Guest Erik Braseth Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Hei Har et irriterende problem med sentrallåsen på min bil. Den har ikke fjernkontroll men aktiveres når man vrir om nøkkelen. Selve låsen i både førerdør og passasjerdør virker helt fint, men når man vrir om og skal vir det siste kneppet som aktiverer sentrallåsen står alt bom fast. Vrir man så det man er kar om med nøkkelen så får man tilslutt låst opp alle dørene. Men det kan jo neppe være sundt. Noen fler som har vært borti at sentrallåsmotoren (ikke dørlåsene) fryser, eller blir utrolig vanskelig å ha med å gjøre? Har ikke det typiske "låse opp og igjen" syndromet, men er det kaldt ute så må man altså ta i som f. for å "aktivere" sentrallåsen
Guest twoface Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Sliter med noe av d samme problemet på min.. Men tror d kommer av slitasje da d ikke virker å være temeraturavhengig.. Hva med å innstallere trådløst system?? skal d på min, men i samme slengen smøre opp d som er der nå.
d-link Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Låseolje burde hjelpe på problemet. Grunnen til at låsen fryser er pga. fukt inne i låsesylinderen, så prøv å smør opp denne og se om ikke problemet blir bedre [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest Erik Braseth Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 d-link: Det er ikke låsekassene som fryser Det kreves bare alt for stor kraft for å få igang sentrallåsmotoren. Så fort man får trykket sammen motoren funker det som snus
d-link Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 (edited) Okay Er det samme problemet på sommeren også? Hvis dette kun er et problem på vinteren kan det hende du må smøre opp selve sentrallåsmotoren da det er fukt inne i denne som fryser slik at det blir tungt å dra/dytte mekanisken inne i motoren Edited January 13, 2007 by d-link [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Anders_K Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 eg hadde et lignende problem på escorten, tok masse 5-56 og dynket låsen og låste opp og igjen og dynket mer osv.. Fikk det til å virke tilslutt. Du kan prøve og se om det hjelper 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P.
Guest Erik Braseth Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Dynke alle låsemotorene da? For når jeg endelig fikk klemt igjen den på førerdøra (etter å strevd litt på både førersida og passasjersida) så gikk det som en lek å låse opp og igjen. Også på passasjersida som var klin umulig rett før jeg fikk låst opp døra. Bare opplevd det én gang, da det var 6-7 minus forleden.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now