Boosti Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Passer mellom delen av mk1 eksosen over på en mk2? I Haynes rep bok så den mittere potta lik ut på både 1,6 1,8 og 2.0.Stemmer det? Mondeo Mk1 prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk III 04 Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Passer mellom delen av mk1 eksosen over på en mk2? I Haynes rep bok så den mittere potta lik ut på både 1,6 1,8 og 2.0.Stemmer det? Dette stemmer hvis du har stasjonsvogn, på combi-coupe og sedan er det forskjellig.På stv er det bare de bakre pottene som er forskjellige, 1,8 har enkel potte bak mens 2,0 har to potter bak.Kan selvfølgelig også bruke 2,0 eksos på en 1,8 hvis du synes det ser grommere ut :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boosti Posted January 15, 2007 Author Share Posted January 15, 2007 Dette stemmer hvis du har stasjonsvogn, på combi-coupe og sedan er det forskjellig.På stv er det bare de bakre pottene som er forskjellige, 1,8 har enkel potte bak mens 2,0 har to potter bak.Kan selvfølgelig også bruke 2,0 eksos på en 1,8 hvis du synes det ser grommere ut :-) De ser jo hel like ute, akuratt 1718mm på både 1,8 og 2,0l.kansje jeg som har sakt feil, for vist man ser bort i fra kattablir jo detta den fremmre potta jeg mener. Mondeo Mk1 prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Hvorfor lurer du egentlig på dette? Du skal jo sette på Simons - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boosti Posted January 15, 2007 Author Share Posted January 15, 2007 (edited) Hvorfor lurer du egentlig på dette? Du skal jo sette på Simons Fordi eksosen på mondeon til mutter`n har rusta av, rykki før den fremmre potta. Så vist det er likt, slepper hu og kjøpe ny potte. Edited January 15, 2007 by Boosti Mondeo Mk1 prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 aha.. Mødradi har en 1,8 skjønner skjønner.. hmmm.. Er vel bare å prøve da - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boosti Posted January 15, 2007 Author Share Posted January 15, 2007 aha.. Mødradi har en 1,8 skjønner skjønner.. hmmm.. Er vel bare å prøve da Jepp....1,8 mk2. Skal vel prøve det, men har ikke tid om dagen. Pluss at det er snø, sørpe og kaldt ute. Så jeg tenkte jeg kunne forhøre meg litt rundt her inne først. Mondeo Mk1 prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 hehe.. Burde vel gå, kan ikke tenke meg at festene er noe annerledes under liksom.. Bare å prøve Men hvordan går montering av simons? skulle fått det montert i dag, men det ble det ikke noe av gitt.. - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boosti Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 (edited) hehe.. Burde vel gå, kan ikke tenke meg at festene er noe annerledes under liksom.. Bare å prøve Men hvordan går montering av simons? skulle fått det montert i dag, men det ble det ikke noe av gitt.. Nja...det går sakte. Begynnte og demontere litt i helga som var, men med bare to lave bukker så er det en dritt jobb.Jeg må fram med vinkelslipern for og kutte av de rusten bolten, ved flensen mitt under. Så prøver og finne noen med verksted og løftebukk, men det ser ut til og ta tid Edited January 16, 2007 by Boosti Mondeo Mk1 prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceguy Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 De ser jo hel like ute, akuratt 1718mm på både 1,8 og 2,0l.kansje jeg som har sakt feil, for vist man ser bort i fra kattablir jo detta den fremmre potta jeg mener.Det passer helt fint det, faktisk så blir det sagt at Simons anlegget ikke passer på stasjonsvogn Det er BS, det anlegget passer til alle MK1/MK2 med rekke firer. for de som lurer, BS = Bull shit Link to comment Share on other sites More sharing options...
KooPa Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 De som måtte mene at simons ikke passer STV må gjerne komme til meg og se mitt. Men det er ikke det samme som til sedan/coupe. Mitt heter 057-H4 og er beregnet på "combi" som svenskene kaller STV. Er bare 1x90mm utblås da, ikke dobbel utblås som man får til sedan/coupe. Kunne selvfølgelig kjøpt til sedan og forlenget røren, men hadde hastverk med å få på eksosen så gjorde ikke det. 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Glesaaen Racing Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Supersprint har effektanlegg med en utblås på hver side til stv... Men det koster jo seff mer da... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Det er 2" orgnialt hele veien på 1.8? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts