Guest sierraman Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Hvordan får man av kamkjede på en DOCH-motor?Eg trudde det var et låsledd, slik som på motorsykkler, men det finner eg ikkje selv om eg har dratt kjede noen ganger rundt. takk for svar
lyrix Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 må dra den opp etter at du har løsnet den nede. er ikke så mange måter å gjøre det på. 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
Guest sierraman Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 må dra den opp etter at du har løsnet den nede. er ikke så mange måter å gjøre det på. kjede er altså helt, ingen låsesplint. ok. får prøve igjen da
møffe Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 du løsner bare det ene knast hjule. mener det er en 55 torx.
WingDude Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Håper du er helt sikker på hva du gjør for noe når du holder på med slikt selv. Du må ha ny kjedestrammer, og denne kan ofte trenge litt "hjelp" for å funke.Vet om "hjemmemekkere" som har holdt på med slikt selv, med en haug bøyde ventiler og ødelagt stempel som resultat
tmars Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Håper du er helt sikker på hva du gjør for noe når du holder på med slikt selv. Du må ha ny kjedestrammer, og denne kan ofte trenge litt "hjelp" for å funke.Vet om "hjemmemekkere" som har holdt på med slikt selv, med en haug bøyde ventiler og ødelagt stempel som resultat Mener du at dette ikke er en jobb for hobbymekkere?? Må muligens av med toppen selv, så hadde vært kjekt å vite om det bare er å gi opp før man har begynt liksom..hehe
WingDude Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Aner ikke hvilket nivå du ligger på, men du skal ha tunga veldig rett i kjeften når du holder på med akkurat denne motoren, er til og med ford-mekanikere som har dreti seg ut på en slik jobb. Hvorfor skal du ha av toppen da ?
Egil Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Hvordan får man av kamkjede på en DOCH-motor?Eg trudde det var et låsledd, slik som på motorsykkler, men det finner eg ikkje selv om eg har dratt kjede noen ganger rundt. takk for svar Du har selfølgelig servicemanualen til DOHC motoren .Om ikkje vil Anbefale deg en tur til eventuelt biltema KJØP deg HAYNES gjør det sjælv hånd boka boka " Ford Sierra 1982 till 1993 "Her står det hvor dan og hva du skal gjøre .
lyrix Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 ikke noe problem om du har tid og kan skru litt.. var veldig usikker første gang jeg skulle gjøre dette, gikk bra med meg og bilen koster 12 000kr på ford for bytte av topp pakning på dohc 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
tmars Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 (edited) Aner ikke hvilket nivå du ligger på, men du skal ha tunga veldig rett i kjeften når du holder på med akkurat denne motoren, er til og med ford-mekanikere som har dreti seg ut på en slik jobb. Hvorfor skal du ha av toppen da ?En toppakning som jeg tror synger på siste verset...Lekker ut litt olje i front av motor EDIT: var kanskje ikke meg du spurte?hehe Edited January 16, 2007 by rogern
Guest gshock Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 er ikke noe problem å ta den av, gjorde dette selv for ikke så lenge siden.. men du må ha en ny strammer til kjedet.. hvis du står foran bilen, så er det en slags arm som står nede under det venstre kamhjulet. Kan minne om den som er bakerst på giret på en sykkel. den kan presses ned, så kan kjedet taes av. Ikke splitt kjedet.. Denne strammeren må kjøpes ny( er en hylse under selve den armen med et lite tannhjul på..) pass på at motoren er stilt inn på nullpunkt før du løser ut den strammeren..
Guest Espen- Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Lånte denne tråden litt hvis det går bra ? Hvor mye moment skal toppen dras til med ? Står ikke i haynes boka.. :S
Guest sierraman Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Skal ha av kjede på en delemotor, slik at eg får litt trening før eg går igang med kvassere kammerer på motoren som står i bilen.Kjøpte HAYNES boka på biltema idag, sto mye bra der. Men gshock skriver at motoren må stå i et nullpunkt når du løser ut strammeren, hva mener du/han med det? Og hva er prisen på en ny strammer? Takker for svar
lyrix Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Skal ha av kjede på en delemotor, slik at eg får litt trening før eg går igang med kvassere kammerer på motoren som står i bilen.Kjøpte HAYNES boka på biltema idag, sto mye bra der. Men gshock skriver at motoren må stå i et nullpunkt når du løser ut strammeren, hva mener du/han med det? Og hva er prisen på en ny strammer? Takker for svar har aldri hørt om det eller gjort det selv. 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
Guest Espen- Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Skal ha av kjede på en delemotor, slik at eg får litt trening før eg går igang med kvassere kammerer på motoren som står i bilen.Kjøpte HAYNES boka på biltema idag, sto mye bra der. Men gshock skriver at motoren må stå i et nullpunkt når du løser ut strammeren, hva mener du/han med det? Og hva er prisen på en ny strammer? Takker for svar Prisen på en ny strammer er 514kr hos ford
Egil Posted January 23, 2007 Posted January 23, 2007 Prisen på en ny strammer er 514kr hos ford Med 2 nye glidere & strammer og nytt kammkjede rundt ca 1000 med moms+ Arbeide
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now