Jump to content

Diverse spm.


Recommended Posts

Guest Cyteck
Posted

Hellu!

 

Har en del spm jeg håpet på at noen av dere kan svare på. Gjelder en RST-87.

 

SPM1: Hva er denne kabelen til? (den hører med den gule kontaken)

 

 

SPM2: Hvor stor er den orginale dynamon på rst-s2?

 

SPM3: Det stikker to brune kabler ut fra den "grå" hjernen (den er lakkert svart),

disse har jeg ikke noe sted å koble. Er dette jording?

 

 

SPM4: Her ser dere bilde av kablenen som går fra dynamon te startern(?),

som går videre til batteriet.. De 2 gule skal sammen på dynamon (B+), og den lille røde skal på dynamon (C+).

De 2 "tjukke" er greie, men hvor skal den lille kabelen kobles hen? Er det denne som går til ladelampen?

 

 

SPM5: Bensina går fra bensinpumpa, inn i en rundt sak som er på strørrelse litt mindre enn bensinfiltret,

så inn i bensinfiltret og videre.. hva er denne runde saken?;p

 

SPM6: Siden bensinpumpen er elektrisk, og det er retur, antar jeg at bensinpumpa gir et kontinuelig trykk, stemmer dette? Vet noen isåfall hva dette trykket er?

Posted

spm1: hakke peiling, har ikke et mer oversiktlig bilde? ikke bare av ledningene`? så vi får sett på hvilke muligheter som er igjen..

 

spm2:dynamoen i min bil var 70 amper..

scorpio har en 90a dynamo som skall være så si bolt on, visst du skall opp i størrelse...

 

spm4:og ang ledningene på dynamoen, så er ikke den lille blå i bruk på min, er + og minus.. så går den siste til lade lampa om jeg ikke tar helt feil..

 

spm3:de ledningene ut fra hjerner har jeg aldrig sett før, var ikke slik på min bil vertfall ikke

 

spm5: visst vi teker på samme del, så er det bensintrykks regulatoren.. er vell delvis svar på spm6 også

 

spm6: er elektronisk, men man har unasett en trykk regulator som holder trykke opp/nede uavhengi av hva som går i retur osv.. og pumpa har du vell 4-5 bar ut fra kanskje? men hva det orginale bensins trykke skall ligge på vet jeg dessverre ikke

Posted
spm1: hakke peiling, har ikke et mer oversiktlig bilde? ikke bare av ledningene`? så vi får sett på hvilke muligheter som er igjen..

 

spm2:dynamoen i min bil var 70 amper..

scorpio har en 90a dynamo som skall være så si bolt on, visst du skall opp i størrelse...

 

spm4:og ang ledningene på dynamoen, så er ikke den lille blå i bruk på min, er + og minus.. så går den siste til lade lampa om jeg ikke tar helt feil..

 

spm3:de ledningene ut fra hjerner har jeg aldrig sett før, var ikke slik på min bil vertfall ikke

 

spm5: visst vi teker på samme del, så er det bensintrykks regulatoren.. er vell delvis svar på spm6 også

 

spm6: er elektronisk, men man har unasett en trykk regulator som holder trykke opp/nede uavhengi av hva som går i retur osv.. og pumpa har du vell 4-5 bar ut fra kanskje? men hva det orginale bensins trykke skall ligge på vet jeg dessverre ikke

 

 

Den kabelen jeg holder i handen går til den gule kontakten du ser på bilde, jeg vet ikke hvor den går hen, eller hva den er til .. :\ håpet på at noen av dere kunne fortelle meg det.. hehe..

 

Var bensintrykks regulatoren jeg skulle frem til ja! Tusen takk=)

Posted

Er det noen flere som har noen indikasjoner? Spesielt spm3 føler jeg er litt viktig og få svar på.. Var hos FORD Larvik men dem var lite hjelpsome som vanlig..

 

:)

Posted
må snakke med gøran på hos ford i larvik. veldig grei når jeg var der sist ronny

 

kk, kan stikke opp å høre om han er der etterpå=) Takker alex

Posted

På spørsmål nr 3 kan jeg bare be deg om å glemme dem, eventuelt ta noe tape over dem :)

 

De er ikke til noe du har bruk for. lenge siden jeg leste om dem nå men mener det var noe for bruk av ford eller lignende...

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Posted
På spørsmål nr 3 kan jeg bare be deg om å glemme dem, eventuelt ta noe tape over dem :)

 

De er ikke til noe du har bruk for. lenge siden jeg leste om dem nå men mener det var noe for bruk av ford eller lignende...

 

Ok, takk for det=) RST`n går ikke som den skal serru, virker som jeg får strømkutt elr bensinkutt, så tenkte jeg skulle finne ut hva dem var før jeg gikk videre med noe, hvis det hadde vært jording kunne jo dem rett og slett vært problemet .. :)

Posted

Vanskelig å si på stående fot hva som kan være feil men første bud må være å skjekke følgende:

 

Tenning/fordeler ( fortenning osv ), CO, vakumlekasjer. Ang vakumlekasjer så har jeg funnet flere lekasjer som har vært så små at jeg egentlig ikke har merket dem før jeg har sprutet startgass på slangeovergangene. På den måten hører du om turtallet øker. Gjør du det har du sprutet et sted hvor den suger falskluft.

 

Jeg husker at de to kablene i spm 3 ikke var til noe også har jeg på min en kablel med lik kontakt som venntemp osv som jeg heller ikke har koblet til noe. Jeg klarte og lese meg fram utifra fordmanualen at den også var overflødig. Det gjelder også den gule kontakten på bilde nr 1. Det er tilkoblingen til abl`en. tidlig forsøk på abs system fra ford. Hvis du har noen ledninger til overs der er det bare å fjerne dem. Da har forige eier gjort det eneste riktige å fjernet abl`en på bilen din :D

Du vil få et varsellys i dashbordet om at den ikke virker så du kan enten lodde sammen de ledningene som går inn i den gule kontakten eller du kan ta lyspæren i dashen. :) Hvis du ikke har demontert dashen din kan det være like greit å starte å lodde :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Posted

kan vel si det sånn den stod der når han kjøpte den, også glemte han å koble den til igjen når han satt i motoren i caben ;)

Posted

Det er det som er det værste, jeg husker ikke om dem var tilkoblet:\ Men nå har jeg akkurat kommet innn døra med en stor glede! Bilen går endelig som den skal :D:D Bensinfiltret stod feil vei :blush: Og fikk satt på det nye luftfiltret, så gikk den plutselig jævelig bra :P

Posted
så mye du har prøvd så har du klart å sette det filtret gærne vei :P haha. må jo se på pila vettu :P hehe

¨

Hehehe..! Var ikke no pil på det gammle bensinfiltret, men på det nye var det pil, så fant fort ut av det gammle stod feil vei :lol:

  • 3 weeks later...
Posted

i følge autodata skal trykket på bensinpumpa ligge på rundt 5,5 - 6,0 bar

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Posted

Kommet noe lengre med "gassen"

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...