Jump to content

lakke fangere


frode

Recommended Posts

noen som har bilde av en 90/91 sierra med hjemmelakkerte fangere???

 

jeg lurer på hvordan det blir seende ut når jeg skal lakke de i samme farge som bilen. er originalt sorte nå.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

ikke så verst bjørn_h :)

 

H.M.Kongen: nei, hadde tenkt å lakke med sprøyte.

 

men hvis jeg lakker fangerne, vil jeg jo ikke lakke den kromlista som sitter på toppen av fangerene, hvordan får jeg av denne?

 

og en ting til; ser det kanskje litt rart ut med listene på sidene hvis man lakker fangerene. disse er jo også svarte. man burde kanskje lakke de og?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

ikke så verst bjørn_h :)

 

H.M.Kongen: nei, hadde tenkt å lakke med sprøyte.

 

men hvis jeg lakker fangerne, vil jeg jo ikke lakke den kromlista som sitter på toppen av fangerene, hvordan får jeg av denne?

 

og en ting til; ser det kanskje litt rart ut med listene på sidene hvis man lakker fangerene. disse er jo også svarte. man burde kanskje lakke de og?

Ja, må nesten lakke de også.. siden jeg har krasjet bilen min et par ganger (og rettet den opp) er jeg "nødt" til å ta en hellakkering før eller senere. Det må jeg gjøre selv, hjemme med sprøyte. Må nesten lakkere fangere, dørhåndtak og dørlåser når man først lakkerer! Det som er vanskelig er at det visstnok finnes TO typer grunning til plasten. Og hvem av disse man skal bruke den plasten som skal lakkeres er ikke alltid så lett å vite. Dette i følge en kompis som er oppretterlærling. Han fikk Sierra'n sin hellakkert, men tror plastgrunningen var feil da lakken flasset av her og der etterhvert. Bilen ble forresten profflakkert, så jeg tror ikke det var lakkeringen det skulle stå på.

Edit: en annen ting jeg vil lakkere er listene på taket! en annen ting er at tar man en hellakkering fjerner man like godt listene på siden av bilen. Disse er gjerne ikke så pene etter noen år (løsner litt), men de er ikke limt så man må sveise igjen noen hull!

Link to comment
Share on other sites

vel, når det gjelder listene på sidene, så prøvde jeg å ta de av på delebilen min ('92 coupe), for å se åssen de satt. der satt de med dobbeltsidig teip, men det var hull som du sa bak dem. listene på bilen jeg skal lakke fangerne på er helt fine, så jeg håper det går an å lakke de mens de står på bilen. er vel greieste måten å gjøre det på tenker jeg.

 

kan du sende meg en beskjed om åssen plastgrunning man skal bruke på støtfangerne hvis du får greie på det mfafa?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...