Jump to content

Hvordan få dette godkjent?

Recommended Posts

Guest Woodpile
Posted

Har drivi å krangla litt på telefon med Ford Norge i dag. Lurer litt på hvordan jeg går frem ang godkjenning av motoren. Orginalt er det en 170 Hp mens det nå er satt in ST200 motor, (mondeo 1997) Har snakket med BT men de vil ikke godkjenne noe som helst uten papirer fra Ford. Men ford sier at jeg ikke kan få papirer? Hva er egentlig problemet her? Ford norge sier jeg må få bilen godkjent via ford i drammen, som har holdt på med bilen, men når de ringer fra Drammen, så får de beskjed om at dette ikke går?? Så hva gjør man. Vist jeg har skjønt riktig forklaringen til verksmesteren i Drammen så skal bremser etc være likt på St200 og 2.5 V6. Kommer ingen vei så tar imot tips. Ford har satt seg på bakbena. Dreiv å bygde volvo biler før med råe turbomotorer, og volvo hjalp til uansett hva det måtte være snakk om. Men ikke ford nei :angry: :angry: :angry: :angry:

Posted

prøv å ta kontakt med ford i englang å forklar de problemet , er mulig der ler litt for så å hjelpe deg

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

hjelper lite og ringe UK . Be verksmesteren i drammen SKRIFTLIG bekrefte hva som satt i bilen før -bremser og motor - og hva som sitter nå .. ta med papiret til BT og om de ikke ønsker og godkjenne - be om att de kontakter Oslo der er det en spesial gruppe som ser på slike om bygginger ..

Guest mk III 04
Posted

Du har ikke vært så heldig med den mondisen din, er det ikke det ene så er det det andre.

Håper dette ordner seg for deg.

Man burde sikkert flytta til sverige hele gjengen, billigere biler og lett å få godkjent ommbyggninger.

Posted

er bare å sende skriftlig søknad til BT, og forklar saken, si at ford ikke vil skrive slike papirer, og da skal teknisk gruppe hos BT se over og finne en løsning, det var svaret eg fikk fra bt og ford i bergen når eg ville bygge sierra med v8..

Posted (edited)

Eller du kan spille dum om du blir stoppet, bare si at dekslene på toppen av motoren er fra en ST200 B)

Er jo ikke så mye forskjell og onkel slem har ikke så mye mellom øra :lol:

2.5 Vanlig motor

engine.jpg

... og ST200 motoren

st200.jpg

Edited by viceguy
Guest Glesaaen Racing
Posted

Hehe... NICE!! :P

Posted
Har drivi å krangla litt på telefon med Ford Norge i dag. Lurer litt på hvordan jeg går frem ang godkjenning av motoren. Orginalt er det en 170 Hp mens det nå er satt in ST200 motor, (mondeo 1997) Har snakket med BT men de vil ikke godkjenne noe som helst uten papirer fra Ford. Men ford sier at jeg ikke kan få papirer? Hva er egentlig problemet her? Ford norge sier jeg må få bilen godkjent via ford i drammen, som har holdt på med bilen, men når de ringer fra Drammen, så får de beskjed om at dette ikke går?? Så hva gjør man. Vist jeg har skjønt riktig forklaringen til verksmesteren i Drammen så skal bremser etc være likt på St200 og 2.5 V6. Kommer ingen vei så tar imot tips. Ford har satt seg på bakbena. Dreiv å bygde volvo biler før med råe turbomotorer, og volvo hjalp til uansett hva det måtte være snakk om. Men ikke ford nei :angry: :angry: :angry: :angry:

Skaff papirer som beviser hva som er montert av bremser stabstag osv. på bilen din orginalt og skaff deretter papirer på hva som skal sitte på en ST200 orginalt. Deretter må du skaffe frem skriftelig bevis fra et Ford-verksted på at det virkelig er de rette delene som sitter montert på din bil for at alt skal være identisk med ST200, om mulig så ta bilder som bevis.

Det er håpløst med muntlig beskjeder om at det og det er identisk.

Så må du sende en skriftlig søknad til Biltilsynet for visning av bilen og godkjenning. Jeg har hørt at biltilsynet på Jessheim er litt mere folkelige enn enkelte andre kontrollsteder. Der er det personer som driver litt med biler på fritiden som hobby og har derfor litt mere innsikt i forskjellige ting uten å være paragrafryttere.

Ellers så er vel ikke akkurat Ford de som liker best at vi tukler litt med deres konstruksjoner, der er Volvo helt fantastiske.

Lykke til !!!

Guest ST200evil
Posted

du får godkjent den fra ford, men ikke alle ford verkstedene vil ikke ta på seg dette ansvaret.. en kammerat av meg godkjente sin til ST200 på Ford i Skien. det var ikke store problemet, men har du bygd om bremser og alt da?