Jump to content

problemer med plassering av lambdasonde


ninjacrap

Recommended Posts

Monterte Ashley Exhaust Manifold grenrør i dag (varenavn "ashm33" hos butonpower.com).

 

Problemet er at plasseringen av lambdasonden er helt på trynet.

Den ligger helt nederst på manifolden, og gjør at når jeg plugger i lambdasonden så er det bare 5-6 cm klaring mellom bakken og sonden!

Farlig nærme bakken altså.. Er jo ikke så mange måter å montere det på heller, så tviler på jeg har gjort feil :-P

 

 

Skal dette virkelig være slik?

Ser ut som om jeg må sveise til ny plassering av lambdasonden ... :-(

 

Har sendt e-post til burtonpower.com og forhørt meg, men jeg synes dette var en meget snodig plassering..

Skal se om jeg får tatt bilde av det så dere kan se selv.

 

 

Forutenom problemet med lambdasonden, så fungerte det meget fint.. :-)

Gøyalt å slippe kat.

Link to comment
Share on other sites

Monterte Ashley Exhaust Manifold grenrør i dag (varenavn "ashm33" hos butonpower.com).

 

Problemet er at plasseringen av lambdasonden er helt på trynet.

Den ligger helt nederst på manifolden, og gjør at når jeg plugger i lambdasonden så er det bare 5-6 cm klaring mellom bakken og sonden!

Farlig nærme bakken altså.. Er jo ikke så mange måter å montere det på heller, så tviler på jeg har gjort feil :-P

Skal dette virkelig være slik?

Ser ut som om jeg må sveise til ny plassering av lambdasonden ... :-(

 

Har sendt e-post til burtonpower.com og forhørt meg, men jeg synes dette var en meget snodig plassering..

Skal se om jeg får tatt bilde av det så dere kan se selv.

Forutenom problemet med lambdasonden, så fungerte det meget fint.. :-)

Gøyalt å slippe kat.

 

 

har den samme manifolden på ein 97 modell escort. kjøre med coilovers, å er senka ganske masse men har ikkje skrapt neri med den.

Link to comment
Share on other sites

når eg monterte det, så sto lambdaen litt på skrå ner. men det er andreting så skrape neri før lambdaen.

 

stikke den långt nedforbi resten av eksosanneget på din bil?

er litt dum plassering. måler berre på 2 sylindrar, å blir fort kjølt ner av vann og vind..

Link to comment
Share on other sites

enig med Combatkit at det kan være feilvare. For i monteringsanvisningene til lc-1 står det at lambdaen skal monteres over kl 9 og 3.. Kl 12 er best og 9 og 3 er dårligst. Dette fordi den ikke skal få vann(kondens) på seg når en starter opp og den varmer seg opp. Nå vet jeg ikke om din har varmeelement, men det har også med nedsoting av lambdaen.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt en mail til burton power og forklart problemet, med ord og bilder.

Edited by TJ_RS_Turbo

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

enig med Combatkit at det kan være feilvare. For i monteringsanvisningene til lc-1 står det at lambdaen skal monteres over kl 9 og 3.. Kl 12 er best og 9 og 3 er dårligst. Dette fordi den ikke skal få vann(kondens) på seg når en starter opp og den varmer seg opp. Nå vet jeg ikke om din har varmeelement, men det har også med nedsoting av lambdaen.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt en mail til burton power og forklart problemet, med ord og bilder.

 

hmm, 9 og 3 er da ikke dårligst? under 9 og 3 er nok dårligst..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...