Jump to content

SS autogcrome


morty999

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"ser ut som de skal fungere greit"

altså det oser ikke akkurat erfaring av kommentarene dine d-link.

Hvis du tar på deg brillene og leser innlegget på nytt vil du se at det ikke står at turboene ikker er prøvd enda. Men "ser ut som de skal fungere greit".

 

Eneste erfaring jeg har med den typen turbo vi har er kun å ha sett det på nære hold selv og studert den på arbeidsbenken. Kan du si det samme?

 

"Hvem bryr seg om det er holdbart"

Nok en gang... turbo er ikke stedet du vil begynne å spare penger, regner med at disse turboene som nevnt er veldig dårlige sånn at du får snevert og lite effekt området, pluss at det som oftest ikke bare er å slenge på en ny turbo når en turbo raser.

Noen av delene kan finne veien inn til innsuget ditt vettu, og da er de 10 000kronene du sparte på turboen bare småpenger..

Hvis du er redd for fremmedlegemer i innsuget ditt burde du demontere turboen din med engang. Uansett merke. Var jo nylig en tråd her på foumet hvor vedkommende hadde slitt ned mye av kompressorvifta på en fabrikksny turbo til 6 ganger prisen. Uten å skulle trekke det inn i denne tråden.

 

"regner med at disse turboene som nevnt er veldig dårlige" .. oser ikke akkurat erfaring av kommentarene dine heller Mark1.

 

Det med at ingen bryr seg om det var holdbart var ment med en litt humoristisk vri, men det er vel litt for mye å forlange at du skal forstå slikt?

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tar på deg brillene og leser innlegget på nytt vil du se at det ikke står at turboene ikker er prøvd enda. Men "ser ut som de skal fungere greit".

Jepp, og det er litt tynt grunnlag å si at en turbo ser ut til å fungere greit basert på en utvendig titt.

 

Eneste erfaring jeg har med den typen turbo vi har er kun å ha sett det på nære hold selv og studert den på arbeidsbenken. Kan du si det samme?
nei, men en "studie" av en turbo på arbeidsbenken er ikke særlig nyttig...

Skru den i deler som de gjorde i artikkelen og se om du fortsatt er like sta.

 

Hvis du er redd for fremmedlegemer i innsuget ditt burde du demontere turboen din med engang. Uansett merke. Var jo nylig en tråd her på foumet hvor vedkommende hadde slitt ned mye av kompressorvifta på en fabrikksny turbo til 6 ganger prisen. Uten å skulle trekke det inn i denne tråden.

Jada, nye turboer raser de også, men sjansen for dette er laaaangt lavere på kvalitetsturbo.

 

"regner med at disse turboene som nevnt er veldig dårlige" .. oser ikke akkurat erfaring av kommentarene dine heller Mark1.
turboer er som damer, er dem billige er dem dårlige, hadde de vært billige og bra hadde alle brukt de.

 

Det med at ingen bryr seg om det var holdbart var ment med en litt humoristisk vri, men det er vel litt for mye å forlange at du skal forstå slikt?

 

Jeg blir stadigvekk imponert over utsagnene på forumet her, så sånt forstår jeg ikke lengre.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Det står jo at turboene selges under flere navn og merker. Det er ikke kvalitetsturboer. Dere kjøpte ikke disse fordi de var gode. Dere kjøpte de kun fordi de var billige. Du som har brukt endel penger på motoren din, så kjøper du turbo til 1500kr? Leste du ikke igjennom hvordan disse turboene var bygget opp? Skjønner ikke at du tør. Har du tenkt over hva det vil koste hvis deler av kompressorhjulet finner veien inn igjennom innsuget ditt?

 

nå har det seg slik at vi lever i 2007, en garret fra 70-80 åra var heller ingen kvalitets turbo, men de gjorde jo jobben fordi...

Nå har det seg vell slik at selv ikke du kun kjøper varer i en dagligvare butikk som er gode, ser man noe nytt så skader det jo ikke og prøve, faller det ikke i smak så er det bare og kaste det..

og hvor mye penger jeg har lagt i motoren min har vell ikke noe og si, og turboene koster 2500, bare så vi har alt på det rene..

Hvor skall jeg lese hvordan min turbo er bygd opp, den eneste infoen jeg finner er om de jalla XS power turboene, og jeg sier det igjen, disse er IKKE de samme... og når du ikke legger ut noen side med teknisk info, så lurer selv jeg på hvordan du kan sitte på slike erfaringer om akkurat denne infoen...

 

og hva det koster meg og havarere er ikke ditt problem, det er mitt problem, her prøver vi og holde en diskusjon gående, om noen har erfaringer/vet noe om disse turboen, men i stede skjærer du ut mot meg og min motor, noe som er hel irrelevant. gi oss noe solide bevis før du kommer og slenger med leppa...

 

 

og med en slik ebay statestikk har jeg ikke min minste tvil til selgeren..

 

positive:(etter 1mnd 318) (etter 6mnd 2522) (etter 12mnd 5376)

neutral: (etter 1mnd 10 ) ( etter 6 mnd78) (etter 12mnd 141 )

negative: (etter 1mnd 8 ) (etter 6mdn 31) (etter 12mnd 55 )

 

det tilsvarer en posetiv karakter på 98,5%

Link to comment
Share on other sites

Jepp, og det er litt tynt grunnlag å si at en turbo ser ut til å fungere greit basert på en utvendig titt.

Okay. Hvis jeg sier at jeg sammenlignet den med en Turbonetics E46, men du bryr deg sikkert ikke om hva jeg måtte si uansett så I rest my case. Liker du ikke "erfaringene" min så ikke les tråden, var morty999 som startet den, og svaret var til han. Sikkert ikke så mange her på forumet som har to liggende i garasjen og av den grunn kan gi svar på det han spurte om.

 

nei, men en "studie" av en turbo på arbeidsbenken er ikke særlig nyttig...

Skru den i deler som de gjorde i artikkelen og se om du fortsatt er like sta.

Turboene vi har i garasjen og den i artikkelen har ingen likhetstrekk what so ever så jeg velger å tro at det ikke er samme turbo. Men du står fritt til å kjøpe en for så å ødelegge den og faktisk komme med fakta og EGENE erfaringer til hvorfor de vi har i garasjen skal være så dårlige.

 

Jada, nye turboer raser de også, men sjansen for dette er laaaangt lavere på kvalitetsturbo.

Og dette sier du bassert på? Hva legger du i kvalitetsturbo? Garrett? Netics? KKK? Holset?

 

turboer er som damer, er dem billige er dem dårlige, hadde de vært billige og bra hadde alle brukt de.

Noe billig blir aldri brukt av alle da det til stadighet dukker opp slike som deg.

 

Jeg blir stadigvekk imponert over utsagnene på forumet her, så sånt forstår jeg ikke lengre.

Da kan du klikke deg inn på www.bilforumet.net og fornye kunnskapen til hvordan du kan snappe opp slik kunnskap igjen.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

nå har det seg slik at vi lever i 2007, en garret fra 70-80 åra var heller ingen kvalitets turbo, men de gjorde jo jobben fordi...

Nå har det seg vell slik at selv ikke du kun kjøper varer i en dagligvare butikk som er gode, ser man noe nytt så skader det jo ikke og prøve, faller det ikke i smak så er det bare og kaste det..

og hvor mye penger jeg har lagt i motoren min har vell ikke noe og si, og turboene koster 2500, bare så vi har alt på det rene..

Hvor skall jeg lese hvordan min turbo er bygd opp, den eneste infoen jeg finner er om de jalla XS power turboene, og jeg sier det igjen, disse er IKKE de samme... og når du ikke legger ut noen side med teknisk info, så lurer selv jeg på hvordan du kan sitte på slike erfaringer om akkurat denne infoen...

 

og hva det koster meg og havarere er ikke ditt problem, det er mitt problem, her prøver vi og holde en diskusjon gående, om noen har erfaringer/vet noe om disse turboen, men i stede skjærer du ut mot meg og min motor, noe som er hel irrelevant. gi oss noe solide bevis før du kommer og slenger med leppa...

 

 

og med en slik ebay statestikk har jeg ikke min minste tvil til selgeren..

 

positive:(etter 1mnd 318) (etter 6mnd 2522) (etter 12mnd 5376)

neutral: (etter 1mnd 10 ) ( etter 6 mnd78) (etter 12mnd 141 )

negative: (etter 1mnd 8 ) (etter 6mdn 31) (etter 12mnd 55 )

 

det tilsvarer en posetiv karakter på 98,5%

 

176 dollar står det. Ja jeg vet at man betaler 175 dollar frakt. Men det koster ca. 100-150 dollar å sende en turbo, sa da sitter han igjen med ca. 200 dollar. Som er 1300kr. Og av disse må han også betale frakt fra Kina, og av disse skal han også ha avanse. Da er det ikke veldig mye som står igjen til produksjonsskostnadene. Det er endel mer presisjonmaskinering som skal til for å lage en turbo sammenliknet med en intercoooler. Siden Xspower og SSautochrome sies å være det samme, og den turboen som ble plukket fra hverandre er fra Xspower er det jo selvfølgelig at man kan anta at andre turboer fra ssautchrome og tilsvarende selgere der prisen er lik ikke er noe bedre. Kina er Kina. De har sikkert byttet kompressorhuset med noe bedre, men alt dette dreier seg om penger, dine penger i deres lomme. De vil prøve å tjene så mye som mulig, så det er tvilsomt at noe mer er utbedret på de turboene. Kinakopier, ser bra ut på utsiden, dritt inni. Det er GARANTERT tatt snarveier når prisen er så lav. For en gjeng dere er, prøver å overbevise dere selv om at en turbo til 1300kr er bra. Den eneste grunnen til at dere kjøpte disse er at dere sparte penger, ikke fordi det er noe bra produkt. Så ikke kom å si noe annet. Turboen som er det viktigste for at motoren skal yte godt og tilfredsstillende, så kjøper dere det dårligste. Det er ikke her dere skal spare penger. Spar heller penger og ikke kjøp noe bling aludeler.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Mye diskusjon jah. :D

 

Jeg lurer også på erfaringer av folk som har testa disse på en bil. Bdt har jo testa en og er fornøyd. Lurer litt på hvilken turbo btd har kjøpt og hva slags motor han kjører den på???

 

Også har jeg ikke fått svar på om denne t3/t4 spekken egentlig er så bra. Sikkert grei om en ikke kjører så mye ladetrykk, men jeg regner med at både d-link, morty999, hårball og jeg har tenkt til å lade over en bar og da blir vel eksos-mot-trykket ganske stort? Jeg skulle også ønske en kunne få en slik "kina-turbo" med mer normal t3 spekk(type 2wd/4x4 cossy), fins det?

 

En annen ting jeg bare vil si til dere som klager så fælt over dette er at det er ikke alle som har et motor bygg med et budsjett på 50-100k, særlig ikke når bilen en bygger i ikke er verdt mer enn sånn 20-40 tusen. Og da ser jeg det litt bortkastet å bruke 15 tusen på en turbo. Noen vil sikkert mene jeg er teit, men hva hadde dere valgt av en volvo 740 turbo som hadde snurra 300k km eller en ny "kina-turbo til samme prisen?

 

Og enda ting til, vil bare ta opp troverdigheten til den artikelen ges refirerer til. Når man har solgt 40 tusen ting kan det nå hende at noen er missfornøyde. Jeg ser ikke det største problemet med å handle fra noen som har denne feedbacken. (har nok blitt kommentert før)

 

Member Profile: www.ssautochrome.com (40805)

 

Feedback Score: 40805

Positive Feedback: 98.3%

 

Members who left a positive: 41476

Members who left a negative: 699

 

All positive feedback received: 57069

 

Link til feedbacken: http://feedback.ebay.com/ebaymotors/ws/eBa...7906&de=off

 

Edit: ali har du noen linker til noen 200sx forum der de diskuterer erfaringer med disse turboene?

Edited by TJ_RS_Turbo

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Man får en precision til 7500kr, turbonetics ikke mye lenger unna. 15000 kr, da får du topspec garrett GT. Å bruke penger på turbo er aldri bortkastet, det betyr så mye for motoren. Det er forskjell fra at motoren yter greit, og motoren er knall. Da snakker vi om register og toppeffekt. Dette klarer kun en riktig turbo å gi.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Og en ting jeg har lært på ebay, de negative erfaringene teller mye. Man har nemlig ikke mulighet til å gi feedback etter et par måneder.

 

Har du hørt om edit så du ikke trenger å poste 2-3 poster bare du kommer på noe mer. Nok om det..

 

Er ikke noe problem å vente Leeenge med å gi feedback, så det behøver ikke ha noe å si, folk pleier å teste ting før dem gir feedback(ihvertfall gjør jeg det), ser jo folk gir negative kommentarer fordi at de ikke fikk montert lamda føleren i grenrøra fordi det ikke var sveisa inn lambda blung, eller at dem ikke passer i bilen. Men går turboen i stykker etter et år er det nå litt verre.. :P

 

Du svarte forresten ikke på om du hadde noen linker til noen 200sx forum...

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke vente leeeeeeenge med å gi feedback. Når ting da går i stykker etter 3-6mnd f.eks. ingen mulighet til å gi feedback. Dere er så sykelig oppheng i prisen at ingenting annet betyr noe. Men om dere ikke forventer at den skal vare i mer enn 3mnd, så er det jo bare å kjøpe. Latterlig kort uansett. Har du ikke lest om den turboen fra xspower? Tror du virkelig kvaliteten på de dere kjøper til den prisen er noe bedre? Jada, dere har ikke limt kompressorhus, men dere har nok resten av driten.

 

Du kan bare søke etter ssautochrome og limt kompressorhus på forumet til 200sx, det kan du vel klare siden du har funnet ut av man kan editere poster.

 

Her har jeg gjort jobben for deg, norske erfaringer: http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?p=103107#103107

Edited by alibaba

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

når det kommer til meg og mine planer ang bruk av denne turboen, så har jeg ikke satt meg noe mål eller noen ting for hva jeg kan forvente av den, men det som skall være sikkert og vist er at motoren min vill ha det mye bedre me denne turbone VS turbonetics E46 med 48 eksos huse..

 

grunnen til at jeg kjøpte en slik en var i hoved sak prisen (ja du har rett ali) og ikke minst det var en spot on turbo på manifolden, samt at jeg kan bruke alle orginale slanger osv, noe jeg ikke kunne gjort med netics`en..

større eksos hus osv..

 

og jeg har ikke tenkt og hente ut 210% av hva denne turboen kan/kunne klare, jeg skall kun ha den til oppstart av motoren, få motoren inn kjørt, så får vi se hvordan det funker utover det... har sikla i evigheter etter en garret GT, men nå har det seg slik at en slik hybrid motor som oftest har ET havari eller 10 før den blir holdbart, og har ikke lyst til og ødlegge en turbo til 10-15 000 kroner ved en eventuell barne sykdom... og ikke nokk med det (ja igjen, penger ali) jeg har ikke all værden med kroner og kan ikke frotse rundt meg med 1000 lappene... student lomme boka er ikke så feit, noe jeg tror selv du vet..

 

det var det jeg forventer av produkte, og ser helst at du slutter å prate rundt meg å mitt, og holde deg til konkret fakta om denne turboen... og prøver ikke og overbevise noen eller noe om at denne turboen er det nye innen tuning av turbo motorer..

 

 

prøver ikke og overbevise noen som helst jeg, men når du komenterer en ting så er det en fordel og ha en nevne med hånd faste bevis/reporasjer av produktet, kan ikke bare ha en slik enkel komentar som du hadde i start`n.. (disse med limt kompressor del, bare piss) tror du det er mange på et forum som tar en person seriøst ved slike komentarer? tror jeg er svert få, og når du atpå til prøver og overbevise oss om at kompressor delen fremdeles er limt, til tross for at jeg har sjekka begge, så vet jeg ikke hvem som prøver på hva lengre..

 

som enkelte har nevnt tidligere, så får vi ta produktet for hva det er, og ikke noe annet..

Link to comment
Share on other sites

Quote fra siste post i tråden fra 200sx som alibaba la ut.

 

"Har kjørt med en GT28RS turbo fra XS som jeg fikk gratis for og teste den og skirve en evaluring på. Den holdt i 3mnd, og jeg har solgt den vidre. Lada 1.4kg med den. Den GT`n er iallefall skrudd. Han på GIK syntes det var en utrolig bra kopi og den funka like fint som garreten min gjør nå. Ingen merkbar forskjell."

 

Her har du jo noe å gå på morty999 :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Har gjort noen nye søk... og ja de nye turboene er blitt forbedret på de svake punktene , så da er det jo bare å prøve å se hva de er gode for.

Men nå har jo ikke disse produsentene holdt på i så mange år , og det trengs vel erfaring for å lage noe som er bra?

Vil ikke drite ned noe jeg , men når jeg leste om alle feil på de så styrte jeg unna.

Morten jeg tror du burde fått noen til å beregne alle verdier på din motor , samt det faktum at den har 8 ventiler for å finne en turbo som passer ditt motoroppsett . Jeg har sett ohc-turbomotor med 340hk i full action , og det går jæv... bra.

Rått dreiemoment i mellomregisteret , og lang/flat momentkurve.( Fullt skyv i fra 3200 - 6800 omdr.)

Dette er mange år siden , så med den grommotoren og de delene du har i fra før bør du klare det samme med rett turbo og rett mapping.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

slenger litt racefuel på bålet jeg:

 

søk på "xs power + ssautochrome + glue + turbo" på google, står en del interesant der :)

 

Da spanderer jeg en 96 shot på alle mann så vi får litt diskusjon her.

 

Og hvilket år ble disse klagene skrevet??? 2005? Trur vel ikke noen har funnet på å endre produksjonen siden 2005?

 

Hehe. Sier ikke dette er gull og grønne skoger, men kan vel være et budsjett alternativ for noen.

Edited by TJ_RS_Turbo

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Den turboen står på en cosworth motor som har bremset ca 370hk el var det 380,samme kan det være.har gått ca 1 år ca på 1,4-1,5 i ladetrykk.ikke noe problem enda :lol: Så til dere teoretikere som ikke gjør noe anet enn å lese....PRØV før dere åpner kjeften!

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Well, if its worth anything to anyone I heard from a good source that this information was an effort to bolster someone elses business who is in direct competition with SSA. From what I heard the original guy who actually owned this turbo was offered a replacement although SSA had good reason to believe that this wasnt an SSA turbo. SSA didnt want the issue to go unresolved. How did this POS turbo get mixed up with another? Well aparently there are some companies making exact low budget copies of this turbo. SSA's turbo's are one peice castings and this glued POS is somewhat a mystery. The XS Power turbo's (the real ones) havent even been offered by SSA in about two years. The turbo's they currently sell are made by a different manufacturer. Its called Master Power located in Brazil.

MP Homepage (http://www.masterpower.com.br/)

They are new in the aftermarket but have been making OEM turbos for a while. I beleive that there are poeple out there trying to destroy their business. I imagine that SSA is stepping on the toes of many companies by stealing their business b/c they offer products at a low price. Granted a unit such as Full Race is top notch but if you ask me I would rather pay $300 for an SSA manifold than $900 for a JIC.

 

det jeg finner om omtaler om disse turboen er fra 2004/2005, og jeg ser det er flere som innrømer selv at manifoldene går til helvette pga feil montering, og ang den limte kompressoren, så er det kun de samme bildene som florerer på alle forumene..

 

og det er en hel haug med folk som har gode resultater med ssautocrome sine turbo kit, etter at de gikk over til sitt nye design på manifoldene med ekstra oppheng og greier.. og ellers så er det kun limt kompressor som går igjen og igjen på forumene, det er skrekk historier og ingen med egne efaringer.. folk slengte dritt om cooleren deres tidligere og, men nå er det jo noe av det beste på markede... så det er mange spekulanter som driver og fyller nettet med jug og bull shit..

 

leste faktisk på et av forumene at det faktisk var garrett deler i disse turboene, og de var så billige pga at det var lastebil eller som de sier på engelsk truck serien, og selv med så lave priser fikk de grei fortjeneste på det, sid`n det var produkter som var masse produsert til de ekstreme..

 

Og når BDT har kjørt med en slik i over 1 år på 1,5 bar så har jeg ikke noe tvil ang disse turboen lengre..

Link to comment
Share on other sites

Det er jo folk som har turbo som raser. Det betyr at sammensetningen er heller tvilsom, noen er "feilfrie", andre er dårlige. Med den prisen spares det i alle ledd, kvalitetskontroll eksisterer nok ikke. Se igjennom gjennomgangen av xsturboen, det er fler problemer enn limt kompressohus.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Det er jo folk som har turbo som raser. Det betyr at sammensetningen er heller tvilsom, noen er "feilfrie", andre er dårlige. Med den prisen spares det i alle ledd, kvalitetskontroll eksisterer nok ikke. Se igjennom gjennomgangen av xsturboen, det er fler problemer enn limt kompressohus.

Den testen du sikter til har fått seg en real ripe i lakken. Nå skyter du villt, i blinde.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...