Guest Cyteck Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 (edited) Heihei! Har problemer med at "gassen" henger igjen, trodde først det var noe kødd med gasswire, men har lagt merke til at den bare henger når turbotrykksmåleren viser over 0. Atlså, når jeg bare gir på litt og slipper gassen før trykksmåleren viser 0, er alt bra og fint.Men når jeg gir enda mer gass, og trykkmåleren beveger seg over 0 henger gassen etter at jeg gar sluppet den, jo mer jeg lar trykksmåleren vise, jo lenger blir gassen holdt igjen.. skjønner dere hva jeg mener? Men hvis jeg står på tomgang, lader og ruser den, henger ikke gassen i det hele tatt hjælp .. Edited January 19, 2007 by Cyteck
d-link Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Litt vanskelig å forstå hva du mener. Først og fremst, forstår du hva turbotrykksmåleres forteller? Over null, under null etc. kan høres ut som en som ikke har helt greie på hva det er måleren skal informere om. Uansett. Lurer litt på om du slipper gassen HELT ut eller om du bare kompenserer for den økte akselerasjonen ved å lette på pedalen når du får ladetrykk. Turbobiler har ofte en slik effekt at når man får ladetrykk så kan bilen fortsette å akselere selv om man letter på pedalen noe for å kompensere for den økte akselerasjonen som oppstår når trykket er på plass. Dette kan gi noe av den følelsen som du, slik jeg tyder det, skriver i innlegget ditt Hvis dette er tilfellet er det ikke noe galt med bilen din slik jeg ser det. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest Cyteck Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 (edited) Litt vanskelig å forstå hva du mener. Først og fremst, forstår du hva turbotrykksmåleres forteller? Over null, under null etc. kan høres ut som en som ikke har helt greie på hva det er måleren skal informere om. Uansett. Lurer litt på om du slipper gassen HELT ut eller om du bare kompenserer for den økte akselerasjonen ved å lette på pedalen når du får ladetrykk. Turbobiler har ofte en slik effekt at når man får ladetrykk så kan bilen fortsette å akselere selv om man letter på pedalen noe for å kompensere for den økte akselerasjonen som oppstår når trykket er på plass. Dette kan gi noe av den følelsen som du, slik jeg tyder det, skriver i innlegget ditt Hvis dette er tilfellet er det ikke noe galt med bilen din slik jeg ser det. Hms.. har blitt lite tid til bilen i det siste, men har fått forsket litt på det, og jeg er sikker på at den ikke skal være slik, den henger skikkelig igjen, men som sagt over bare når den "lader".. Virker som den rett å slett ikke slipper ut trykket når den skal, bare forsetter til jeg har kommet meg i neste gir, da gir den seg. Høres ut som jeg ikke klarer å ta foten vekk fra gassen, for den "ruser" når jeg tar inn klutshen for å gire Noen som har en anelse om hva som kan være årsaken? Har fått tips om at klokka på turbon kan være gåån, og amalventilen.. Edited January 30, 2007 by Cyteck
Guest dadda rst Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 prøv å koble ut tomgangs regulator du.
Guest Cyteck Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 prøv å koble ut tomgangs regulator du. Jaha? Tror du det er den som kødder? Hvor sitter den?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now