komplisert Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 hvilken turbo bør jeg bruke til et 600hk oppsett.vill ha en som kommer tidlig og er med hele veien Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 da må du bygge med midre hk da vel så det går ann å bruke bilen utenom bane Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 har en gt35 turbo som vurderes solgt 0.70kompressor og 0.82eksos hus, kulelager, t3 flens og bakstykke som passer på cosworth downpipe.Den er god for 600hester og kommer på 4000-4500rpm.Det er ikke integrert wastegate på denne, og kjørt kun i benk. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 (edited) Hvor mange år har denne blitt kjørt i benk? Inntaket på min turbo som har blitt brukt på bil i lengre tid ser ut som ny, det gjør ikke denne. EDIT:On topic: En GT35 vil nok være et brukbart valg, men jeg ville nok hatt ported shroud kompressorhus. Edited January 9, 2007 by Larsern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Hvor mange år har denne blitt kjørt i benk? Inntaket på min turbo som har blitt brukt på bil i lengre tid ser ut som ny, det gjør ikke denne. Er det noen skader/slitasje du ser?Eller tenker du på de oljette fingra som har tuklet med den? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
komplisert Posted January 9, 2007 Author Share Posted January 9, 2007 har en gt35 turbo som vurderes solgt 0.70kompressor og 0.82eksos hus, kulelager, t3 flens og bakstykke som passer på cosworth downpipe.Den er god for 600hester og kommer på 4000-4500rpm.Det er ikke integrert wastegate på denne, og kjørt kun i benk. mye trykk har du på 4000-4500rpm Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 (edited) Har kjørt samme turbo i år, denne kommer på ca 3800-4000 omdr med L6 og 500 chip, håper å komme ned mot 3500 til sommeren da jeg holder på å montere datasprut og vil få optmalisert tenninga. Denne turboen får du inn fra ATP turbo i statene for rett i overkant av 10 lapper. Edited January 9, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
komplisert Posted January 9, 2007 Author Share Posted January 9, 2007 men mye kommer vell litt ann på kammer og slikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 kammer, komp, grenrør.. det meste spiller vel inn. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 (edited) Kjører grenrør fra Peter (38mm), komp på 7,5:1, bd 16+ kammer, mildt porta...Har 0,5 bar trykk ved 3000 omdr. på 4. gear, 1 bar ved 3500 omdr. og smeller løs rett under 4000 omdr.denne skal ha kapasitet for 600 hk, men tviler noe på dette... da dette er regnet ved moderat ladetrykk og motorvolum 3-5 liter.Skal bremse til våren har satt 1,8 som maks ladetrykk for holdbarhet. Er veldig spent på hva motor vil yte??? noen som tørr tippe? Mappa en cossi med T61 der henta vi 500 omdr tidligere respons på 2 grader tenning fra 4500 til 4000... Edited January 9, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
komplisert Posted January 9, 2007 Author Share Posted January 9, 2007 (edited) Kjører grenrør fra Peter (38mm), komp på 7,5:1, bd 16+ kammer, mildt porta...Har 0,5 bar trykk ved 3000 omdr. på 4. gear, 1 bar ved 3500 omdr. og smeller løs rett under 4000 omdr.denne skal ha kapasitet for 600 hk, men tviler noe på dette... da dette er regnet ved moderat ladetrykk og motorvolum 3-5 liter.Skal bremse til våren har satt 1,8 som maks ladetrykk for holdbarhet. Er veldig spent på hva motor vil yte??? noen som tørr tippe? Mappa en cossi med T61 der henta vi 500 omdr tidligere respons på 2 grader tenning fra 4500 til 4000...litt spec..har porta topp db ventilfjærer, hardeste kammene til piper (hydrauliske) org stempel. 2wd eksos.den turboen jeg hadde nå ladda fult 1,5bar på ca 5000rpm400 chip fra planas. simens 550 dyser, jenspeed moda insug. Edited January 9, 2007 by komplisert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now