Escort-mekkern Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 (edited) Heisann En kompis av meg har akkurat kjøpt seg en -04 mondeo ghia X TDI 130 hk. Jeg har ikke sett den og har lite peiling på denne bilen i seg selv...men disel har jo blitt veldig bra for tiden....noen som har noen tips til hvordan få hentet ut en del ekstra her? F.eks den turboen som står i...det er vel ikke store greia....kansje få den byttet til noe større....hvordan er det med eksos og filter...det er kansje litt og hente der også...vet ikke helt hvordan ting er med tanke på katalysator osv... Chip er sikkert en mulighet men jeg er så veldig vandt til at det er en veldig dyr måte å hente ut hester på... Kast ut forslag....jeg skal få han til å tune den godt hvis det lar seg gjøre til en fornuftig pris....han har ei kone som holder han litt for mye i øra Edited January 29, 2007 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest Compom Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 Chip til turbodiesel er vel ikke akkurat veldig kostbart. Betalte seks lapper for "trimboks" til min 130hk/330nm, og kjører nå rundt med 166 hk, og 398nm... Anbefales på det varmeste!!!
Guest Rabbit Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 Chip til turbodiesel er vel ikke akkurat veldig kostbart. Betalte seks lapper for "trimboks" til min 130hk/330nm, og kjører nå rundt med 166 hk, og 398nm... Anbefales på det varmeste!!! Hvilken "trimboks" da? hvem selger/installerer....
Escort-mekkern Posted January 29, 2007 Author Posted January 29, 2007 Ikke ille det...men hvordan er det å bytte ut turbo osv...noen som har noen erfaringer med det? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
tuszi Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 Hvilken "trimboks" da? hvem selger/installerer....tef racing som fiksa han sin. tefracing.no
vinge87 Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 Ikke ille det...men hvordan er det å bytte ut turbo osv...noen som har noen erfaringer med det? hvorfor bytte ut turbo da? holder sikkert med på det meste en stund den oppover i hk skalaen hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Escort-mekkern Posted January 29, 2007 Author Posted January 29, 2007 ok...hvordan er det med å øke turbotrykket??? Det er sikkert en trykksperre man må forbi..men det kan kansje den tuningboksen fikse... Tenker som så...det er en turboladet 2 liter...det burde da ikke være noe problem å runde 180-190 hester...om ikke 200hk...det hadde jo vært morro.. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Guest Compom Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 tef racing som fiksa han sin. tefracing.no Stemmer.. AP er merket.
tuszi Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 di er greie folk di på tef. greie på litt av vært di eller hva roy?
Escort-mekkern Posted January 30, 2007 Author Posted January 30, 2007 ? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
tuszi Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 tror du kommer langt med chiptrimming jeg begynn der og eventuelt still opp trykket littegrann på turboen vis det er mulig
Escort-mekkern Posted February 5, 2007 Author Posted February 5, 2007 Humm..ok...da har jeg søkt litt rundt... Eksosanlegget skal ikke være lett å få tak i... Det eneste jeg har funnet er et til ca 7000,- Det var da en del mer enn jeg regnet med... Og da må man ta to potter og kutte i fangeren osv....frister litt mindre... Ang diss chippene er det ingen jeg så langt har snakket med som kan si noe mer enn ca 150 hk. og litt mer Nm så klart... Ser ikke spesielt bra ut dette..tenker litt på litt senkning og styling også...men det er ike så mye som virker bra til MK3 -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
morty999 Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 150 diesel hester er ikke det samme som i en bensinmotor.. så tenk på det.. og med 150hk har du sikkert 400nm.. el noe i den duren jaffal...
Guest ST200evil Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 jeg har nå byttet ut forden mot en audi, 1,9tdi.. sportec chippet denne. har nå 180 hk og 410nm.. blir jo mere med eksos og åpent filter.. så du burde da klare rundt 180...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now