chrizz_g Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 Hei FMCN. Kjøpte meg en L5 i kasse i helga, betalte så mye som 200,- for den. Grunnen til at den var så billig, er at elementet er sprengt. Den spiller ikke av seg selv, hvis jeg vil ha liv i den, må jeg "dytte den igang".Jeg må massere elementet, og etterhvert så spiller den da. Da spiller den også ganske greit. Har ikke henta den hjem enda, og det er en god stund siden jeg hørte den spille, men tenkte at for 200,- så er det vel verdt det. Noen som vet hva jeg kan gjøre med elementet? Mulig spolene er koblet feil eller noe sånt, jeg har ikke sjekka det opp.
kimsa Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 Veit det her er OT, men makan. Noe slik har jeg ikke hørt om før. Skal følge denne debatten med stor interesse. Kan spolen ha vært tatt av og satt på igen motsatt vei? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
a.cosworth Posted January 21, 2007 Posted January 21, 2007 (edited) Kan spolen ha vært tatt av og satt på igen motsatt vei?Det du sier der kan være en fin teori, ja, jeg tror på den også. Hvis ikke, hmmmm, nei da vet ikke jeg helt altså. -Arne Edited January 21, 2007 by egO '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
chrizz_g Posted January 21, 2007 Author Posted January 21, 2007 Veit det her er OT, men makan. Noe slik har jeg ikke hørt om før. Skal følge denne debatten med stor interesse. Kan spolen ha vært tatt av og satt på igen motsatt vei? Jeg har heller aldri hørt om lignende. Det du sier der kan være en fin teori, ja, jeg tror på den også. Hvis ikke, hmmmm, nei da vet ikke jeg helt altså. -Arne Mulig det er montert feil vei, men det tror jeg igrunn ikke.Skal seff sjekke det!
chrizz_g Posted January 22, 2007 Author Posted January 22, 2007 Har fått hentet hjem bassern nå. Koblet til kun den ene spolen (4Ohm?) og jeg får ikke lyd. Testa med begge spolene. Jeg har ikke teknikken til å dytte det igang, men har prøvd. Får ikke lyd i det hele tatt.Noen som vet hvor mye det koster for re-koning?
kimsa Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Tror det elementet er døfødt. Bare glem det Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
cossiemk1 Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Selg elementet videre til meg du, jeg trenger et 2 spolet element
chrizz_g Posted January 28, 2007 Author Posted January 28, 2007 Nå spiller den faktisk. Men må dytte litt på den ja. Skjønner det ikke jeg. Spiller jo reint og, helt til forsterkern sier "TIKK" i sikringa.
cossiemk1 Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Det er brudd i spolen, når du trykker på elementet, så kortslutter sikkert spolen en plass, slik at det blir lyd, men da ganske sikkert med feil impedans, derfor sikkringen ryker Elementet må åpnes, og repareres, for så å settes sammen igjen... ingen enkel opperasjon hvis en ikke kan det...
Recommended Posts