Jump to content

HJELP!!!


frode

Recommended Posts

var ute og kjørte i går kveld da motoren plutselig begynte å krangle. den stoppet helt opp når jeg trykket på gassen. den startet igjen og la seg på 1000 omdreininger en stund, men dermed bare stoppet den igjen. det nyttet ikke å trø på gassen, for da stoppet den momentant!

 

sjekket tennings-systemet i dag, og bensintilførselen, men dette fungerer helt greit etter hva vi kan finne ut. kan det være hjernen?

 

håper jeg får noen svar på dette, siden jeg nesten er avhengig av bilen min. bare spør hvis dere trenger mer informasjon for å svare.

 

måtte kjøre bmw resten av kvelden. pinlig!

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

minner meg om noe tull jeg hadde en gang på en manta gsi.. Så sjekk hjernen til bilen!!! jeg hadde dårlig kontak inn til hjernen!!

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest ball3

Slenger bare ut ett forslag uten om de tingene du har sjekket,og det er eventuell katalysator og lambdasonde hvis bilen din har det.Katalysatoren ville du kanskje merket litt tidligere ved at bilen gradvis blei dauere,men jeg har sjøl hatt problemer med lambdasonde,og da nektet bilen til slutt å starte.Gikk i hvertfall som ei kule etter at den blei byttet.Var på et annet bilmerke enn Ford vel og merke,uten å nevne navn,for det blir vel som å banne i kirka.

Link to comment
Share on other sites

Guest mfafa
Slenger bare ut ett forslag uten om de tingene du har sjekket,og det er eventuell katalysator og lambdasonde hvis bilen din har det.Katalysatoren ville du kanskje merket litt tidligere ved at bilen gradvis blei dauere,men jeg har sjøl hatt problemer med lambdasonde,og da nektet bilen til slutt å starte.Gikk i hvertfall som ei kule etter at den blei byttet.Var på et annet bilmerke enn Ford vel og merke,uten å nevne navn,for det blir vel som å banne i kirka.

Bilen min har hatt en litt ujevn gange med noe lugging ved slakking på gassen f.eks. når man ruller ned en bakke. Generelt har gangen vært dårlig, og tomgangsmotoren har jobbet på tomgang for at motoren ikke skal dø. Første jeg prøvde var å bytte spjeldsensoren, da jeg hadde en motor fra CLX liggende. Sensoren står annerledes vinklet, passer rett på, men Ford har vært kjipe på gjengingen i hullene til innsugsmanifoilen, så den nye sensoren må sitte i kun én skrue. Men det fungerer. Resultatet ble en noe høyere tomgang, litt penere gange vil jeg tro den fikk. (OBS.. du må snu ledningene i forhold til sensoren på 2.0i CL og 2.0i CLX.. jeg ohmet meg fram)

 

Det var ikke nok, for på EU-kontroll gikk CO-måleren til topps. Jeg byttet også pluggledninger i tro om feiltenning pga. overslag og slikt. Det hadde vel heller lite å si. Plugger er byttet i desember. Det som virkelig gjorde utslaget, var at karene på Ford i Horten gjorde en KJEMPEJOBB på etterkontrollen og jobbet en del på bilen min uten å ta betalt for det. De fant ut at lambasonden (som var byttet for få år siden) ikke hadde jord! Det var brudd i ledningen, så sonden ga helt feil verdier. Etter dette problemet ble ordnet gikk bilen en god del penere. Den er mer behagelig å kjøre, drar en del bedre....lugger ikke lengre! :) :)

Link to comment
Share on other sites

takk til all hjelp. har kjøpt meg en '92 coupè som delebil nå, så nå kan jeg prøve meg fram hva som er feil, og bare bytte over deler. min far tror det er bensinpumpa. pluggene blir ikke rå engang sa han, men ikke vet jeg. spjeldsensoren høres kanskje også ut som det kan være. den starter, men stopper etter 3 sekund.

 

WingDude: sorry, ble bare litt desperat når ikke forden funka vettu ;)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

spjeldsensoren sitter foran på innsuget, ikke sant?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...