Jump to content

kon filter doch

Recommended Posts

Guest H.M.Kongen
Posted

vet det har vært en topic om det før her men jeg husker ikke hva som sto der.

hvis jeg skal sette på et kon filter på en sierra doch,skal jeg da ta bort begge de "små" svarte boksene eller bare byte ut den ytterste.skjønner noen hva jeg mener?trenger svar fort da jeg skal montere det om et par timer.hehe. :D

Guest H.M.Kongen
Posted

men hvor har du kobla luftmengdemåleren og den oljeutluftinga som går utifra toppdekslet,hvor går den hen?den pleier jo og gå rett inn i luftfilterboksen.

Posted

DOHC har ikke luftmengdemåler, den er MAP-styrt.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

kald start ventilen ??? hos oss står den forran på røret ...............

ser ut som om du har lagt den på siden ?????

Guest H.M.Kongen
Posted

ok,kaldstartventilen da.den som sto foran på røret til den svære boksen før luftfilteret.åssen har du kobla den?og hva har du gjort med oljeutluftinga?jeg fjerna luftfilterboksen jeg og satt det inn på den andreboksenmen da vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av den utluftinga.det er vel ikke bra at den ikke er kobla til no?

Guest H.M.Kongen
Posted

tror dette er en slik ein høyrestyrt sierra jeg.bremsekraftforsterker påhøyre side og batteri på venstre.hmm.

Posted

Detter er bilde av et KN kon filter.. Har hatt et sån før på tidligere bilen min.. kaldstartventilen monteres på deler som følger med i settet til KN.. Det følger med tegniger også der, hvordan man skal montere det sammen..

Funket som bare det på min tidligere bil, sammen med simons annlegg :D Kunne jo til en forandring kjøre forbi biler i 80sonen i 5gir B)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

Guest H.M.Kongen
Posted

nå har ikke jeg monteringsett da.har bare et filter jeg da.blir gæli kanskje det?får lage en brakett som jeg stikker den oljeutluftinga inn i kanskje.hmm.

Guest stampede
Posted
vet det har vært en topic om det før her men jeg husker ikke hva som sto der.

hvis jeg skal sette på et kon filter på en sierra doch,skal jeg da ta bort begge de "små" svarte boksene eller bare byte ut den ytterste.skjønner noen hva jeg mener?trenger svar fort da jeg skal montere det om et par timer.hehe. :D

Jeg monterte mitt på denne måten.

Veivhusventilasjonslangen koblet jeg på et veivhusventilajsonsfilter som du får kjøpt i f.eks. MC butikker, eller hos Pedersen Racing i Sarpsborg.