Lars Magne Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 (edited) Eg har då ein 1978 Taunus 1600 som er ombygd (ikkje godkjent) til 2,0l motor og 5-trinns sierra is girkasse og 2,0l mellomaksling. No skal eg då bygge om bilen til IST. Girkassa tåler vel litt? Kva bakaksling/diff kan eg bruke? Og kva som må til for og få den godkjent med 150-160hk ? Mvh Lars Magne Edited January 23, 2007 by Taunus_2L <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 du kan jo ta den helt ut å kjøpe deg atlas diff og akslinger da vil det holde, evt bygge om bilen slik at bakstilling fra sierra passer Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 du kan jo ta den helt ut å kjøpe deg atlas diff og akslinger da vil det holde, evt bygge om bilen slik at bakstilling fra sierra passerStyr unna Sierra bakstilling,hvis du er interessert i bra grep.Blir mye dårligere grep hvis du monterer den.Er en grunn til at folk i England setter på Atlas aksling på Cosworth.Sats på en ZF sperre.Drivakslingene holder i massevis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Magne Posted January 25, 2007 Author Share Posted January 25, 2007 Kor får eg tak i atlas bakaksling med differensial då ? <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 http://www.Burtonpower.com Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Anders Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Eg har då ein 1978 Taunus 1600 som er ombygd (ikkje godkjent) til 2,0l motor og 5-trinns sierra is girkasse og 2,0l mellomaksling. No skal eg då bygge om bilen til IST. Girkassa tåler vel litt? Kva bakaksling/diff kan eg bruke? Og kva som må til for og få den godkjent med 150-160hk ? Mvh Lars Magne Hei ! Tror ikke det skal mye til å få godkjent dette (men det er jo stor forskjell på biltilsyn da ) Klarer deg sikkert med standard skiver foran, men kan jo oppgradere med ventilerte Capri-skiver og Capri/Granada calipre.Bak må du ha 9" tromler for å få godkjent m 2-liter. TIPS - Snakk med ansvarlig på Biltilsynet der du bor å spør hva du må gjøre for å få den godkjent.Lønner seg å spørre først !!Og såklart gjør alt så det ser pent og orntlig ut. Måtte bare skifte til 9" tromler for å få godkjent med 2.0is jeg.Men har da Capri/Granada skiver/calipre, polyforinger+++ Mvh Jon A MK1 Escort Stasjonsvogn - 68 Fiesta - 04 1.4B Mondeo Stv - 15 1.5EcoBoost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk3 rider Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Eg har då ein 1978 Taunus 1600 som er ombygd (ikkje godkjent) til 2,0l motor og 5-trinns sierra is girkasse og 2,0l mellomaksling. No skal eg då bygge om bilen til IST. Girkassa tåler vel litt? Kva bakaksling/diff kan eg bruke? Og kva som må til for og få den godkjent med 150-160hk ? Mvh Lars Magne Har du godkjent 2literen fra før da?brukte du feste i mitten på mellomakslingen? atlasbakakslingen har vel 9t tromler org så er vel bare å sette rett over tenker eg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Magne Posted January 27, 2007 Author Share Posted January 27, 2007 (edited) Hei ! Tror ikke det skal mye til å få godkjent dette (men det er jo stor forskjell på biltilsyn da ) Klarer deg sikkert med standard skiver foran, men kan jo oppgradere med ventilerte Capri-skiver og Capri/Granada calipre.Bak må du ha 9" tromler for å få godkjent m 2-liter. TIPS - Snakk med ansvarlig på Biltilsynet der du bor å spør hva du må gjøre for å få den godkjent.Lønner seg å spørre først !!Og såklart gjør alt så det ser pent og orntlig ut. Måtte bare skifte til 9" tromler for å få godkjent med 2.0is jeg.Men har da Capri/Granada skiver/calipre, polyforinger+++ Mvh Jon A Okey. Skal ha ca 130hk på godkjenning med kanskje 0,3 i ladetrykk elns... 2l stasjonsvogn bakaksling då ? Det har vel 9tomms bremsetromler.. Har du godkjent 2literen fra før da?brukte du feste i mitten på mellomakslingen? atlasbakakslingen har vel 9t tromler org så er vel bare å sette rett over tenker eg... Bruker feste på midten på mellomakslingen ja.Biler er godkjent som 1600 Edited January 27, 2007 by Lars Magne <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now