Jump to content

Rart "hull" i snøen oppå bilen, Ved vindusviskermotor

Mk1-Sindre

Recommended Posts

Skulle ut og kjøre i dag, da dette synet møtte meg på bilen:

bil1.jpg

bil2.jpg

Virker som noe av snøen bare har rent rett inn i bilen :huh:

Hva i alle dager har skjedd her??? Jeg har en vannlekkasje i bilen, og lurer på om den faktisk kommer fra dette området, siden det er dritvått i bilen etter regn, og i store mengder.. Hva er det som sitter under her, som kan gå inn til bilen?

Skulle fylle bensin på bilen i dag og, da var den spaken ved setet fryst fast :P Måtte gå inn bak trekket i bagasjen og trekke i nødwiren som sitter der, kjekk den ;)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Hvis man står foran bilen og kikker på den, så er det den høyre delen av den plata som er ved viskerne som er åpen, og den venstre er tett. Hvis jeg skrur av denne, så får jeg vel en overaskelse da? Akkurat hvor sitter vifta? har fått noen tips om at denne kan være tett av løv, barnnåler, osv..

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

hehe , snøen skal ikke smelte om d er tett der da , kjenn om det er noe varmere der da

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Blir akkurat likt på bilen min ogs, bare ikke så markert, men jeg har ikke noe problemer med at det kommer inn vann. Synes egentlig det ser ut som snøen har smeltet litt på det aktuelle området.

PS: hvis du låner et bilde, bør du i hvertfall sladde reg nummeret. ( det der er brudd på personværnsloven tror jeg egentlig )

• 3 weeks later...
PS: hvis du låner et bilde, bør du i hvertfall sladde reg nummeret. ( det der er brudd på personværnsloven tror jeg egentlig )

Du har helt rett .

Bilder er private og KAN kun lånes når eier tillater dette da skal det også refereres til eiers sign. eller med tillatelse og med eiers sign, alternativ er å legge en link til bild .

Edited by Joker

Fjernet likegreit bildet jeg, så blir det ikke noe mer ut av det :)

Jeg tror jeg har funnet årsaken til lekkasjen. ut fra kupeen så går jo styrebolten til rattet ut til motorrommet. Det dekselet som sitter her, festene på det var visst ødelagt fra når vi satt i girkassa, som er en stund siden. Og det var da det kom en lyd, som det hørtes ut som om noe mangla, noe isolasjon eller noe.. Så denne må vi bestille ny, sammen med den gummimembranen som sitter oppå dette dekselet igjen. Ford måtte visst bestille det fra Tyskland, sjeldne deler.. :P

Og.. Det virker som det også kommer inn noe vann langs kablene jeg har strukket. Disse går ved siden av innerskjermen en plass, Har ikke fått kikket under innerskjermen enda, siden det var fullt av snø og is når jeg skulle gjøre det.. Så det får vente til det blir varmere i været..

x- Mondeo 94 2.0 Sedan