cbp Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 (edited) Dette er regler de Norske myndigheter har laget.Før i tiden var det ingen øvre grense på hvor mye en vareprøve kunne ha i verdi,så det ble satt en grense på 200 kr for å begrense innførselen av vareprøver. Jeg kjøper "alt" av deler jeg ha i utlandet.Når man kan spare tusenvis av kroner på feks en turbo,så ser jeg ingen grunn til å kjøpe den i Norge. De som driver med svindel i dette forpulte landet må jo være firmaer som skal ha nærmere 3000 kr + moms for en slik pumpe.Hvor lite gir de for en slik pumpe direkte fra produsenten?Ikke mange hundrelappene. Om alle i Norge hadde begynt å betale alle skatter og avgifter så hadde ikke dette landet blitt "rikere" og bedre for vanlige folk av den grunn.Pengene kan jo ikke brukes allikevel. Rett og slett fordi det er unndragelse av avgift. Og når Jens tar f.eks 2000,- inkl mva så er ikke det så galt. Men noen er aldri interessert i og bidra til fellesskapet kun mele sin egen kake.. sånn er det vel bare.. PS: liker du ikke landet så finnes det mange andre med langt lavere avgifter som kanskje passer deg bedre? Edited February 6, 2007 by cbp If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Rett og slett fordi det er unndragelse av avgift. Og når Jens tar f.eks 2000,- inkl mva så er ikke det så galt. Men noen er aldri interessert i og bidra til fellesskapet kun mele sin egen kake.. sånn er det vel bare.. PS: liker du ikke landet så finnes det mange andre med langt lavere avgifter som kanskje passer deg bedre? tror de fleste som er inne på forumet her er interessert i de billigste delene som kan skaffes.Jeg er blitt drittlei av å mele fellesskapets kake når man ser hvor lite som kommer tilbake i form av bevilgninger til feks vei,skole og sykehus. Jeg liker landet mitt dårligere og dårligere for hvert år som går,men har ingen planer om å flytte ennå.Skal prøve å dra ut så mye trygdepenger som mulig først. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 tror de fleste som er inne på forumet her er interessert i de billigste delene som kan skaffes.Jeg er blitt drittlei av å mele fellesskapets kake når man ser hvor lite som kommer tilbake i form av bevilgninger til feks vei,skole og sykehus. Jeg liker landet mitt dårligere og dårligere for hvert år som går,men har ingen planer om å flytte ennå.Skal prøve å dra ut så mye trygdepenger som mulig først. ja, du kan jo lure på hvor penga blir av hen, når alle tenker som deg... Skal prøve å dra ut så mye trygdepenger som mulig først. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Off topic, stenges. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts