Jump to content

cos 4x4 Starter ikke


Bdt

Recommended Posts

Kompis har en 4x4 coswort med L8 uten lambda sitter også 270 chip i hjernen.den fyller plenum kammeret og spjeldhuset med bensin bare du kinner motoren i 5-10 sek.vil ikke starte....bytta hjerne og sjekka verdier på vann tempføler og tps.eneste som er litt rart er at jeg måler 5 volt med tenninga på ,på map sensor pluggen mellom midtpunktet og stikkera på hver sin side.er det riktig?noen tips

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

pleier bestandig og spørre hva gjorde du med bilen fra den startet ok og til den ikke starter .... hva byttet du -hva srudde du på ????

 

 

ikke noe,kun normal kjøring.så gikk den på 3 sylindre og så kutta den helt.

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Visst den fyller opp plenum med bensin på så kort tid høres det ut som dysene står åpne hele tiden......

Var borti en escorth med akkuratt samme problem. der var det en eller flere dyser som var gåene. de sto åpne.

Ellers kan du prøve en annen chip\hjerne visst den gir strøm til dysene hele tiden.

Ecu er programer til og gi doble sprut om hastigheten på motoren er under 500rpm og det er kaldstart .

Og siden du har gnist må den starte - elles er det noe med kamen på innsugs siden .

Blir pluggene fuktige ???

Link to comment
Share on other sites

Guest Alexander P

Byttet dere chip også, eller bare hjernen med samme chip?

Har vært borti at chip`n har mistet minne av en eller annen grunn med tilsvarende problemer..

Link to comment
Share on other sites

Kompis har en 4x4 coswort med L8 uten lambda sitter også 270 chip i hjernen.den fyller plenum kammeret og spjeldhuset med bensin bare du kinner motoren i 5-10 sek.vil ikke starte....bytta hjerne og sjekka verdier på vann tempføler og tps.eneste som er litt rart er at jeg måler 5 volt med tenninga på ,på map sensor pluggen mellom midtpunktet og stikkera på hver sin side.er det riktig?noen tips

 

Se om det kommer bensin ut av luftslangen mellom bensintrykkregulatoren og plenumet. I tilfellet er det ikke første gang at en membran er defekt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Se om det kommer bensin ut av luftslangen mellom bensintrykkregulatoren og plenumet. I tilfellet er det ikke første gang at en membran er defekt.

 

jepp det som var feil ja.den spruta rett inn i innsuget på sylinder 3 :wacko:

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

jepp det som var feil ja.den spruta rett inn i innsuget på sylinder 3 :wacko:

 

Se der ja. Kjekt at det ordnet seg. Værsågod. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...