Jump to content

anbefale turbo


komplisert

Recommended Posts

da må du bygge med midre hk da vel så det går ann å bruke bilen utenom bane :lol: B)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Hvor mange år har denne blitt kjørt i benk?

 

Inntaket på min turbo som har blitt brukt på bil i lengre tid ser ut som ny, det gjør ikke denne.

 

EDIT:

On topic: En GT35 vil nok være et brukbart valg, men jeg ville nok hatt ported shroud kompressorhus.

Edited by Larsern
Link to comment
Share on other sites

har en gt35 turbo som vurderes solgt 0.70kompressor og 0.82eksos hus, kulelager, t3 flens og bakstykke som passer på cosworth downpipe.

Den er god for 600hester og kommer på 4000-4500rpm.

Det er ikke integrert wastegate på denne, og kjørt kun i benk.

 

mye trykk har du på 4000-4500rpm

Link to comment
Share on other sites

Har kjørt samme turbo i år, denne kommer på ca 3800-4000 omdr med L6 og 500 chip, håper å komme ned mot 3500 til sommeren da jeg holder på å montere datasprut og vil få optmalisert tenninga.

 

Denne turboen får du inn fra ATP turbo i statene for rett i overkant av 10 lapper.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Kjører grenrør fra Peter (38mm), komp på 7,5:1, bd 16+ kammer, mildt porta...Har 0,5 bar trykk ved 3000 omdr. på 4. gear, 1 bar ved 3500 omdr. og smeller løs rett under 4000 omdr.

denne skal ha kapasitet for 600 hk, men tviler noe på dette... da dette er regnet ved moderat ladetrykk og motorvolum 3-5 liter.

Skal bremse til våren har satt 1,8 som maks ladetrykk for holdbarhet. Er veldig spent på hva motor vil yte??? noen som tørr tippe?

 

Mappa en cossi med T61 der henta vi 500 omdr tidligere respons på 2 grader tenning fra 4500 til 4000...

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Kjører grenrør fra Peter (38mm), komp på 7,5:1, bd 16+ kammer, mildt porta...Har 0,5 bar trykk ved 3000 omdr. på 4. gear, 1 bar ved 3500 omdr. og smeller løs rett under 4000 omdr.

denne skal ha kapasitet for 600 hk, men tviler noe på dette... da dette er regnet ved moderat ladetrykk og motorvolum 3-5 liter.

Skal bremse til våren har satt 1,8 som maks ladetrykk for holdbarhet. Er veldig spent på hva motor vil yte??? noen som tørr tippe?

 

Mappa en cossi med T61 der henta vi 500 omdr tidligere respons på 2 grader tenning fra 4500 til 4000...

litt spec..

har porta topp db ventilfjærer, hardeste kammene til piper (hydrauliske) org stempel. 2wd eksos.

den turboen jeg hadde nå ladda fult 1,5bar på ca 5000rpm

400 chip fra planas. simens 550 dyser, jenspeed moda insug.

Edited by komplisert
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...