Guest drezz Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Jeg har skiftet termostat, kjørt kjølerens på bilen, spylt gjennom kjølesystemet med vannslange, fylt på ny kjølevæske, byttet lokket på tanken til kjølevæska, og FORTSATT får jeg ikke skikkelig varme i bilen. Noen som har noen forslag? Er snakk om en 2.0i OHC motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Prøvd ¨å bytta registeret? 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 garantert varmeapparat registret. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
wehode Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 VANNPUMPE MULIGENS SLITT/GÅEN?!?! Wehode Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 VANNPUMPE MULIGENS SLITT/GÅEN?!?! tror kanskje motoren hadde blitt meget varm da... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drezz Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 (edited) Prøvd ¨å bytta registeret? Huff... ingen lettere forslag? Har vurdert om det kan være det, men håpet på andre løsninger VANNPUMPE MULIGENS SLITT/GÅEN?!?! Vannpumpa ble byttet i sommer, så den er nok helt fin Men når det blir kaldt ute faller temperaturen på bilen samtidig, så da er det vel ikke varmeregisteret? Edited January 14, 2007 by drezz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Huff... ingen lettere forslag? Har vurdert om det kan være det, men håpet på andre løsninger Vannpumpa ble byttet i sommer, så den er nok helt fin Men når det blir kaldt ute faller temperaturen på bilen samtidig, så da er det vel ikke varmeregisteret? sikker på att du har fått det tett irundt termostaten? lett for att den o-ringen kan lekke irundt.....skifter jo register på 2-3 timer da,ikke all værdens jobb. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Sett ei papp plate el noe foran radiatorn, funker fint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 skru av slangene til varmeapp registret inne ved torpedoveggen.. så tar du høytrykkspyleren i begge hullene og spyler til det kommer bare reint vann.. gjort maaaaange ganger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 85% av varmeproblemer er varme registert. ikke værd og fryse reva av seg for 700kr og noen timer med jobb 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 skru av slangene til varmeapp registret inne ved torpedoveggen.. så tar du høytrykkspyleren i begge hullene og spyler til det kommer bare reint vann.. gjort maaaaange ganger.. gjord dette ca 10-20 ganger på min. ble tett igjen etter ca 1 uke vær gang + at det blir ikke like godt som nytt! 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen- Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Sjekket topppakning ? Det er en mulig grunn.. Ellers så har jeg et register liggende her du kan kjøpe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drezz Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Tviler på at toppakinga er gåen. Målte sylinderlekasje på skolen idag, og 3 hadde 10% og en 19% lekasje. skal da være greit på en gammel motor?men om jeg skal bytte har jeg 2 delebiler stående men takk for tilbudet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts