Loffen Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Bare lekt litt med tanken på åssen dette ville funket... Noen som veit om det er blitt gjort, og isåfall med hvilket resultat? -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Skulle vell ikke være noe prob. og få det til...Men hvorfor? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Magne Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Går jo fint og lage til ja, men spørsmålet er kvifor ja ? Får nok bedre drag frå bunnen av registeret, men kompressor klarer jo ikkje levere det ein turbo klarer på toppregisteret <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 (edited) og en org. cosworth kommer jo rimelig bra nede på registeret og, sierra eller escort med t-25...Så ser ikke noe poeng med kompressor på en cossi motor.På en 2,9 24 cossi motor kansje... litt mere fornuftig. Edited January 31, 2007 by GranadaMK1 Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 Var isåfall pga som dere nevnte her, at man har mere moment helt fra bunn Husker Steinar Jøranli kjørte med kompressor på sin Vectra rallycrossbil, og selv om Martin S hadde mere effekt, så hoppet nærmest opelen opp i rævva på Martin... Var på Lyngås, og glemmer det aldri. Råeste jeg har sett... Det var effektiv motor det, men holdt jo ikke, pga Opel... hehe. Kom gjerne med forslag som veier for og imot... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 en grunn som veier FOR er jo at det er noe ingen(?) andre har! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ørjan G Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Var isåfall pga som dere nevnte her, at man har mere moment helt fra bunn Husker Steinar Jøranli kjørte med kompressor på sin Vectra rallycrossbil, og selv om Martin S hadde mere effekt, så hoppet nærmest opelen opp i rævva på Martin... Var på Lyngås, og glemmer det aldri. Råeste jeg har sett... Det var effektiv motor det, men holdt jo ikke, pga Opel... hehe. Kom gjerne med forslag som veier for og imot... Med unntak av prisen og støyen er det bare fordeler med skrue-kompressor sammenlignet med turbo, og noe annet enn skurekompressor er bare å glemme på en YB motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Med unntak av prisen og støyen er det bare fordeler med skrue-kompressor sammenlignet med turbo, og noe annet enn skurekompressor er bare å glemme på en YB motor. En skrukompressor blir antagelig virkningsgraden optimaliser til bortimote 75% effektøkning.I følge diagramer til Sprintex skrukompressor - (Korriger meg om dette ikke er helt korrekt)En ting er prognose noe annet er realisme ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 (edited) Med unntak av prisen og støyen er det bare fordeler med skrue-kompressor sammenlignet med turbo, og noe annet enn skurekompressor er bare å glemme på en YB motor. Har sjekket litt priser, og kommet fram til at kompressor faktisk blir endel billigere, ved å handle fra usa, vel og merke... Støy??? Er jo bare kul lyd i kompressor da, men smaken er som baken... Edited February 1, 2007 by Loffen -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Har sjekket litt priser, og kommet fram til at kompressor faktisk blir endel billigere, ved å handle fra usa, vel og merke... Støy??? Er jo bare kul lyd i kompressor da, men smaken er som baken... komme jo bare til å ligge å slikke støv å eksos lyd av min cossi alikevel ,gjør ikke noe om kompresseren ule litt da HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 hehe, tenk å flaut å bli forbikjørt av gamlebilen sin Mens du spinner så vinker jeg til deg i speilet... hehe -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 hehe, tenk å flaut å bli forbikjørt av gamlebilen sin Mens du spinner så vinker jeg til deg i speilet... hehe he he greit å ha litt fendermat foran seg HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 hadde blitt kvalm hadde jeg hørt\ sett en cosworth motor med kompressor, nei la vw ha kompressor for seg selv sier bare jeg, fyy fyy, cosworth motor er TURBO end of story, helt utrolig at dere gidder å snakke om det engang Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 hadde blitt kvalm hadde jeg hørt\ sett en cosworth motor med kompressor, nei la vw ha kompressor for seg selv sier bare jeg, fyy fyy, cosworth motor er TURBO end of story, helt utrolig at dere gidder å snakke om det engang Hehe,. visste ikke at det var en sånn regel jeg Så de som bygger cossiemotor uten ekstra pustehjelp er også helt på jordet da eller... hehe Om du syns dette er ille bare å prate om, så burde du sannelig reagere kraftig på endel idiotprosjekter som folk holder på med her inne... hehe -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Hehe,. visste ikke at det var en sånn regel jeg Så de som bygger cossiemotor uten ekstra pustehjelp er også helt på jordet da eller... hehe Om du syns dette er ille bare å prate om, så burde du sannelig reagere kraftig på endel idiotprosjekter som folk holder på med her inne... hehe tro meg, reagerer masse på idiotprosjekter, og ihvertfall IDIOTSPØRSMÅL om denne fantastiske motoren, men holder for det meste for meg selv, men når det kommer noe såååå dumt som kompressor inne i bildet på en turbomotor, ja da må jeg reagere hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 tro meg, reagerer masse på idiotprosjekter, og ihvertfall IDIOTSPØRSMÅL om denne fantastiske motoren, men holder for det meste for meg selv, men når det kommer noe såååå dumt som kompressor inne i bildet på en turbomotor, ja da må jeg reagere hehe Kom med en eneste god grunn for at dette er sååå dumt da. Uten å komme med din personlige mening om at cossiemotor SKAL ha turbo... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Kan ikke skjønne annet enn at dette er gjort en eller annen gang, må være en sprø brite som har prøvd dette på en cossie en gang.Hvis du har lyst så syns jeg du skal prøve jeg, ødelegger joikke motoren på det akkurat, får jevnere turtallsregister, så dette må jo være en god idè på en litt trimma en, ladtrykk fra bunn avtil tross for trimma bil. Er ikke fy, men definitivt annerledes. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 3, 2007 Author Share Posted February 3, 2007 Bra noen kan se ting fra nøytralt ståsted Det jeg egentlig lurer mest på, er åssen den originale motorstyringen vil funke i forhold til å ha ladetrykk helt fra "bunnen", og hvordan man eventuelt gjør det med wg, som man har på turbo... Litt sånne ting bare... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Ja hva er så galt med og montere kompressor. Cosworth motor er bare en motor. ikke noe GUD. hehe Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Ja hva er så galt med og montere kompressor.Cosworth motor er bare en motor. ikke noe GUD. hehe For enkelte kan det se ut som dette er en "gud" Fanatiker finnes det alle steder Det fantes flere bil merker som hadde kompressor tilbehør til sine modeler , Et italiensk bilmerke ¤¤¤¤¤¤ delta integrale hadde sågar rally og gatebil med denne utrustningen , + mange US-Ford kom med rootskompresser og sentrefugalkompressor FØR Wolkswagen tenkte og bruke det på sine modeller . Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 enda en tanke: hva med cosworth-motor med kompressor OG turbo? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RH-Racing Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 enda en tanke: hva med cosworth-motor med kompressor OG turbo? Høres ut som en genial gateracer...Da har man drag hele veien Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 sjekk denne reportasjen for mer info og inspirasjon: Hilmerssons opel manta Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 sjekk denne reportasjen for mer info og inspirasjon: Hilmerssons opel manta Råbra denne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 3, 2007 Author Share Posted February 3, 2007 Hehe, helt rått Ikke den råeste med antall hk, men sier jo litt å klare 402 meter på litt over 10 sek og kun 2wd... Uten tvil inspirasjon i den der, hehe -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now