Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hadde tidligere problemer med at bilen stoppet når den selv følte for det.

Byttet den originale mapsensoren med en annen original, å nå stopper den ikke som den pleide før lengre.

Problemet nå er at tomgangen er for høy!

Når jeg starter bilen å choken er på, har bilen et stabilt turtall på 1000 omdreininger, men når choken blir slått av går turtallet opp mellom 1500 - 2000 omdreinger på tomgang.

Vet ikke hva normalt tomgangsturtall pleier å ligge på sånn ca?

Er det muligheter for å justere ned tomgangen på tomgangsregulatoren?

Takker så meget for svar! :)

Posted

går å justere hvor stram wiren er på wirefestet på innsug å da

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

sitter jo en justerinskrue på undersiden av gass-spjeldet ditt, denne kan ikke ha skrudd seg ut eller?

Cosworth!

Posted

Tomgangsregulatoren skal være funksjonabel.

Det ble tettere enn det var før hvertfall =P

Kan prøve å se om jeg finner den skruen på gasspjeldet da!

Har kjøpt startgass for å prøve på innsuget

Posted

Fant ikke noe bilde av den, men vist du tar av slangen mellom intercooler å gasspjeldet og ser rett under spjeldet så ser du en liten skrue..så setter du på slangen igjen å bruker en vanli skrutrekker (flat) for å justere. Er ikke noe problem =)

Posted (edited)

Spraya startgass rundt innsuget, men hørte ingen endringer på turtallet, så da rekner jeg med at det ikke er noe falskluft der.

Prøvde å justere på tomgangsskruen etter at "choken"(eller hva det nå blir kaldt) ble slått av, men når jeg skrudde frem eller tilbake ble det ingen endring i tomgangen. Why?

Edited by Kimmi
Posted

Kan det være at pluggåpningen er for stor? Derfor bilen stopper etter ca 15 min kjøring?

Har både denso plugger og ngk plugger, men vet ikke org åpning på dem, og kanskje dem skulle vært justert ned?

Posted

du har ikke problemer med vann temp giver til ECU . Da er alt bra når bilen er kald men "soter" går raskt når den er varm .

Posted (edited)

temperaturen virker normal og stabil.

Hva slags innvirkning har en defekt lampdasonde på en bil? Så nå at den røde ledningen var smeltet og mangler dermed kontakt.

Når jeg prøver å starte bilen er det et rele i fothuset som slår inn og ut sykt fort, å det klikker enda når jeg slår av tenninga. Får ikke til å starte bilen nå lengre

Ledningene til batteriet var psykisk varmt og det kom røyk ut av minus polen på batteriet, nå er det noe som er på vei til å ta kvelden føler jeg.

Edited by Kimmi