Guest Cables_no Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Hei!Trenger desperat litt veiledning.Jeg er en ungdom på 21 år som har kommet over en Ford Escort Cosworth 1995 Limited Edition. Stand er ukjent. Den er blir ferdig registrert i Norge for 140 000kr. Er det verd risken og stresset med å importere? Er det stor nok etterspørsel etter den til at den blir solgt med en gang?
vinge87 Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 hmm ferdig registrert for 140 da er du god, isåfall koster den bilen 80lapper kanskje? hehe vist du får den får det så er jo det penger å tjene ja... Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
JHS Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Limited edition...? Monte da eller? En så billig Escort er sjelden bra men...
bige Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 aldri hørt om escort "limeted editione" den må du fortelle mere om - og særlig til den prisen ferdig regget , da kan du ikke gi mye for bilen ...
Panza Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 Du må uansett få med deg noen som har greie på det til å se over bilen før du handler så det ikke er sluttkjørt på alle kanter. Da går vinninga fort opp i spinninga..
cosworth540 Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 hmm ferdig registrert for 140 da er du god, isåfall koster den bilen 80lapper kanskje? hehe vist du får den får det så er jo det penger å tjene ja... Den må koste 50000 for at den skal komme på 140000 med avgifter.
bige Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 dette er regnet utifra bilpris 60tkr reg 01-01-95Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:Avgift for egenvekt: 55 623,34Avgift for motoreffekt: 156 568,45Avgift for slagvolum: 51 145,50Engangsavgift: 263 337,29Bruksfradrag (73%): -192 236,22Vrakpantavgift: 1 300,00Totalt 72 401,00MVA: 15 000,00Engangsavgift + MVA: 87 401,00
Guest Cables_no Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 Ja, stemmer det. Den ligger ute ganske billig, altfor billig - i utlandet der jeg bor.Tror han mener at denne limited edition har OZ felger og skinn recaro (er stoff standard eller?). Han skal ha 50000 NOK for den. Den "ser" helt konge ut på bilder (selvfølgelig), og han påstår den er fint holdt, og stått i garasje.Jepp, også de norske avgiftene oppå det, foruten om evt reprasjoner da... Hva gjør en orginal 1995 Escort Cosworth 4x4 0-100km/t på?
JHS Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Har du noen flere bilder av den? Monte utgaven ble levert med OZ felger orginalt... Men Monte har spesielt stoffinteriør. Hvilken farge er det, litt dårlig bilde... Escorten skal gjøre 0-100 på 5.9 i følge Ford.
Cosworthking Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 monte carlo er 1994 mod så glem det!! litt bedre bilder hadde heller ikke vært dumt..
JHS Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 monte carlo er 1994 mod så glem det!! litt bedre bilder hadde heller ikke vært dumt..Heter strengt talt bare Monte, og kan jo fint være registrert i 95 selv om Monte kom i 94 da
Guest Cables_no Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Takk for alle svar Det som står om bilen er;Limited Version, ABS, 4x4, 0-100km/t på 5.5s, 16" OZ RACING hvite, airbag, Recaro seter, skinn/lær ? interiør, el. vindu (osv.), klimaanlegg, sentrallås, computer,140 000km, 1995 mod, 225hk. Tatt godt vare på. Stått i garasje. Vet det sikkert er diskutert 100 ganger før, men er det noen som har noen gode råd før importering av Cosworth? Bare for å sjekke etterspørselen; er det noen som ville kjøpt denne bilen, forutsatt at den var i like god stand som selgeren skryter på seg, for 190 000,- ? Her er alle bildene som ligger ute:
armani Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 (edited) ja,det vil jeg tro. bilen ser fin ut den! kan vel få 200+ for en slik? Edited January 8, 2007 by armani 2wd sierra cosworth
cosworth540 Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 skal du ta inn bilen for å selge den videre??Ikke ha den selv?
Sta1n1 Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Viss du får den på veien for den prisen og standen på bilen er god nok så hadde eg slått til Og den ser jo rimelig grei ut på bildene, i hvilket land ruller denne da ?
Cosworthking Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Heter strengt talt bare Monte, og kan jo fint være registrert i 95 selv om Monte kom i 94 da greit nok det.. men som kjent så er det stor forskjell på 94/95 mod!!!!
bige Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 (edited) ser ut til og være byttet exos . de felgene har jeg ikke set orginalt på noen esc - men jeg kan ha feil ...De ble vel lagd i 3 versoner - motorsport -vanlig -og de lux ..Send chassi nr så tar det 5 min på ford så har du alle detaljer .. Edited January 8, 2007 by bige
Guest Cables_no Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 (edited) Ok! Så da er det vel umulig å si ut ifra felgene og stylinga om det er Limited Edition? Smart det med rammenummeret. Skal gjøre det.- Så hva er egentlig limited edition på en Escort? Hørt noe om at på Sierra er det innvendig justering av lys, AC, 4x el vindu, el.soltak osv. Eller er jeg helt ute å sykler? - Til deg som lurte; bilen ruller foreløpig i landet som heter "hemmelig". Skal si ifra hvis jeg ikke kjøper den selv - orker ikke konkurranse mer enn det er. Tenkte i første omgang på å selge den videre, men kjenner jeg meg selv rett, så tenker jeg at jeg beholder den ja! Men skal først dra å se på den og finne ut om det er noen feil. Takk for alle svar! Edited January 8, 2007 by Cables_no
JHS Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Ser jo ut som en grei bil, men det er det mange som gjør på bilder... Er hvertfall ikke noe limited edition så vidt jeg kan se, Monte er det hvertfall ikke, de ble ikke levert i den fargen. Felgene er også uorginale OZ Superturismo. Så vidt jeg kan se så er det nok en vanlig Lux. Men hva står det på merket på førerdøren..? Bilde av motorrom? Regner med at det er liten turbo pga. speilene, tanklokket ser jeg ikke på noen av bildene...
bige Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 (edited) Ok! Så da er det vel umulig å si ut ifra felgene og stylinga om det er Limited Edition? Smart det med rammenummeret. Skal gjøre det.- Så hva er egentlig limited edition på en Escort? Hørt noe om at på Sierra er det innvendig justering av lys, AC, 4x el vindu, el.soltak osv. Eller er jeg helt ute å sykler? - Til deg som lurte; bilen ruller foreløpig i landet som heter "hemmelig". Skal si ifra hvis jeg ikke kjøper den selv - orker ikke konkurranse mer enn det er. Tenkte i første omgang på å selge den videre, men kjenner jeg meg selv rett, så tenker jeg at jeg beholder den ja! Men skal først dra å se på den og finne ut om det er noen feil. Takk for alle svar!egentlig ut fra bak grunnen på det ene bildet og merke på bilen bak tipper jeg Italia / Spania .Det var flere en Monte som italia lagde blant annet http://www.autoscout24.de/home/index/detai...il_ueberschrifthttp://www.autoscout24.lu/fr-lux/detail.as...amp;id=57475436http://www.autoscout24.lu/fr-lux/detail.as...amp;id=74192181Egentlig lite intresant - men må påstå en fin måte og få solgt en bil på - bra markedsføring ....Og liten turbo er jo mye mindre intresang pga vanskligere og trimme ...Men send chassi nr så kommer alt frem ............... Edited January 8, 2007 by bige
Syvers Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Hei!Trenger desperat litt veiledning.Jeg er en ungdom på 21 år som har kommet over en Ford Escort Cosworth 1995 Limited Edition. Stand er ukjent. Den er blir ferdig registrert i Norge for 140 000kr. Er det verd risken og stresset med å importere? Er det stor nok etterspørsel etter den til at den blir solgt med en gang? back to topic.. Skjønner godt at du har lyst på escort cosworth. finnes vel ikke en eneste bil i den klassen som har ett så rally preget og tøfft karroseri. Bruk heller 50 000 kr ekstra på ett fint eksemplar med få eiere og god historikk.. 70 % er skrudd tilbake så historikk er viktig.. Ikke kjøp mallard green utgave.. pga det finnes mange eksemplarer og dermed vanskligere å få solgt.. + at jeg fargen er kjedelig Import kan være skummelt og burde gjøres av fagfolk.. sett mange eksemplarer av folk som driter seg ut og blir rund lurt.. Jeg burde vite det da jeg selv jobba på en bilforettning som solgte import biler for over 80 millioner i året og importe selv min første bil som 17-18 åring, det var faktisk en vingebil.. Spør alexander om hjelp,, om han så tar 5-10 000 kr ekstra for jobben er det velbrukte penger.. (www.prospec.no) Hvis du får taki ett fint eksempel så ikke trim den for hardt,, kjøp heller noen rå tøffe felger og litt styling Steg 3 ifra ahmed bayjooh er steget før problemer spør du meg, så skal du trimme gå for det.. lav escort cos med 18-19" med komplett front er å blir drit tøfft, men om det altid er verdt summen kommer vel ann på hvem som ser,, Lykke til med cosworth kjøpet og den sinnsykt store gleden det er å eie sin første cosworth
JHS Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 egentlig ut fra bak grunnen på det ene bildet og merke på bilen bak tipper jeg Italia / Spania .Det var flere en Monte som italia lagde blant annet http://www.autoscout24.de/home/index/detai...il_ueberschrifthttp://www.autoscout24.lu/fr-lux/detail.as...amp;id=57475436http://www.autoscout24.lu/fr-lux/detail.as...amp;id=74192181Egentlig lite intresant - men må påstå en fin måte og få solgt en bil på - bra markedsføring ....Og liten turbo er jo mye mindre intresang pga vanskligere og trimme ...Men send chassi nr så kommer alt frem ...............Stemmer det at det finnes Martini edition, men denne har jo ingen tegn til det da, så da er det jo ikke akkurat så gjevt lengre i såfall... Det ble også laget en annen limited edition, ble levert med Enkei felger...
JHS Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 back to topic.. Skjønner godt at du har lyst på escort cosworth. finnes vel ikke en eneste bil i den klassen som har ett så rally preget og tøfft karroseri. Bruk heller 50 000 kr ekstra på ett fint eksemplar med få eiere og god historikk.. 70 % er skrudd tilbake så historikk er viktig.. Ikke kjøp mallard green utgave.. pga det finnes mange eksemplarer og dermed vanskligere å få solgt.. + at jeg fargen er kjedelig Import kan være skummelt og burde gjøres av fagfolk.. sett mange eksemplarer av folk som driter seg ut og blir rund lurt.. Jeg burde vite det da jeg selv jobba på en bilforettning som solgte import biler for over 80 millioner i året og importe selv min første bil som 17-18 åring, det var faktisk en vingebil.. Spør alexander om hjelp,, om han så tar 5-10 000 kr ekstra for jobben er det velbrukte penger.. (www.prospec.no) Hvis du får taki ett fint eksempel så ikke trim den for hardt,, kjøp heller noen rå tøffe felger og litt styling Steg 3 ifra ahmed bayjooh er steget før problemer spør du meg, så skal du trimme gå for det.. lav escort cos med 18-19" med komplett front er å blir drit tøfft, men om det altid er verdt summen kommer vel ann på hvem som ser,,Lykke til med cosworth kjøpet og den sinnsykt store gleden det er å eie sin første cosworth Mange gode poeng er synes jeg...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now