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest volvo244v8 Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 behøver kunn å slipe litt av kassa på sidene for at den ikke skal gå borti tunellen;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 behøver kunn å slipe litt av kassa på sidene for at den ikke skal gå borti tunellen;)Har du gjort dette selv siden du vet det eller? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 behøver kunn å slipe litt av kassa på sidene for at den ikke skal gå borti tunellen;)da skal du f.... meg ha ein god sliper.tunnelen må løftes ca 3cm. sliper du av 3cm på kassa er du kommen i drevsettet vil eg tru. har capri som har vært cosworth i "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now