focusst Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 men er jo egentli selv strammer på dessa da.hver mondeo jg har montert på så bruker jg gates reg reim sett.der er det med ny strammer,to løpe hjul,reg reim og en fjær og en pinne som er gjenga opp i enden.denne skal skrues inn under fremre kamdrev.er et hull der fra fabrikk.fjæra skal spennes opp mellom strammer og pinnen.har aldri hatt noen problemer med at det blir for stram reim på disse etter å ha montert detta.kan begynne å lure på åssen folk detta er som har montert det.ikke akkurat den værste bilen å montere på detta.men vannpumpene på disse har en tendens til å gå,så lønner seg egentli å skifte dem samtidlig.og dem bråker noe ***** når dem er på turDa blir ikke reima for stram nei, tvert i mot. Prøvde det der en periode vi også. Stort sett alle kom tilbake etter to-tre måneder pga klaprelyd, reima slo opp i øvre deksel. Dette var med org deler, mulig Gates har strammere fjær Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Da blir ikke reima for stram nei, tvert i mot. Prøvde det der en periode vi også. Stort sett alle kom tilbake etter to-tre måneder pga klaprelyd, reima slo opp i øvre deksel. Dette var med org deler, mulig Gates har strammere fjær enig med deg der,reima blir for slakk når man bruker bare fjærspennet som stramming.... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oldfordsneverdie Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 når en setter på reima så må man som regel dra veiva litt med klokka etter at reima er montert.da blir den stram på en sida og slakk på strammer sida.da slipper løsner man strammern og reima strammer seg.dreier motorn 2 ganger rundt,for å sjekk at alt går som dat skal,er reima fortsatt for slapp så "hjelper " man strammern litt,og strammer litt til.skal aldri bli noe problemer med slakk reim,for man leverer ikke bilen ut døra hvis en synes den er for slapp selv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceguy Posted January 15, 2007 Author Share Posted January 15, 2007 En liten oppdatering: Var som jeg misstenkte, de å sjekke uten multireima på ble "glemt" ved forrige besøk Så nå er det avtalt at de får bilen Onsdag å sjekker opp alt dette. Fikk også beskjed at om noen løpehjul/strammer (lager) hadde røket så skulle dette dekkes av reklamasjonen på delene. Håper bare dette endelig blir bra nå, begynner å miste tilliten til dette verkstedet selv om de er hyggelige folk. Et lite lysglimt i denne historien er at jeg muligens blir Granada eier igjen.... så da spørs det om ikke byen om et år ser sin første Granny med V8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceguy Posted January 17, 2007 Author Share Posted January 17, 2007 Forstå dette den som kan for nå rister jeg temmelig oppgitt på hodet her. Etter å ha hørt lagerlyden på mandag når jeg kjørte på jobb er den nå borte....ingenting, njet... nada... Det enesto jeg har gjort er å være litt hard på gassen når jeg kjørte hjem på mandag (ble erta av en i nabobygget at hans Alfa skulle dra skinnet av bilen min, måtte jo sette han på plass da ), på tirsdag så forsov jeg meg å dere vet jo alle hvordan det er da, man omtrent flyr ut av senga i en ***** fart å kjører som et svin til jobb. Det var tilfelle med meg også, så nok en tur på motorveien som kunne fort gitt en slump med penger i statskassa Fikk overraskende problemer med en server på jobben i går, å måtte jobbe 3 timer overtid å da var ikke humøret noe bedre når jeg kjørte hjem, og terapi for dårlig humør er jo som kjent å kjøre fort så turen hjem gikk på 10 minutter mindre enn normalt... ja og stadig ingen lagerlyd (den har nå vært borte siden Mandag morgen). Så i dag skulle atter bilen på verkstedet for å finne ut hva som lager lyden, det har vært kjørlig og minusgrader i natt så jeg tenkte at det er jo sånn temp det har vært når lyden har vært der før. Men neida ingen lyd i dag heller, så jeg ble enig med verkstedet at neste gang jeg hører den så er det bare å sette bilen ned til dem. De kan jo ikke feilsøke når lyden ikke er der Noen her som har noen som helst peiling på hva som kan ha laget lyden og hvorfor den nå er borte etter et par raske turer på motorveien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 brukte flatreimer på jobben de er noe breiere og drar noe større krefter . Der fikk vi beskjed av leverandør att vi skulle kjøre 20 timer med full belastning - for så og sjekke strammingen , da reima strekte seg 2% og tennene ble "bedre tillpasset" drevene ... og de ble betydeligt stillere ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted May 30, 2009 Share Posted May 30, 2009 (edited) Drar opp denna posten igjen jeg. Har selv fått byttet reg.reim på bilen, og har akkurat denne samme lagerlyden du prater om. Kommer og går i utide. Skal selv innom verksted til uka og se hva som er galt. EDIT:lyden kommer som regel etter en del kjøring, eller når motoren er varm Edited June 1, 2009 by Mk1-Sindre - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted May 30, 2009 Share Posted May 30, 2009 Lagerlyden kommer svært sjelden fra registeret. Enten så er det vannpumpa eller så er det løpehjulet til mulitreima i 99% av tilfellene Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 stjeler litt topic jeg:P sletter hvis det ønskes.¨men jeg har en sånn skranglelyd fra motoren min når jeg ruser den... sånn metallisk skranglelyd. Regreim har ikke vært byttet på lenge, så det må snart gjøres. Er der strammehjulet eller noe som lager lyden? - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 1, 2009 Share Posted June 1, 2009 (edited) Har en Focus på jobben nå, den har 8 bøyde ventiler pga strammehjul som gikk i oppløsning. Det er ikke første og heller ikke siste gang. På de tidligeste modellen av zetec, kom det endring på det øverste register dekselet, til en mer buet form, dette fordi reima tok borti ved kald motor. Etter dette bedgynnte å skje, så var det mangen, som bare strammet reima mer, det er ikke noe bra Edited June 1, 2009 by grcossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted June 1, 2009 Share Posted June 1, 2009 Har en Focus på jobben nå, den har 8 bøyde ventiler pga strammehjul som gikk i oppløsning. Det er ikke første og heller ikke siste gang. På de tidligeste modellen av zetec, kom det endring på det øverste register dekselet, til en mer buet form, dette fordi reima tok borti ved kald motor. Etter dette bedgynnte å skje, så var det mangen, som bare strammet reima mer, det er ikke noe bra Samme skjedde med den ene mondeo`n min. 16stk bøyde ventiler pga strammer som "datt" fra hverandre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now