Kimmi Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Hadde tidligere problemer med at bilen stoppet når den selv følte for det. Byttet den originale mapsensoren med en annen original, å nå stopper den ikke som den pleide før lengre. Problemet nå er at tomgangen er for høy! Når jeg starter bilen å choken er på, har bilen et stabilt turtall på 1000 omdreininger, men når choken blir slått av går turtallet opp mellom 1500 - 2000 omdreinger på tomgang. Vet ikke hva normalt tomgangsturtall pleier å ligge på sånn ca? Er det muligheter for å justere ned tomgangen på tomgangsregulatoren? Takker så meget for svar!
Asil Racing Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 sjekk innsugspakningen din , hadde samme problemet med min ..bytte den også funket bilen 100 % igjen og tomgang på rundt 1000
Kimmi Posted January 12, 2007 Author Posted January 12, 2007 Kanskje det er en idè ja ;DKan jo prøve å spraye med sånn startgass rundt bare for å se
fiesta_xr2i Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 går å justere hvor stram wiren er på wirefestet på innsug å da 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
OleK Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 sitter jo en justerinskrue på undersiden av gass-spjeldet ditt, denne kan ikke ha skrudd seg ut eller? Cosworth!
Ruudsengen Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Hva skjer hvis du tar av kontakta på tomgangsregulatoren a? Har vel vært en del tull med dissa å.
triggerhappy Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Ble det tett da du koblet opp nye mapsensor da? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Kimmi Posted January 12, 2007 Author Posted January 12, 2007 Tomgangsregulatoren skal være funksjonabel. Det ble tettere enn det var før hvertfall =P Kan prøve å se om jeg finner den skruen på gasspjeldet da! Har kjøpt startgass for å prøve på innsuget
Ford 4 Life Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Den skruen for å justere tomganger er ikke vanskelig og finne. Er rett under gasspjeldet den, bare å bøye seg litt ned så ser du den
Kimmi Posted January 12, 2007 Author Posted January 12, 2007 Har ikke et bilde av hvor den ligger ca..? Så mørkt ute, hehehehe
Ford 4 Life Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Fant ikke noe bilde av den, men vist du tar av slangen mellom intercooler å gasspjeldet og ser rett under spjeldet så ser du en liten skrue..så setter du på slangen igjen å bruker en vanli skrutrekker (flat) for å justere. Er ikke noe problem =)
morty999 Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 er vell like greit å justere uten slangen.. mye bedre plass...
Kimmi Posted January 12, 2007 Author Posted January 12, 2007 under slangen ringet rundt med rødt sånn ca..? http://www.home.no/kimespen/rai%20rai%20rai.JPG
Kimmi Posted January 12, 2007 Author Posted January 12, 2007 hehe, okej ;D Får prøve å skru litt på den da
Kimmi Posted January 14, 2007 Author Posted January 14, 2007 (edited) Spraya startgass rundt innsuget, men hørte ingen endringer på turtallet, så da rekner jeg med at det ikke er noe falskluft der. Prøvde å justere på tomgangsskruen etter at "choken"(eller hva det nå blir kaldt) ble slått av, men når jeg skrudde frem eller tilbake ble det ingen endring i tomgangen. Why? Edited January 14, 2007 by Kimmi
Kimmi Posted January 14, 2007 Author Posted January 14, 2007 Kan det være at pluggåpningen er for stor? Derfor bilen stopper etter ca 15 min kjøring? Har både denso plugger og ngk plugger, men vet ikke org åpning på dem, og kanskje dem skulle vært justert ned?
Ford 4 Life Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 0.6 mm skal åpningen være vist jeg ikke er helt på bærtur nå
bige Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 du har ikke problemer med vann temp giver til ECU . Da er alt bra når bilen er kald men "soter" går raskt når den er varm .
Kimmi Posted January 14, 2007 Author Posted January 14, 2007 (edited) temperaturen virker normal og stabil. Hva slags innvirkning har en defekt lampdasonde på en bil? Så nå at den røde ledningen var smeltet og mangler dermed kontakt. Når jeg prøver å starte bilen er det et rele i fothuset som slår inn og ut sykt fort, å det klikker enda når jeg slår av tenninga. Får ikke til å starte bilen nå lengreLedningene til batteriet var psykisk varmt og det kom røyk ut av minus polen på batteriet, nå er det noe som er på vei til å ta kvelden føler jeg. Edited January 14, 2007 by Kimmi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now