cosworth540 Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 ja men slik går det når man hører på allt som alle sier, er jo 999måter og gjøre på så jeg skal nok få det til jeg og, Jeg har skrudd på Ford OHC motorer i over 20 år så jeg vet hva jeg snakker om Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Jeg har skrudd på Ford OHC motorer i over 20 år så jeg vet hva jeg snakker om har ikke betvilt noe av det du sier heller Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 er det noen som har oppstart map til pectel t2? isåfall er jeg sugen på en hehe, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Jeg vil anbefale at du hører med Mobeck om han går god for den type innkjøringprosedyre som du beskriver på de kammene han leverer, FØR du starter opp. Mange har havarert kammene sine, akkurat pga slik behandling. "På andreplass" er lekkasje forbi stempelfjører pga misforstått "snillhet" og dillekjøring med helsyntetisk olje. På min va innkjøringsprosedyren på kammene å latt bilen gå på tomgang ei god stund,å når man starta opp en nybygd motor va det viktig for kammene at det ikke vart start stopp start stopp start stopp,dette i henhold til mobeckVar det det du tenkte på pelle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 ca et par 2000-2500 omdr i endel minutt, mener jeg det sto i mine papirer fra Piper Cams -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 På min va innkjøringsprosedyren på kammene å latt bilen gå på tomgang ei god stund,å når man starta opp en nybygd motor va det viktig for kammene at det ikke vart start stopp start stopp start stopp,dette i henhold til mobeckVar det det du tenkte på Pelle? Det var nok det. Det vanligste er å anbefale turtall noe over tomgang da oljetrykket og oljemengden som er tilgjengelig til å smøre kammene under denne kritiske perioden øker betydelig. Når Mobeck sier at Cat Cams kammene er så sterke at de ikke trenger mer smøring enn hva som er tilgjenngelig på tomgang, så er jo det klar tale. Under oppstart uten oljetrykk er det "nesten tørt" så at kammene ikke tåler dette som innkjøring er forståelig. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Turtallet blir som regel litt høyere i praksis en ren tomgang på 850 når et nybygg startes opp,men helt klart der viktigste var å få motoren til å gå uten stopp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 jøss er du her og ebb hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 (edited) Turtallet blir som regel litt høyere i praksis en ren tomgang på 850 når et nybygg startes opp, men helt klart der viktigste var å få motoren til å gå uten stopp. Javisst. Den originale hurtigtomgangsfunksjonen sørger vanligvis for det, men med uoriginalt gass spjeld, ujustert datasprut og med uoriginal eller ingen tomgangsmotor er det nok mye uvant som kan skje. - dra igang og sørge for ett eller annet konstant rpm i 1500-1800 regionen over gode 20 første minutter. Ja. Edited February 3, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 (edited) Uten tvil, så kan det dukke opp uventa ting men med god tid,dobbel dobbel sjekking,godt forarbeid å litt hjelp så begrense man mulighetan for uvante hendelser.Gikk over all forventning i mitt tilfelle dær det meste er nytt,ombygd å flytta på.Når mapp var lagt inn å alt kobla til tok den etter på første,starta på andre å gikk på tredje.Etter det var det bare å holde den i gang samt å etterjustere litt. No gjenstår det bare å få se sluttresultatet på papiret.. Edited February 3, 2007 by turboole Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 No gjenstår det bare å få se sluttresultatet på papiret.. Vi er nok mange som ser frem til det. Antar at du får en dreiemomentkurve de fleste kan misunne deg. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now