kikk0 Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Før eg begynner å skrive så vil eg berre sei at 14-tiss kommentarer som kritiserer opel kan holdes for seg sjølv. meininga er berre å lufte ideen om å bygge cosworth motor i kadett c sedan. veit det eg gjort før, men er bare ute etter tips og informasjon, regner med moderatorer kommer til å reagere på dette, så da får dere bare flytte den til ein anna kategori. har tenkt å kjøpe meg ein kadett c sedaen for å sette nedi cosworth motoren som eg egentleg skulle ha i min 5dørs sierra. lurer da på ting som bakaksling, forstilling, generelt å få plass til cosworth motoren, girkasse osv i bilen. har tenkt å lage ein strøken "gatebil" med MYE vektreduksjon. dvs bruk av aluminium og glassfiber der det er muleg, mykje avstiving i form av rører rund bilen samt heilbur. Planen er rett under 400hk. korleis er mulegheitene for å få dette godkjent, må man ha det såkalla pink bremsesettet til 20 000 som eg totalt ubrukeleg til den prisen? setter pris på innspill og gjerne noen bilder, linker til andre prosjekter ang dette. mvh Frode Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Før eg begynner å skrive så vil eg berre sei at 14-tiss kommentarer som kritiserer opel kan holdes for seg sjølv. meininga er berre å lufte ideen om å bygge cosworth motor i kadett c sedan. veit det eg gjort før, men er bare ute etter tips og informasjon, regner med moderatorer kommer til å reagere på dette, så da får dere bare flytte den til ein anna kategori. har tenkt å kjøpe meg ein kadett c sedaen for å sette nedi cosworth motoren som eg egentleg skulle ha i min 5dørs sierra. lurer da på ting som bakaksling, forstilling, generelt å få plass til cosworth motoren, girkasse osv i bilen. har tenkt å lage ein strøken "gatebil" med MYE vektreduksjon. dvs bruk av aluminium og glassfiber der det er muleg, mykje avstiving i form av rører rund bilen samt heilbur. Planen er rett under 400hk. korleis er mulegheitene for å få dette godkjent, må man ha det såkalla pink bremsesettet til 20 000 som eg totalt ubrukeleg til den prisen? setter pris på innspill og gjerne noen bilder, linker til andre prosjekter ang dette. mvh Frode frode engelund er vel den rette personen å spørre dette om....et opel forum hadde vel også vært en tanke,90% av "gutta" der som har kadett c bruker vel cossie motorer..... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 b og c kadett er heftige biler de, men ford e ford å opel e opel, kan heller ha calibra turbo motor i kadett spør du meg, men når det jelder understell so trur eg at di bruker volvo bak akslel å resten fra 1600 kadett, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 kadett c vokser ikke på trær lenger heller,jeg mener det er "must" å bruke 16s som utgangspunkt,og dem er det veeeeldig lite av.... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted February 5, 2007 Author Share Posted February 5, 2007 kadett c vokser ikke på trær lenger heller,jeg mener det er "must" å bruke 16s som utgangspunkt,og dem er det veeeeldig lite av.... har kamerater som har DÅRLI erfaring med frode engelund hvorfor bruke 16s? hva er forskjell fra andre modeller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 har kamerater som har DÅRLI erfaring med frode engelund hvorfor bruke 16s? hva er forskjell fra andre modeller? [/quote1600s var vell grymmaste moedllen omtrent, men for å få gokjent en c kadett me 2,2i må en ha 1600 understell, men skal du ha cossie motor kan du ikkje ha en 1600 aksling, trur volvo aksling funker fint, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 16s har mye kraftigere forstilling,på den kan du med letthet montere rekord 2,2i bremser,så da holder det en liten stund iallefall. driverk,forstilling på en 12s er ikke brukende til noen ting.....med en skikkelig sperre på en 16s bakaksling,så holder det faktisk en god stund.... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
17m rs V6 Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 må bare legge ut en link til en rå kadett c med cossie maskin: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1375992 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted February 5, 2007 Author Share Posted February 5, 2007 drivverk og slik blir jo bytta ut. er det kun forstilling som er forskjell og dårleg på 12s? trenger bare å bytte til 16 forstilling så er det bra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Nei nei nei. Ikke ødelegg den fine bilen med en Ford motor da Mener traversen er lik på 12 og 16 S, forskjellen er bærebruer og spindler. Dessuten har 16 S større girtunell, forøvrig samme som 12 automat. Men jeg skal ikke prate mer om ting jeg ikke har greie på, lenge siden jeg hadde 16 S Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted February 5, 2007 Author Share Posted February 5, 2007 Nei nei nei. Ikke ødelegg den fine bilen med en Ford motor da Mener traversen er lik på 12 og 16 S, forskjellen er bærebruer og spindler. Dessuten har 16 S større girtunell, forøvrig samme som 12 automat. Men jeg skal ikke prate mer om ting jeg ikke har greie på, lenge siden jeg hadde 16 S har ein 1200 på hand nå. bilen skal totalt ombygges. vil også lufte ideen om ein v8. noen gode ideer til motor valg der? girtunellen er ingen problem da heile golvet skal bort, rørramme skal bygges og nytt golv i aluminium skal legges for å spare vekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 du kan jo høre med tafatt her på forumet,han holder på med no kadett cossi styr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mazdafun Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 må bare legge ut en link til en rå kadett c med cossie maskin: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1375992 i den annonsen stod det jo nesten en hel bruksanvisning på Kadett cossie bygge da.. veldig detaljert info til salgsannonse å være.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Syntes jeg leste noe om godkjenning jeg? Da kan du glemme rørramme og alu gulv. Og V 8 blir for tungt, Kadetten har mye bedre kjøreegenskaper /vektfordeling med 1200 enn den har med 1,6 - 2,4 CIH , så en V8 vil ødelegge fullstendig Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Nei nei nei. Ikke ødelegg den fine bilen med en Ford motor da Mener traversen er lik på 12 og 16 S, forskjellen er bærebruer og spindler. Dessuten har 16 S større girtunell, forøvrig samme som 12 automat. Men jeg skal ikke prate mer om ting jeg ikke har greie på, lenge siden jeg hadde 16 S Det er heelt riktig Har hatt 8-9 av Kadett C, både 1.2s og automat, og med 2.2i motor... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Julle Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 men får vel ikke godkjent dissa med cossie maskin? Har en kompis med calibra turbo motor i og han sin er vist den siste som blei godkjent med den motoren, han fikk høre at det ikke går ann å få godkjent dem med sånne motorer lengre! mulig jeg er feil informert?!?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 opel gutta som skal godkjenne kadett c med c20xe motor(150hk). dem bruker komplett 1600 understell og 1600 bremseforsterker og pumpe. rek 2.2i skiver og kalipper foran. dette er godkjent opptil 150 hk på kadett c. 1600 bakaksel er ikke lett å få taki. men den tåler en hel del med diff brems. skal du bruke 240 aksel. så må du montere 4-link. grunnen til at opel gutta bruker cossie motoren er at den passer så mye bedre oppi enn en c20let. cossie har eksos på "riktig" side i forhold til br.kraftforsterker og ratt aksel. det meste er mulig å godkjenne. men snakk med BT og hver saklig. skriv en god søkand. og bruk bremser og deler som er har tuv godkjenning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 Syntes jeg leste noe om godkjenning jeg? Da kan du glemme rørramme og alu gulv. Og V 8 blir for tungt, Kadetten har mye bedre kjøreegenskaper /vektfordeling med 1200 enn den har med 1,6 - 2,4 CIH , så en V8 vil ødelegge fullstendig kva med denne dao? http://www.engelund-racing.com/kadett_c_v8.html hvor mykje tyngre er v8 enn vanleg 1200 motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 www.home.no/abracing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 denne fyren driver å bygger opp kadetter med cossie maskiner å er meget flink å veit hva du trenger.jeg har også en kompis som har kadett med cossie maskin som er godkjent på bt,så det er nokk mulig ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 sorry ot: men denne er til wingdude: du stenger en tråd med et bmw spørsmål, men lar denne opel diskusjonen gå uhemmet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 sorry ot: men denne er til wingdude: du stenger en tråd med et bmw spørsmål, men lar denne opel diskusjonen gå uhemmet.. Skulle det cosworth-motor i BMW'en ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now