Jump to content

Gassermotor -> Is-motor


Kverna

Recommended Posts

Hei.

 

Hvis man har en gassermotor, og bare bytter toppen mot en med innsprøytning(og selvfølgelig alt av elektronikk også), vil det da være noe forskjell fra gassermotoren kontra ismotoren ?

Hører folk prater om smidde stempler osv, men er de ikke like ?

 

(Alle andre modifikasjoner som bensintank osv er tatt med i beregningene)

Link to comment
Share on other sites

hmm... Mener nå så bestemt at det er forskjell på is og gasser topp..

Mener at gassertoppen har helt runde innsugskanaler, mens is-toppen har et ekstra spor/hakk til dysene i øverkant, slik at de ikke skal sprute i 'veggen'.

Link to comment
Share on other sites

hmm... Mener nå så bestemt at det er forskjell på is og gasser topp..

Mener at gassertoppen har helt runde innsugskanaler, mens is-toppen har et ekstra spor/hakk til dysene i øverkant, slik at de ikke skal sprute i 'veggen'.

 

 

stemmer det ja

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

men det går like fint å kjøre gassertopp med innsprut.. ;)

 

 

:) klart det starter å går, men det er grunn til at kanalene på inspurt toppen er ovale

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

det er stor forskjell på størrelsen av kanalene.spesiellt på innsugsiden på is som er mye større enn vanlig gasser.

det jeg har erfart er at det er 2 typer råder i ohc motoren.de som er vanlige i taunus og granada(tynne) og de som er i 205 blokka som er tykkere og bedre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...