Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Så står jeg der da med en ødelagt T5 kasse, alle tennene :wacko: ble skrelt vekk på den akslingen som er frest ut av ett stykke.Er den akslingen i bunnen av kassa.

Hvilke alternativer er det? Ny innmat?, Tremec?, T56 kasse?

Kom gjerne med forslag og erfaringer?

Edited by fordcosworth

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Posted
alternativene er mange..ny innmat,kjør ei stund å bytt innmat igjen osv eller kjøp tremec en gang å holder,fix it,sellholm osv

Fixit har vel ikke noe til T5 da...

Posted

Quaife innmat... Har selv kjøpt dette, og opplyst at 700hk ikke var problem... Vi får se til sommeren...;)

 

Jeg kjøpte komplett kasse fra geaboxman, med forsterkede skiftegaffler/synkro ringer, nye lagere, langt første gear og tette gear oppover.

Fikk komplett kasse på døra for ca 32 000 med short shift.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted (edited)

noen som kjenner til hvordan 6trinns kassa til camaro passer, t56 kasse

Hvor kan en få tak i bare en komplett ny innmat?

Edited by fordcosworth

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Posted
noen som kjenner til hvordan 6trinns kassa til camaro passer, t56 kasse

Hvor kan en få tak i bare en komplett ny innmat?

 

har tenkt tanken jeg å .... men er feil spline ut fra kassa .

 

ellers er det jo en T5 kasse med et gir til da :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

Utgående aksling som er forskjellig.

Noen som har en oversikt over hvilke mods som må gjøres for å tilpasse Tremec kasse??

Dette er viktig, da jeg er avhengig av å sette vekk arbeidet me tilpasning.

Noen som har nr på den tremecen som passer?

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Guest RACEFIX
Posted

Både inngående og utgående aksel er forskjellig.

Dessuten har 6. gir ofte så feil utveksling som det er mulig å få, hvem trenger toppfart på over 400.........

Posted

Tenkte evt på 5trinns kassen Tcet 4617. hvis ikke ser jeg ford racing parts har et utall av kasser i samme versjon.

Etter hva jeg har forstått via ulike forun

Må bytte senter i clutchen, yoke på mellomaksling, sveise nye ører på T5 clutchhus, lage foring til girkasse travers, da orginalen ikke bygger nok.

Girkasse tunnel må moddes litt da girspak kommer 3,5cm lengre frem.

Men er det noen som vet hvordan denne er å gire med på høyt turtall, skal ikke over 6500-7000, da toppen er orginal, ikke mekaniske løftere eller doble ventilfjærer.

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Guest RACEFIX
Posted

Hvorfor styre med dette når Quaife leverer drevsats med perfekt utveksling til omtrent samme pris, ferdig montert.....

Posted

Selger du disse quaife innmat til t5 ferdig montert? Hvor mye kommer ei sånn på evnt med et par havarerte T5 i innbytte.?.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
Hvorfor styre med dette når Quaife leverer drevsats med perfekt utveksling til omtrent samme pris, ferdig montert.....

 

Link til dette ? Er meget interessert i dette..

Posted

Er denne drevsatsen komplett eller må en bruke noen av delene fra den gamle kassen?

Viktig, da det fløy noen metallbiter rundt og skadet noen av de andre delene..

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Guest Dagfinn
Posted

kan jeg spørre om hvordan dette skjedde? hvordan kassen rasa... hvor mye hk og NM er det snakk om?

Posted (edited)

Fullt pådrag på 3. gir samtidig som jeg holdt litt igjen på bremsa, skulle sjekke maks trykk opp en bakke uten å få en vanvittig fart. ladet 1.8bar med en turbonetics e46 turbo, sorte simens mm effekt ukjent, mellom 320 og 350hk og 450nm el noe kanskje. Her ikke målt effekt etter overhaling, porting mm. nok olje på kassa samt mange nye deler; lager, skiftegafler, syncroringer, syncroclutcher el hva de heter.. 4.girkasse havari på 2,5 sesong med lite kjøring og en del timer i garasjen, uten mange rivstarter.

 

Noen her som har selvopplevde erfaringer med tremec kassene, tenkte på girskift etc på høyt turtall kontra T5 til BW?

Edited by fordcosworth

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Posted
Utgående aksling som er forskjellig.

Noen som har en oversikt over hvilke mods som må gjøres for å tilpasse Tremec kasse??

Dette er viktig, da jeg er avhengig av å sette vekk arbeidet me tilpasning.

Noen som har nr på den tremecen som passer?

jeg kjøpte tremeck kasse ferdig modda med trippel tilton sonic clutch passer på spline ombygd clutch hus med hydraulisk ap racing utløser lager og utgående spline for stiv mellomaksling hos krb trading og ga 36lapper for hele opplegget.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...