Eirik Vestre Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Har eit sant dasslok på Caprin so eg vil ha fjerna. Ei sann etter markeds luke som kom på 80/90 talet som leker og gudane veit meir. Noken som har forslag til korleis eg kan få tetta hølet som blir igjen når dener fjernet? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 kan false hele kanten rundt, og bruke karosserilim og lime nedi en ny plate. ikke sveise, da det kan slå seg, samt ruster lettere, ordentlig lim er bedre enn sveis.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted January 14, 2007 Author Share Posted January 14, 2007 du meiner det er løyningen? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 bare lim luka i tett posisjon å so siker du att hele driten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted January 14, 2007 Author Share Posted January 14, 2007 bare lim luka i tett posisjon å so siker du att hele driten, no va du teit igjenn... Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 humm sånn lekka læm e d vell best å sveise da 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 sorry ot med hva er det dere egnetlig mener med dasslokk? hvor er det sitter på bilen? er det karosseri er alt mulig og sveise handler bare om å gjøre en ordentlig grunn jobb så er sjansen så si like liten som om du skulle få rust noe annet sted på bilen aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_K Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 sorry ot med hva er det dere egnetlig mener med dasslokk? hvor er det sitter på bilen? er det karosseri er alt mulig og sveise handler bare om å gjøre en ordentlig grunn jobb så er sjansen så si like liten som om du skulle få rust noe annet sted på bilen Takluken du på bildet øverst i posten, det er dasslokk.. 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Sveis kaldt, slik at materialet blir minst mulig grovkornet, og værTOLMODIG med å legge nesta slik at taket ikke slår seg. Sveis holderlengst av alt om man er nøye med etterarbeide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
THolandsli Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Det beste og kanskje enkleste hadde vært å kappa A, B og C stolpen og bytta hele taket. Men om du ikke får tak i nytt tak så ville jeg gjort slik. Jeg ville startet med å punktet fast ei plate 90 grader i forhold til takplata på undersida, det for å opprettholde buen i taket og stive av under arbeidet. Etter det false kanten hele veien rundt hullet, for så å tilpasse ei plate som passer perfekt iforhold til buen i taket og hullet. Punktsveis plata forsiktig med ca 5cm mellomrom. Tilsutt tinnsparkle hele veien rundt, varm et stort område rundt for å unngå at det slår seg så mye. Etterpå smøre på Owatrol rundt skjøten på undersida for at det trekker seg godt inn i skjøten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Det beste og kanskje enkleste hadde vært å kappa A, B og C stolpen og bytta hele taket. Men om du ikke får tak i nytt tak så ville jeg gjort slik. Jeg ville startet med å punktet fast ei plate 90 grader i forhold til takplata på undersida, det for å opprettholde buen i taket og stive av under arbeidet. Etter det false kanten hele veien rundt hullet, for så å tilpasse ei plate som passer perfekt iforhold til buen i taket og hullet. Punktsveis plata forsiktig med ca 5cm mellomrom. Tilsutt tinnsparkle hele veien rundt, varm et stort område rundt for å unngå at det slår seg så mye. Etterpå smøre på Owatrol rundt skjøten på undersida for at det trekker seg godt inn i skjøten.han hadde eit tak me org takluke liggandes før men fant vell ut at det blir alt for masse kav å bytte tak, men eg mener det skal gå and å finne tak i nye pakknigger til dessa dasslokka å bare plukke den fra hverandre å jere alt på nytt orntli, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted January 17, 2007 Author Share Posted January 17, 2007 bytte tak blir eit styr.. må jekkast osv me da.. so er det det at deler til capri luke er vansklig å få taki. er ikkje tvil ein gong, den skal vekk... Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
THolandsli Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Har du mulighet for å få tak i et tak uten luke ville jeg absolutt ha byttet taket istedet. Er MYE styr å tette hullet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted January 18, 2007 Author Share Posted January 18, 2007 Har du mulighet for å få tak i et tak uten luke ville jeg absolutt ha byttet taket istedet. Er MYE styr å tette hullet. vansklig å få taki tak. Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierraxr4x4 Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 vansklig å få taki tak. nei nei, bare å stikke ut på hildre mitt på natta det me baufil so de ikkje bråka so gale å sage ta det som e der ute, 4 mann å 4 baufile so jenge det fort de,. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 nei nei, bare å stikke ut på hildre mitt på natta det me baufil so de ikkje bråka so gale å sage ta det som e der ute, 4 mann å 4 baufile so jenge det fort de,. Enklest kontakte en karroseri sveiser , en av det gamle platemakerene .helsveise i ny plate (i hullet),krympe eller strekke takplata slik at spenne i plate er tilbake.Etter dette er ferdig , ta og fortinn og bruk biltinn på skarven , istede for plast sparkel. Litt Kostbart , men det beste er kun godt nok . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted January 20, 2007 Author Share Posted January 20, 2007 nei nei, bare å stikke ut på hildre mitt på natta det me baufil so de ikkje bråka so gale å sage ta det som e der ute, 4 mann å 4 baufile so jenge det fort de,. er ikkje heilt me her... Enklest kontakte en karroseri sveiser , en av det gamle platemakerene .helsveise i ny plate (i hullet),krympe eller strekke takplata slik at spenne i plate er tilbake.Etter dette er ferdig , ta og fortinn og bruk biltinn på skarven , istede for plast sparkel. Litt Kostbart , men det beste er kun godt nok . fær høre med han han som skal lakke, han jobber og som karosseri.. Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted May 21, 2007 Author Share Posted May 21, 2007 Slik er ein måte og gjer det på. Ser bra ut ditta? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 Ser brukbart ut på bildene iallefall, men har du klart å få til buene i taket? Hvordan er det med spenninger i taket? Får håpe det blir vra iallefall. Tinning vil sikkert være en ide, og iallefall Owatrol på innsiden. Viktig å forhindre rust vet du Skal si du står på! Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted May 22, 2007 Author Share Posted May 22, 2007 Ser brukbart ut på bildene iallefall, men har du klart å få til buene i taket? Hvordan er det med spenninger i taket? Får håpe det blir vra iallefall. Tinning vil sikkert være en ide, og iallefall Owatrol på innsiden. Viktig å forhindre rust vet du Skal si du står på! Bra du he god trua på meg. Er ikkje eg som har sveist. Det er nok han som lakkera til meg so he gjort. Stoler på han. Er eg ikkje fornøgd fer han ta det oppatt. Han veit sikkert ka han driv med, vil eg tru. Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now