spN Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 (edited) Hei Jeg har en vanlig 2,0 gasser på sierran, (30/34 tror jeg)Hvordan er det hvis jeg skal hive i en turbo?Må jeg skifte gasser, eller fungerer denne? gasseren skal jo suge, men blir jo omvendt med turbo på Edited January 11, 2007 by spN Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Les igjennom de trådene der, så får du nok svar på en del http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=17168 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted January 11, 2007 Author Share Posted January 11, 2007 Les igjennom de trådene der, så får du nok svar på en del http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=17168 Har lest der, men finner ikke eksakt svar på det jeg lurer på.Noen sier man må ha turbogasser, noen at det funker med vanlig gasser og noen med taunus gasser.. Det er det eneste jeg lurer på.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 det holder med at du dyser opp den du har og setter på en trykkboks Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted January 12, 2007 Author Share Posted January 12, 2007 (edited) det holder med at du dyser opp den du har og setter på en trykkboks Hvor får jeg tak i et slikt da? Er det noe man lager selv? Så sånn ut på den bilen som var på gasserturbo-tråden Noen som har prøvd det før? EDIT: Og de dysene? Hvor får man tak i dem? Store trenger de være ca? Edited January 12, 2007 by spN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Det er ikke mere hokus pokus enn en boks med et 2.5" utløp som sitter skrudd på gassern Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
brede Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Hvor får jeg tak i et slikt da? Er det noe man lager selv? Så sånn ut på den bilen som var på gasserturbo-tråden Noen som har prøvd det før? EDIT: Og de dysene? Hvor får man tak i dem? Store trenger de være ca? du trenger ikke å bytte dysene ,det vil jo komme trykk i fotørkammeret og da vil bensinen bli spylt igjennom dysene av turbotrykket, du må ha ny bensinpumpe , og regulator Link to comment Share on other sites More sharing options...
brede Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 bilde av min trykkboks den er laget for 2dobble gassere Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 porno trykkboks brede.. skulle likt å hatt gasserene dine Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted January 12, 2007 Author Share Posted January 12, 2007 okei hørtes fornuftig ut Ganske fin den trykkboksen din ja Hvilken bensinpumpe da? Har du noen forslag? (hvilken bruker du f.eks?) takker for svar forresten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
brede Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 okei hørtes fornuftig ut Ganske fin den trykkboksen din ja Hvilken bensinpumpe da? Har du noen forslag? (hvilken bruker du f.eks?) takker for svar forresten! jeg bruker en fra capri2,8i det er ei bosh pumpe det går sikkert med ei is pumpe og,men du må ha en regulator som er beregnet til ei slik pumpe Link to comment Share on other sites More sharing options...
spN Posted January 12, 2007 Author Share Posted January 12, 2007 jeg bruker en fra capri2,8i det er ei bosh pumpe det går sikkert med ei is pumpe og,men du må ha en regulator som er beregnet til ei slik pumpe OkeiTviler på jeg trenger en så stor pumpe, er enig i at en iS pumpe sikkert fungerer.. Sitter den i motorrommet da? Sitter ikke den oppå bensintanken? Dette er vel noe man finner på skroten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 is pumpen ligger under hjulbrønnen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 OkeiTviler på jeg trenger en så stor pumpe, er enig i at en iS pumpe sikkert fungerer.. Sitter den i motorrommet da? Sitter ikke den oppå bensintanken? Dette er vel noe man finner på skroten? eller kjøper en ny bensin pumpe(til innsprut) fra biltema. Link to comment Share on other sites More sharing options...
brede Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 du bør vel helst ha en dobbeltvirkende fordeler og. bilde av min Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Magne Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Går det med gasser på 2,0l taunus og ? <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halvorsens garasje Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Heysann. Jeg er av dem få som drømmer om turbo i Sierra. Har en avskilta ohc-gasser nå. Hørt det her med trykkboks tidligere, og forstod da at det var en boks rundt gasseren jeg, ettersom den originale er laget for vakum og ikke overtrykk. Men skjønte ikke helt nå. Kan hvilken som helst gasser tåle trykk med bare trykkboks på innsugssiden? - Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.Mine prosjekter Link to comment Share on other sites More sharing options...
CRG-Ken Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 du må enten ha en gasser som er beregna for turbo, bygge hele gasseren inn i en boks (vanskelig med tanke på gasswire, bensinslanger osv.) eller du kan bygge om den du har, må da på en eller annen måte få turbotrykket ned i flottørkammeret, så du har turbotrykk både under og over dysene, (så du ikke blåser bensin tilbake i kammeret med trykket over dysene (innsuget)) må også passe på å ha en flottør som tåler trykket, så den ikke klemmes flat. må da ha en av plast (eller noe lignende, vet ikke åssen materiale det er) messing er ikke bra, den blir flat..rett meg hvis det er feil..selv kjører jeg med Weber DMTR, byttet til gummipakning mellom kammerne så skal det fungere, ikke fått testa den mer enn noen starter, ser bra ut hittil, hadde 1 bar ladetrykk, da med noe bensinlekasje fra gasser`n men tror det hjelper hvis jeg skrur til skruene -1992 Sierra Cosworth 4wd Wolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now