Jump to content

SS autogcrome


morty999

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har to av denne "Brand New T3/T4 Turbo .50 .63 3" VBAND EXHAUST" (turbo nr2 fra toppen) i garasjen. Ingen av de er blitt kjørt med enda da men :P Ser ut som det skal fungere greit i alle fall.

 

Hvem bryr seg om det er holdbart, koster jo tilsvarende det samme som de fleste bruker på crap på en måned.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierraxr4x4

det der va no fole billi, er no bare å kjøpe å teste, går den til helvette funker den jo fint som askebeger eller lysestake, :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Interna...sspagenameZWDVW

 

Denne har vi to av i garasjen. Svært lik den på ssautochrome. Kjøpt av den selgeren på e-bay da han har de beste prisene. $300 for turboen inkl. ekspress frakt som resulterte i hentelappe før en uke var gått etter bestilling. :D

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Søk på nettet ,så ser du "kvaliteten" på disse produktene.

Møkkabillig Kinavare.

Noen av dem er ganske kjappe opp i turtall , men går i surge alt for tidlig , men største problemet er holdbarheten: Akselbrudd , løsnet kompressorhjul , hele kompressorhuset blir kløyvd i 2 , lagerhavari , og noen ganger har hele turboen falt av manifolden. Og dette etter meget kort tids bruk.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

limt? har du i heletatt sett på en slik selv ali? har selv vært borti 2stk, og ingen av de hadde limt kompressor del, har vært løs og vrid til kompressoren etter ønske uten og merke noe til noe liming..

 

og utfra første øyekast så syns jeg turboen ser ut til og holde helt grei kvalitet.. nå har det seg slik at også de med horimble priser på turboene sine har vist jeg og ikke vær gul og åpne hav..

 

jeg kommer vertfall til og kjøre med en slik til det står i sju stein så lenge den gir meg luft nokk.. noe jeg tror kommer til å gå helt greit..

 

edit: og det er jo flere av disse kina produktene som har vist seg og gjøre jobben, tenker på de billige coolerene osv..

jeg er ikke i tvil en gang, tror det holder innen rimelighetens grenser..

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Søk på nettet ,så ser du "kvaliteten" på disse produktene.

Møkkabillig Kinavare.

Noen av dem er ganske kjappe opp i turtall , men går i surge alt for tidlig , men største problemet er holdbarheten: Akselbrudd , løsnet kompressorhjul , hele kompressorhuset blir kløyvd i 2 , lagerhavari , og noen ganger har hele turboen falt av manifolden. Og dette etter meget kort tids bruk.

 

For all del, ingen tvinger deg til å kjøpe en slik turbo. Hvis du mener den er så dårlig så ligg unna da! Turboer som faller av manifolder tror jeg kan skyldes mer monteringsfeil. De andre feilene du nevner tror jeg du finner hos de fleste turboprodusenter.

 

 

Det er disse med limt kompressorhus ja. Bare søppel. Til den prisen har ikke de med mest kunnskap valgt/laget delene.

Like fasinerende hvordan du gang på gang med ungdommelig overmot og aroganse kommer med opplysninger som om du vet bedre enn alle andre.

 

Nei, denne turboen har ikke limt kompressorhus slik du sier. Det _vet_ jeg. Tror du må være lettlurt.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. Ser jo praktisk ut til rst denne turboen d-link linker til, da denne her 5 bolt og 90graderen er bolt on.

 

Men vil ikke denne gå fort i sourge? Ihvertfall om en har tenkt til å lade 1.5 bar. Tenker da på spekken, liten eksos og enorm turbin. Pellevækk, savner deg her.. :D

 

JDM Internal V-Band Turbo T3/T4 @ 8.3PSI 60 Trim 60 A/R

 

3" V-BAND OUTLET

WET FLOATING BEARINGS

1/8 NPT OIL INLET ,T3 / T4 FLANGE

FITS T3 AND T3/T4 MANIFOLDS

. 48 A/R COMPRESSOR ,60 A/R TURBINE,60 TRIM

THIS TURBO CAN EASILY DO 25 psi

 

Sourginga kan jo kanskje fikses med boostcontroller, (megasquirt).

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

limt? har du i heletatt sett på en slik selv ali? har selv vært borti 2stk, og ingen av de hadde limt kompressor del, har vært løs og vrid til kompressoren etter ønske uten og merke noe til noe liming..

 

og utfra første øyekast så syns jeg turboen ser ut til og holde helt grei kvalitet.. nå har det seg slik at også de med horimble priser på turboene sine har vist jeg og ikke vær gul og åpne hav..

 

jeg kommer vertfall til og kjøre med en slik til det står i sju stein så lenge den gir meg luft nokk.. noe jeg tror kommer til å gå helt greit..

 

edit: og det er jo flere av disse kina produktene som har vist seg og gjøre jobben, tenker på de billige coolerene osv..

jeg er ikke i tvil en gang, tror det holder innen rimelighetens grenser..

 

Det er jo veldig stor forskjell på kunnskapen som skal til for å lage en god intercooler og en god turbo. Elendig argument.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Har lest litt om disse SSautochrome, tror det er best å styre unna. Det er en god gjeng med lurendreiere, vulgære også... <_<

fake10fa.jpg

 

Her er en av de "fake" turboene som florerer, ikke slik som de gode turboene de leverer. :lol:

Om denne er limt eller ei vet jeg ikke, men to deler er den iallefall i. :blink:

 

Her er litt mer info:

Info

Edited by Gess

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Les på forumet til 200sx, ja limt. Når prisen er så lav blir det tatt snarveier. Virker ikke som dere har hørt noe om disse turboen annet enn hva selgeren forteller. Hvem var lettlurt?

http://images.channeladvisor.com/Sell/SSPr.../JDM-VBAND2.jpg Ser ut som det er limt? Hvis du stoler på det japse-folket hoster ut av seg på deres forum så bør du revurder måten du tilegner deg kunnspaker på.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

etter det jeg har lest meg fram til så kommer disse limte turboene fra komplette KIT som selges på ebay, med dump,rører,cooler,turbo osv.. ikke funnet noe om at akkurat den d-link nevner har skapt problemer for noen eller noe.. om du kaller oss lett lurt, det kan så være, men vet ikke om du lærte det at du ikke skall skjære alle under en kam, det finnes flere produkter enn bare den limte turboen som går billig..

 

Jeg kan personlig ta bilde av begge 2 visst du føler deg bedre da ali..

Link to comment
Share on other sites

http://images.channeladvisor.com/Sell/SSPr.../JDM-VBAND2.jpg Ser ut som det er limt? Hvis du stoler på det japse-folket hoster ut av seg på deres forum så bør du revurder måten du tilegner deg kunnspaker på.

 

Det så vel ikke limt ut på den turboen på bildet over heller, har bolter den og.. Men nå var det en XSpower tubro, men den er garantert lager i Kina den og. Kinesere kopierer alt, ting ser akkurat ut som originalen utenpå, men inni er det bare søppel. Ta f.eks. Nike sko, umulig å se forskjell, når man skjærer opp sålen finner man en pappbit istedet for dempesystemet. Så lenge det ser bra/ok ut, selger det.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Har to av denne "Brand New T3/T4 Turbo .50 .63 3" VBAND EXHAUST" (turbo nr2 fra toppen) i garasjen. Ingen av de er blitt kjørt med enda da men :P Ser ut som det skal fungere greit i alle fall.

 

Hvem bryr seg om det er holdbart, koster jo tilsvarende det samme som de fleste bruker på crap på en måned.

 

"ser ut som de skal fungere greit"

altså det oser ikke akkurat erfaring av kommentarene dine d-link.

 

"Hvem bryr seg om det er holdbart"

Nok en gang... turbo er ikke stedet du vil begynne å spare penger, regner med at disse turboene som nevnt er veldig dårlige sånn at du får snevert og lite effekt området, pluss at det som oftest ikke bare er å slenge på en ny turbo når en turbo raser.

Noen av delene kan finne veien inn til innsuget ditt vettu, og da er de 10 000kronene du sparte på turboen bare småpenger..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Alle de som har skrevet om SSautochrome lyver og vil bare sverte selskapet.

 

skaff deg heller noe erfaring istedenfor og høre på alle andre tror jeg kan være lurt...

samme turbo kan du få kjøpt flere steder på ebay hvis du ikke er fornøyd med ssautogcrome

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

skaff deg heller noe erfaring istedenfor og høre på alle andre tror jeg kan være lurt...

samme turbo kan du få kjøpt flere steder på ebay hvis du ikke er fornøyd med ssautogcrome

 

nå er det jo ikke forhandleren som er skyld i at ett firma lager turbo med dårlig kvalitet.

 

dette er jo ingenting å diskutere, en turbo til 3000kr vil aldri være bra, så enkelt er det.

hadde det vært tilfelle så hadde norske trimmere vært klar over dette og solgt de for det de er verdt.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Ta en titt på denne linken som ble postet tidligere her: http://www.bblgroup.us/ssautochrome.htm

 

Se spesielt på de negative tilbakemeldingene på ebay. Nederste delen av siden.

 

Dette skulle vel være svar nok, Morty999?

 

 

var KUN en stk som nevnte noe om at en tetting i turboen var gåen, det kan skje de fleste turboer..

og jeg sier det igjen, ingen av de 2 turboene vi har i garasjen har limt kompressor del, basta bom, har skrud av kompressoren tilogmed, det er støpt alu.. men nå kjøpte ikke vi de gjennom ssauto, men på ebay..

Men de ser ut til og være identiske produkter, så hvordan du ali kan sitte og si at kompressor delen på akkurat disse er limt skjønner ikke jeg...

 

og bildene av de turboen som har vært limt, har ikke vært i nærheten av og ligne på de som morty/jeg/d-link snakker om..

slenger med et par bilder av de 2 vi (jeg å d-link) har i garasjen, sorry mobil bildene, men glemde diggi cam`n..

 

sier ikke med dette at turboen er så inni hampe ræva bra, men jeg tror den vill gjøre jobben i forhold til prisen..

Link to comment
Share on other sites

Det står jo at turboene selges under flere navn og merker. Det er ikke kvalitetsturboer. Dere kjøpte ikke disse fordi de var gode. Dere kjøpte de kun fordi de var billige. Du som har brukt endel penger på motoren din, så kjøper du turbo til 1500kr? Leste du ikke igjennom hvordan disse turboene var bygget opp? Skjønner ikke at du tør. Har du tenkt over hva det vil koste hvis deler av kompressorhjulet finner veien inn igjennom innsuget ditt?

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...