Jump to content

Mystisk kjøling!

Recommended Posts

Guest Real Power
Posted (edited)

Bilen har ein tendens til å begynne å gå seg varm på tomgang og av og til ved rolig kjøyring(ca 1500rpm). Tempen stig og varmeapparatet begynner å blåse kald luft. Viss eg sløkker bilen å lufter ut via skruen på toppen av vannpompa, så går det over for ei stund. Men fant ut her om dagen at viss eg ga på(opp rundt 4-5000rpm) så kom varmen igjenn i varmeapparat og tempen på vatnet gikk ned igjenn. Nokon som har eit svar på kva dette kan være?? Bilen har oljekjølt turbo, dvs den øverste slangen på ekspansjonstanken er "plugga".

Bilde_007.jpg

Bilde_008.jpg

Edited by Real Power
Guest Real Power
Posted
luft i sysemet, hmm gåen topp pakning??

hadde samme problem på en bmw 324td som jeg hadde

Har tenkt samme tanken, men det forsvinner ikkje vatn fra tanken. Det kjem heller ikkje noko ut eksosen. Topp pakkningen vart bytt for ca eit år sidan (wrc).

Guest Real Power
Posted
vannet sirkulerer dårlig. termostat?vannpumpe, sett på igjen retur slangen fra termostathus-til ekspansjontank. bedre sirkalusjon.

Termostaten bytte eg i haust. Kor skal den returslangen stå hen på termostathuset da?? Kan ikkje sei eg har sett ein ledig plass der(bilde kansje)?

Posted
Termostaten bytte eg i haust. Kor skal den returslangen stå hen på termostathuset da?? Kan ikkje sei eg har sett ein ledig plass der(bilde kansje)?

Skal være et uttak på termostathuset som er til kjøling av tuboen originalt. Bare legg denne til ekspangsjonstanken (den slangen du har plugga)

Guest Real Power
Posted
Skal være et uttak på termostathuset som er til kjøling av tuboen originalt. Bare legg denne til ekspangsjonstanken (den slangen du har plugga)

Oki, takker for svar så langt. Får sjå på det i mårgon!!!

Posted
tipper det ordner seg når du får satt tilbake slangen fra termostat huset og til ekspasjonstanken. Det gjorde det iværtfall til meg :9

Enig.

Jeg fikk en samco slange som tetta seg etter noen timers bruk. Glad jeg fant ut dette i tide.

Posted

sett en slange fra det utaket som orginalt går til turboen og til innløpet som er plugga på tanken, så kan jeg nesten garantere at det ordner seg!

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

• 3 weeks later...
Guest Real Power
Posted
sett en slange fra det utaket som orginalt går til turboen og til innløpet som er plugga på tanken, så kan jeg nesten garantere at det ordner seg!

Jepp, var det som skulle til!!! No fungerar kjølingen som ein drøm!! Takker forkens :D