EscCos Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Har problem med at bilen ikke lader ordentlig. Før så lada den 1bar. Da stoppa måleren på 1bar. Men nå går måleren helt til bunns når jeg lader opp. Noen som vet hva feilen kan være? Har prøvd å sett om det er noen løse vakum slanger, men finner ingen. Tok av staget fra actuatoren, og da var det spjeldet på turboen helt løst å vri på. Skal det være sånn, eller skal det være fjærbelastet? Håper noen har noen gode tips Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Linda Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Kan være Acuatoren eller den orginale turbotryks justeringen som er gåen. spjeldet på turboen skal være løst, når staget er på der så blir det jo igrun fjærbelastet Kan annbefale Turbo XS sine boost kontrollere!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted January 23, 2007 Author Share Posted January 23, 2007 Kan være Acuatoren eller den orginale turbotryks justeringen som er gåen. spjeldet på turboen skal være løst, når staget er på der så blir det jo igrun fjærbelastet Kan annbefale Turbo XS sine boost kontrollere!!! Kan prøve å sjekke det da . Er det noen mulighet for å sjekke om actuator er gåen? Hvor får man kjøpt Turbo XS boost kontroller da? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Spjeldet skal være løst. Har du prøvd å koble slangen direkte fra turbo til wastegate? Da ser du det.. Da skal den åpne ved ca. 0,7bar om den er rett justert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted February 3, 2007 Author Share Posted February 3, 2007 (edited) Har rødeloksert actuator (-31?) fra cosworth.no nå. Er det mulighet for å bruke -34 actuator istedet? Hva er forskjellen? Og hvor får man kjøpt -31 actuator i Norge? Edited February 16, 2007 by EscCos Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 eg har søkt å søkt nå så spør enkelt å greit bare her på denne tråden, noen som vet hva originalt ladetrykk er på ein sierra cosworth 4x4 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rabbit Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 eg har søkt å søkt nå så spør enkelt å greit bare her på denne tråden, noen som vet hva originalt ladetrykk er på ein sierra cosworth 4x4 ? 0.8 Bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 takk skal du ha var det eg trodde det var, men måtte bare være sikker ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Har rødeloksert actuator (-31?) fra cosworth.no nå. Er det mulighet for å bruke -34 actuator istedet? Hva er forskjellen? Og hvor får man kjøpt -31 actuator i Norge? du får kjøpt alt du trenger på www.facemotorsport.no. det kan lønne seg å handle deler i england ... 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted March 21, 2007 Author Share Posted March 21, 2007 du får kjøpt alt du trenger på www.facemotorsport.no. det kan lønne seg å handle deler i england ... Ja, fikk kjøpt en på ebay. Hva kjører dere andre i turbotrykk med grønndyseoppsett? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest darksoul Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 1.5 kjører eg på... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 kan du lade noe over originalt når alt annet er originalt ? eller blir det bare tull ut av det Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 mapsensoren som begrenser dette. kan lade opp til 1 bar før den kutter. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 ja eg lader 1 bar nå men tenkte på om eg heller burde kjøre 0.8 siden eg har originale dyser osv ? eller leverer di nok til at eg kan kjøre på 1 bar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rabbit Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 med org. chip og mapsensor kan du lade opptil 1 bar før fuelcut. Originale dyser holder ikke til mye mer en 270hk. En stor fordel å bruke bredbåndslambda for å være sikker på blandingsforholdet når man kjører på bortimot maks av dysekapasitet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now