Lucifer Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 (edited) Sierra'n tålte ikke kulda som var her. (-25) Er en sånn 100 hesters utgave, med motorrommet fullt av vakumslanger. Kjørte 2 mil uten problemer, men etterpå begynte den å fuske når jeg ga gass. Hosta såpass så jeg ikke fikk kjørt i hele tatt. Tok av LMM og tinte og dusja den med 5-56. Samme med tomgangsregulatoren.Ikke noe forskjell. Tok ut kontakta til LMM og da gikk den bedre, fuska bare på lavt turtall. Er vel nødprogrammet som slo inn da? Prøvde å ta av den sensoren på gasspjeldet, (TPS?) men klarte å knekke noe inni den.Etter det ville den ikke starte engang. Bytta derfor til en annen som mest trolig funker, men ikke noe forskjell. trodde jeg kunne starte og gå på tomgang med defekt TPS? Er gnist på pluggene, og bensin fram til innsuget ihvertfall.Gått over det meste med 5-56.. Har gått tom for ideer nå... Noen som har en idè til hva det kan være? Edited February 22, 2007 by Lucifer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted January 27, 2007 Author Share Posted January 27, 2007 Kan defekt TPS gjøre at den ikke starter i hele tatt? Trodde kansje den kunne gå på tomgang for det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 defekt tps kan IKKE gjøre att bilen ikke starter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted January 28, 2007 Author Share Posted January 28, 2007 Var hos en bilmekaniker i går, og sjekka alt vi kom på. Når bilen fikk varmen i seg inne, starta den med startgass, men gikk bare på tre. Uansett hva vi gjorde.. Idag, når bilen overnatta ute, starta den ikke i hele tatt. Noen som har ny motor til meg? Passer vanlig i motor til ledningsnettet til lavkompmotoren min?Veit du Morty har gjort motsatt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 kondens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 forsøk med kondens fjerner Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted January 28, 2007 Author Share Posted January 28, 2007 Prøvde i stad. to flasker på ca 15l bensin, men går ikke på annet enn startgass... Pluggene sotes også helt ned på tre minutter. Bra komp. Får gnist, bensin, men er tydeligvis noe veldig feil som ikke er riktig Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 28, 2007 Share Posted January 28, 2007 kan bruke vanlig i motor på lavkomp nett ja.. men tviler på att dette er motoren sin skyld.. kan jo hende hjernen har kveldet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted January 28, 2007 Author Share Posted January 28, 2007 Hmm.. Kan godt hende.. Du har ikke en hjerne til den liggende vel? For det er vel en spesialhjerne til denne slaskebilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 men vist den soter ned pluggene slik at den ikke starter kan det være TPS-en . vist den starter å går med nye plugger.. men for å finne ut om tps-er deffekt er det bare å trykke gassen i bånn å se om den putselig går fint da... Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 event koble den fra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted January 29, 2007 Author Share Posted January 29, 2007 Har prøvd begge deler, men gikk bare på tre for det..%%# drittbil. Hadde du ingen hjerne Morty?Ikke misforstå Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 hehe.. lurer på om jeg skal ha en til lavkompa is.. men må bare ta en titt på lagret Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted January 29, 2007 Author Share Posted January 29, 2007 Fint det! Send en PM med hva du finner da Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 titter i morra.. minn meg på det da.. glemmer det sikkert 97623279 Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 tanken har ikke frysi da? vært borti det og.. dårlige bensin med mye vann i seg... la den stå inne i varmt rom i noen dager.. kanskje det hjelper... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 Hadde den inne i natt, da tinte nok bensinen.. Men den går på to-tre sylindre og kveler seg hvis jeg gir bånn gass, ryker svart og lukter noe spesielt.. Får den alt for mye bensin? HVordan er det med Lambdasonden, kan den gjøre dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 en ting til du burte gjøre fjern alt av de vakumslangen riv det vekk og brenn det Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Hadde den inne i natt, da tinte nok bensinen.. Men den går på to-tre sylindre og kveler seg hvis jeg gir bånn gass, ryker svart og lukter noe spesielt.. Får den alt for mye bensin? HVordan er det med Lambdasonden, kan den gjøre dette? koble den vekk da vel å se, er mange som har hatt problemer med detta så kan være en ide. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 en ting til du burte gjøre fjern alt av de vakumslangen riv det vekk og brenn det You got that right! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted February 7, 2007 Author Share Posted February 7, 2007 Virker som den får ALT for mye bensin. Har vært helt fin før. Hva er det som egentlig styrer bensinen på tomgang? Hjernen og lambda bare? Eller er luftmengdemåleren med og? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Prøv å ta av map'en koble den helt vekk. en liten svart klump med 3 ledninger og en vakumslange bak innsuget på torpedoveggen. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucifer Posted February 7, 2007 Author Share Posted February 7, 2007 Prøv å ta av map'en koble den helt vekk. en liten svart klump med 3 ledninger og en vakumslange bak innsuget på torpedoveggen. Den har jeg prøvd.. Var ingen forskjell Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 koble fra batt i 1 times tid så du nullstiller ecu'en. kan være den har fått litt hikke og kjører i nødmodus forresten. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Dette begynner å bli et kjent problem på ohc - cat. På min ble det mye bedre etter bytte av tps, men ikke helt 100. Stjerne i boka til den som finner hovedproblemet. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now