Bdt Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Kompis har en 4x4 coswort med L8 uten lambda sitter også 270 chip i hjernen.den fyller plenum kammeret og spjeldhuset med bensin bare du kinner motoren i 5-10 sek.vil ikke starte....bytta hjerne og sjekka verdier på vann tempføler og tps.eneste som er litt rart er at jeg måler 5 volt med tenninga på ,på map sensor pluggen mellom midtpunktet og stikkera på hver sin side.er det riktig?noen tips COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 pleier bestandig og spørre hva gjorde du med bilen fra den startet ok og til den ikke starter .... hva byttet du -hva srudde du på ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 sjekka gnist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 pleier bestandig og spørre hva gjorde du med bilen fra den startet ok og til den ikke starter .... hva byttet du -hva srudde du på ???? ikke noe,kun normal kjøring.så gikk den på 3 sylindre og så kutta den helt. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 sjekka gnist? jepp har det. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 sjekk stikket og kabelen inn til vanntempføleren.... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 prøvd en annen map-sensor? har noenlunde samme symptomer på min, og det hjalp mye etter ny map ble montert... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 sjekk stikket og kabelen inn til vanntempføleren.... jepp den er målt inne ved stikkeren til hjernen og er i orden. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 prøvd en annen map-sensor? har noenlunde samme symptomer på min, og det hjalp mye etter ny map ble montert... ja prøvd det også.men den er jo brukt da... COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Visst den fyller opp plenum med bensin på så kort tid høres det ut som dysene står åpne hele tiden...... Var borti en escorth med akkuratt samme problem. der var det en eller flere dyser som var gåene. de sto åpne. Ellers kan du prøve en annen chip\hjerne visst den gir strøm til dysene hele tiden. Ecu er programer til og gi doble sprut om hastigheten på motoren er under 500rpm og det er kaldstart . Og siden du har gnist må den starte - elles er det noe med kamen på innsugs siden . Blir pluggene fuktige ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alexander P Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Byttet dere chip også, eller bare hjernen med samme chip? Har vært borti at chip`n har mistet minne av en eller annen grunn med tilsvarende problemer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Kompis har en 4x4 coswort med L8 uten lambda sitter også 270 chip i hjernen.den fyller plenum kammeret og spjeldhuset med bensin bare du kinner motoren i 5-10 sek.vil ikke starte....bytta hjerne og sjekka verdier på vann tempføler og tps.eneste som er litt rart er at jeg måler 5 volt med tenninga på ,på map sensor pluggen mellom midtpunktet og stikkera på hver sin side.er det riktig?noen tips Se om det kommer bensin ut av luftslangen mellom bensintrykkregulatoren og plenumet. I tilfellet er det ikke første gang at en membran er defekt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 Se om det kommer bensin ut av luftslangen mellom bensintrykkregulatoren og plenumet. I tilfellet er det ikke første gang at en membran er defekt. jepp det som var feil ja.den spruta rett inn i innsuget på sylinder 3 COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 jepp det som var feil ja.den spruta rett inn i innsuget på sylinder 3 Se der ja. Kjekt at det ordnet seg. Værsågod. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Byttet dere chip også, eller bare hjernen med samme chip? Har vært borti at chip`n har mistet minne av en eller annen grunn med tilsvarende problemer.. Hvis chip er "tom", så vil ikke bilen ha gnist på pluggene, slik han hadde. Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted February 7, 2007 Author Share Posted February 7, 2007 Se der ja. Kjekt at det ordnet seg. Værsågod. he he hadde fiksa det kvelden før du skrev inn gitt men takk for tipset. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now