Jump to content

Recommended Posts

Posted

fikk 2 stk 2'er feil ,

 

8.2 co litt over tillat >3,5% - min er på 11,23% :blink:

 

8.4 oljelekasje motor , lekker fra oljekjøleren

 

noen som har nå råd på hvordan få ned co enkelt å greit ( å billig ) ?

 

gode råd mottas med takk :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Guest Waterwolf
Posted

montere catalysator fra biltema

Posted

ser helst att jeg slipper å kappe 3" mongoose anlegget mitt da ,,,,

 

er det ikke en co still skru på L8 da ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

hvor mye skal jeg skru ?

 

hvilken vei ?

 

dette er jeg helt blank på :huh:

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

ja må vell få meg en kvelds time å prøve oss litt fram på det der da ....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

Håper det går greit at jeg spør her, istedet for å lage en ny tråd.

Når det gjelder CO, får man strupa den på Sierra forgasser?

EU rett rundt hjørnet.

Posted

på gasser er det en skrue innimot toppdekslet ditt , var den eneste jeg fant som funka .

 

men du kommer til å justere den opp etterpå , for bilen går dårlig .

 

kjøp deg nye motorcraft plugger å ha ny olje nå du drar på eu , det skal hjelpe

 

( har prøvd dette før :P )

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
kjøp deg nye motorcraft plugger å ha ny olje nå du drar på eu , det skal hjelpe

( har prøvd dette før :P )

 

Ny olje og plugger kan jeg også bekrefte at hjelper ja! Hadde 7,5 %CO på min DOHC, skifta olje+filter, plugger og nytt luftfilter, og vips: 0% :D

Posted

skal prøve nye plugger , ledninger , fordelerlokk , rotor , olje å filter jeg ,

 

å stille litt på co skruen , fant info om den på autodata :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

kjenner du ingen som har et orginalt eksos annlegg som du kan låne til godkjenningen? eller kjøpe seg ett brukt et og bruke til å godkjenne, det er jo det beste for det kommer jo flere godkjenninger hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

er tynt med cosworther uti her sjønner du :P

 

er vell noen her som å hvet delenr på de o-ringene på oljekjøleren/filterflytteren ?? er der det lekker hos med

 

er trangt der nede :S

 

takker for tips så langt :D :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

kjører du med filterflytter fra en 4x4 da ? morty

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

tok du fra vanlig ohc filter ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

takk , da er d bare å finne en varm garasje ,

 

er bare co'n som står igjen som et problem da :S

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

hehe , ja kan jo prøve det å , spurt jo under kontrollen om jeg fikk låne umbraco :P men de var ikke så villig til det

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

ta med ett skrujern - om du ikke får låne - skru ned co på stedet . det gjorde biltilsynet for meg første gangen .....

Guest Hovden Racing
Posted

skru ned bensintrykket til det går akkuratt med CO :) Så skrur du opp igjen etterpå. Hvilket bensintrykk kjører du på forresten?

Posted
skru ned bensintrykket til det går akkuratt med CO :) Så skrur du opp igjen etterpå. Hvilket bensintrykk kjører du på forresten?

det jeg tenker på er med slik co spyler du da ikke sylindre veggene reine for olje - og dermed får større slitasje på stempel fjærer / større sylinder lekasje / trykk i bunnpanna ???

Jeg betalte 100 kr til kaffe kassa og de stilte co riktig på vingen når jeg skiftet til L8 ...

Posted

jeg har 3 bars trykk med vacum ,

 

tror dere honingsfilmen kan ha blitt spylt bort da ? :S

 

kan jo stille ned trykket å co'n under målinga å bare stille opp igjen når jeg har kjørt ut ?

 

eller bør jeg sette i en snillere chip for å få ned åpningstiden på dysene ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...