Kverna Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Hei. Hvis man har en gassermotor, og bare bytter toppen mot en med innsprøytning(og selvfølgelig alt av elektronikk også), vil det da være noe forskjell fra gassermotoren kontra ismotoren ?Hører folk prater om smidde stempler osv, men er de ikke like ? (Alle andre modifikasjoner som bensintank osv er tatt med i beregningene) Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 det går fint.. er rådene som er forskjellig trur jeg... trenger ikke bytte topp heller egentlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 det går fint.. er rådene som er forskjellig trur jeg... trenger ikke bytte topp heller egentligSå er kun innsuget da ? Blir bare mindre og mindre arbeid dette Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 trenger kun å bytte innsug ja.. har kjørt lenge med gassertopp med innsprut.. funker fint som bare det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 trenger kun å bytte innsug ja.. har kjørt lenge med gassertopp med innsprut.. funker fint som bare det... Takker, du gir meg ny glød her Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 hehe.. får bli turbo og da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 hehe.. får bli turbo og da.. Velter nok oppi en cosworth motor der til våren som en kompis sa så fint Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 får da ikke håpe det.. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 Ser ikke ut som det blir bil i det hele tatt nå så.. Typisk det Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest n0kt Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 hmm... Mener nå så bestemt at det er forskjell på is og gasser topp..Mener at gassertoppen har helt runde innsugskanaler, mens is-toppen har et ekstra spor/hakk til dysene i øverkant, slik at de ikke skal sprute i 'veggen'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 hmm... Mener nå så bestemt at det er forskjell på is og gasser topp..Mener at gassertoppen har helt runde innsugskanaler, mens is-toppen har et ekstra spor/hakk til dysene i øverkant, slik at de ikke skal sprute i 'veggen'. stemmer det ja Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 men det går like fint å kjøre gassertopp med innsprut.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 men det går like fint å kjøre gassertopp med innsprut.. klart det starter å går, men det er grunn til at kanalene på inspurt toppen er ovale Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 det er stor forskjell på størrelsen av kanalene.spesiellt på innsugsiden på is som er mye større enn vanlig gasser.det jeg har erfart er at det er 2 typer råder i ohc motoren.de som er vanlige i taunus og granada(tynne) og de som er i 205 blokka som er tykkere og bedre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts