tmars Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Hei! Jeg vet det ligger mange tråder her om senking av sierra, men finner liksom ikke svaret på det jeg lurer på... Det startet jo med at jeg satte på et 40 mm senkesett fra eiker (B&G/lesjøfors), og det første jeg la merke til var høydeforskjellen mellom bak å framme. Ræva henger, og fronten står rett i været hehe.. Det jeg da lurer på er om nye, kortere dempere foran gjør susen?? Holder det liksom å bare bytte dempere foran, eller er det en sånn uskreven regel at alle demperene må byttes samtidig? For jeg er egentlig ganske fornøyd med høyden bak, det er fronten som er ALTFOR høy...På demperene som står på nå står det MONROE REFLEX, er dette originalt på sierra? Spesielle merker jeg skal se etter hvis jeg skal ha nye? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Demperne har iingen betydning for høyden, kun fjærene. Hvor stor forskjell er det ? Høres ut som en grei reklamasjon det der da men.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Hørtes litt rart ut, som regel er det motsatt Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted January 4, 2007 Author Share Posted January 4, 2007 (edited) Demperne har iingen betydning for høyden, kun fjærene. Hvor stor forskjell er det ? Høres ut som en grei reklamasjon det der da men....Neinei, er ikke sånn helt for j**** da, men det er vel et sånn standard sierra senking problem....Jeg overdrev vel litt da kanskje Men bak så går hjulbuen fint over dekket, akkurat passe avstand, får inn en skotupp, men foran får jeg liksom inn en hel knyttneve og litt til... Tenkte jo det at en kortere demper vil presse fjøra foran mer sammen slik at bilen blir lavere..men, men, er kanskje ikke slik allikevel da Edited January 4, 2007 by rogern Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 sånn er det med mitt senke sett oxo. er fra lesjøfors. henger med rompa. og fronten står en del høyere.det var sånn også på en bmw jeg hadde. senke sett fra lesjøfors det også. jeg montere sånn gummi ring som er øverst på fjøra bak også i bunn. det hjalp en del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted January 5, 2007 Author Share Posted January 5, 2007 sånn er det med mitt senke sett oxo. er fra lesjøfors. henger med rompa. og fronten står en del høyere.det var sånn også på en bmw jeg hadde. senke sett fra lesjøfors det også. jeg montere sånn gummi ring som er øverst på fjøra bak også i bunn. det hjalp en del.Da har vi samma problemet da...hehe Så den ble liksom høyere bak, og dermed rettere da? Jeg skulle gjerne ha fått fronten en god del ned jeg da... Slik at hjulbuen foran ligger fint over dekket liksom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 kanskje jeg tar feil, men fikk inntrykk av at han gjorde det foran, selvom det høres ulogisk ut...ellers er vel poenget med senkesettet borte, hvis man retter det opp igjen.. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS_Hage Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 kappe litt foran det...hjelper lenge Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford Stv Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Er ett problem på alle billige senke sett det der. Har kjøpt sånne gummi klosser på biltema jeg og noen kamerater som vi har lagt imellom fjørene bak. Ba blir den litt høyre bak, men mye mer riktig iforhold til foran da fronten går ned litt også. Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted January 5, 2007 Author Share Posted January 5, 2007 (edited) Høyden bak er egentlig fin den, så jeg må bare få den litt lavere foran Er litt skeptisk til å kappe men... blir ikke den originale demperen(fjørbeienet) for kort da? Fjæra må jo stå i forspenn..Siden jeg allerede har senket 40 mm der liksom... Hvor mange ringer må man kappe på disse for at høyden foran skal bli fin da? Edited January 5, 2007 by rogern Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS_Hage Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 hmm...tatt tre runder jeg på xr4*4 fjærer foran uten att dempern min bunner...det er vel over 60 tror jeg Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 kanskje jeg tar feil, men fikk inntrykk av at han gjorde det foran, selvom det høres ulogisk ut...ellers er vel poenget med senkesettet borte, hvis man retter det opp igjen.. du tar feil . jeg gjorde det bak. så nå har jeg gummi ring oppe og nede på fjærene bak.det som skjedde når jeg fikk sierra litt høyere bak. så ble den litt lavere foran. men den henger fortsatt litt med rompa. men ikke så ille som den gjorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bana_iøra Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Hadde samme problemet med lesjøfors på min bil. Kappa av 2 runder på fjøra foran. Holder kanskje med 1,5. Hørt at cossi 2wd dempere er litt kortere men veit ikke om det hjelper noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Hadde samme problemet med lesjøfors på min bil. Kappa av 2 runder på fjøra foran. Holder kanskje med 1,5. Hørt at cossi 2wd dempere er litt kortere men veit ikke om det hjelper noe. Hva ble høyden mellom dekk og hjulbue da, hvor mye senket det liksom? Og hvordan ble det med fjøra når du hadde satt den i fjørbeinet igjen og skrudde til den skåla på toppen, stod fjæra i forspenn, eller stod den bare løst inni der siden den var en del kortere nå?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bana_iøra Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Hjulet lå jevnt med hjulbuen etter det jeg husker måtte valse bort den kanten på bua hvertfall. Fjøra sto litt i spenn, men ikke veldig mye. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Er det forsvarlig å kappe fjørene egentlig da, blir dem ikke svekka eller dårligere? Best å kappe på toppen da eller Takker for alle tips forresten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 på sedan må du kappe i toppen, da dem er konisk i bunn.. går fint.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 er konisk i bunn foran på alle sierra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted January 10, 2007 Author Share Posted January 10, 2007 Noen som vet HELT sikkert hvor mange runder man kan kappe sånn at fjøra fortsatt står i forspenn, og at man slipper å valse?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zanor Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Noen som vet HELT sikkert hvor mange runder man kan kappe sånn at fjøra fortsatt står i forspenn, og at man slipper å valse??ta av mutter'n i toppen av fjørbeinet så ser du fort hvor langt fjøra stikker over og hvor mange runder du "kan" ta av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 ta av mutter'n i toppen av fjørbeinet så ser du fort hvor langt fjøra stikker over og hvor mange runder du "kan" ta av.Ved denne senkingen , bør en da montere på gass dempere foran (om en ikke har det der da) Grunnet mykere fjær , Spiralfjæren blir korter og faren for bunning er større, . (Selv har jeg gått motsatt veg fra laaav sierra cl til god vinter fremkomelighet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now