Ford 4 Life Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Hei. Jeg holder på å shine opp bilen litt nå, også har jeg kjøpt meg gråe dyser å chip. Oppsettet blir nå da : Gråe dyserChip som matcher oppsettet (står 580cc på denne)3bars MAP sensor3" eksosRS 500 ICMotorsport pluggledningerGrp.A coilTurbonetics E46Orginal bensinpumpe (Grp.A blir kjøpt snart) Bilen står enda, men mener dere at det er noe mere som bør oppgraderes i tillegg ? Vet ikke hva jeg blir til å kjøre i turbotrykk, men regner med ca 1.4 - 1.5. Takker for svar.
Ford 4 Life Posted January 12, 2007 Author Posted January 12, 2007 Har forresten Vibratec motorfester å Vibratec girkassefeste er kjøpt. Så du mener en større radiator er nok ? Takk for svaret.
OleK Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 ville nok ha spandert på ei 044-pumpe ganske kjapt ja. eller ville jeg heller ha satt på et sett med nye og moderne siemens-dyser. regner med at du har toppakning som holder? porta toppen hadde vel heller ikke vært å forakte? Cosworth!
Ford 4 Life Posted January 12, 2007 Author Posted January 12, 2007 olek : ei Bosch 044-pumpe blir kjøpt ganske snart. Hvorfor ville du montert Siemens dyser av nyere type ? Mer nøyakti eller ? Har en Grp.A toppakkning, så den burde nok holde med tanke på at jeg ikke skal kjøre så mye trykk. Porting av topp har vært en tanke lenge, men pratet med Jens å han hadde rimeli mye å jøre han å jeg vil helst bruke han jeg
OleK Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 siemens-dysene har bedre forstøving. nyere og bedre rett og slett Cosworth!
Ford 4 Life Posted January 12, 2007 Author Posted January 12, 2007 Okey. Men det får klare seg med di gråe så lenge. Har nu funket på andre Cosworther så funker sikkert på min også =)
Ford 4 Life Posted January 12, 2007 Author Posted January 12, 2007 Hva bør bensintrykke ligge på ca med 1.5bar i turbotrykk med det oppsette ?
armani Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 orginale radiatorn funker vel bra nok den? blir vel 370-380hk uten porting. 2wd sierra cosworth
xXx Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 må huske på og passe på gir kassen din .....eller forsterke den RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Ford 4 Life Posted January 13, 2007 Author Posted January 13, 2007 Girkassen blir overhalt så fort delene fra England kommer. Da er det alt av lager, tetteringer og nye synk. ringer. Så får jeg se hvor lenge jeg klarer å beholde denne girkassen
Panza Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Helt enig at orginal radiator er tilstrekkelig i lange baner. Hvis du skal kjøre mange runder etter hverandre på bane ville jeg kjøpt en oljekjøler. Olja har en tendens til å bli veldig varm etter hvert uten.
Recommended Posts