sierraturbo Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 holder nå på og skal ta ut motor i delebilen og skal settes over i 87modelen. men har problem med at ei skru mellom motor og gir satt fast og nå blei den lit rundere også hva kan jeg gjør for å få den ut??? eller er det mulig å ta ut motor og gir i et??noen med en bra ide skrua ses på bilde den største på mellom girkasse og motot på bilde.å dette er da bilen. sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
Ford ragger Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Kan du ikke bare kutte av hue på bolten med en vinkel sliper.. vis u kommer til da..? Eller så går det vel og ta ut motor og gir i ett. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
Ford Stv Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Løsne girstangen så tar du både motor å gir ut. Får ikke løsnet skrue med varme eller noe? Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
sierraturbo Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 skal også bruke girkassen og hvordan kan jeg få ut restene av bolten etterpå om jeg kaper? men har også lurt på å sveise ei stang eller noe fast i bolten for å skru den ut, noen som tror det går? sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
sierraturbo Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 skal også bruke girkassen og hvordan kan jeg få ut restene av bolten etterpå om jeg kaper? men har også lurt på å sveise ei stang eller noe fast i bolten for å skru den ut, noen som tror det går? og går det å bruke motor og gir med 1 for lite skrue til å holde dem sammen etterpå? sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
D.Toft Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 ta ut motor med gir, finn en sveise tang og knip til.. skal løsne da..
Guest sierrra89 Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 hehe var det samme på min da jeg byttet girkassa brukte en wisegrips tang eller hva det heter gikk med en gang da
RS.COSWORTH Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 mye enklere å sleppe motoren og girkassa ned på bakken med forstilling og hele dritten...
rsemil Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 jeg og lyrix tok ut motor å girkassen på sierra 4X4 doch engang, å enkleste måten er å la motorn stå igjen på forstillinga å så løfte bort bilen etterpå funka iallefall veldig fint for oss. men set jo at du ikke har noen front å ta hensyn til så det burde jo gå rimelig greit.. ang skruen din så er den enkel å få bort om du kapper den å tar bort girkassen for da er det ikkeno press på den så da sitter den kun i litt locktite.. i værstefall så sveiser du på ei ny mutter da å skruer den ut.. men mulig du får den med ei go sveisetang som combatkit her sier quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"
sierraturbo Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 mye enklere å sleppe motoren og girkassa ned på bakken med forstilling og hele dritten...meiner du å ta ned motor med forhjula og alt og bare jekke opp karoseriet etterpå og skue den vekk da? sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
D.Toft Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 det funker det, når eg byttet motor i min, da slapp eg ned hele forstillingen, løsnet 4 bolter på traversen (2 på hver side), løsnet ned girkassefestet, mellomakslingen ble løsnet fra hardu skiven, rattstammen må koples av. og diverse slanger og ledninger.. tilslutt demperene..
rsemil Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 meiner du å ta ned motor med forhjula og alt og bare jekke opp karoseriet etterpå og skue den vekk da?ja da har du bare noen store bolter å bry deg om pluss at du slipper å knote å passe på alt mulig.. quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"
KNAa Racing Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 hvilke verktøy har du brukt på bolten?med en sekskant-pipe i rett størrelse å langarm må den komme..må være sikker på at pipen er helt inntil..
sierraturbo Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 brukte skralle og 13mm kraftpipe fra biltema. hadde den skikelig inni også. alle andre boltene kom lett men den satt bom fast ville ikke rikke seg. sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
Halvorsens garasje Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Leste litt fort men, hvis clutchen ikke er sliten hvorfor dele motor og gir da? Bare å sleppe ned hele greine og snu prosessen når du ska sette det i neste bil igjen..? Er det ikke uansett noe forskjell på travers og servo på Dohc og Ohc da, altså like greit å sette alt over? - Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.Mine prosjekter
RsMuffe Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 meiner du å ta ned motor med forhjula og alt og bare jekke opp karoseriet etterpå og skue den vekk da? om du ikke har noe å løfte karoseriet opp med. så kan du ha bilen på bukker og så tar du jekk på klusj-huset. og så løsner du girkasse travers og resten av forstiling osv. og så slepper du jekken ned. og dra ut. det er ikke problem nå som fronten er borte.
sierraturbo Posted January 5, 2007 Author Posted January 5, 2007 får se hva jeg får til i morgen da jeg ikke har vert hjemme i dag. så får jeg bare se hvordan det blir gjort sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
sierraturbo Posted January 6, 2007 Author Posted January 6, 2007 noe til jeg ikke finner helt ut av 1 se bilde er det de 3 sruene jeg skal skru ut for at jeg skal få girkassen løst fra ??? og 2 vil girkassen holde seg oppe om jeg skrur ut disse? bilde. sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
D.Toft Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 løsne di tre boltene ja.. da vil fremre del av akslingen sitte igjen på kassen, slik at ikke olje renner ut2: løsner du boltene som er merket "2" vil motor med gir tippe bakover.. du må løsne dem tilslutt uansett
sierraturbo Posted January 6, 2007 Author Posted January 6, 2007 ja men nå satt jeg den i 1 giret for den ikke sko begyne å gå fremmover da jeg skrudde den nederse nr 1 mutteren og den satt godt fast men så kjente det ut som den slapp men det var ikke mutteren det var heile gjengene som mutteren satt på som løsnet og bare sviver rund og rund??? hva skal jeg gjøre da har den knekt invendig? sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
sierraturbo Posted January 6, 2007 Author Posted January 6, 2007 var nok ikke de boltene nei måtte jo bli igjenhold på baksida som det ikke går ann å komme til på. var de andre 3 boltene. men så er spørsmålet hvorda kan jeg fjerne denne akslingen da? legger ved et par bilder. sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
D.Toft Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 du har løsnet dem 3 boltene ved hardyskiven? og alle bak på klokken? da skal de bare lirke litt i den, begynne med å få den av bak, og trekk den ut..
sierraturbo Posted January 6, 2007 Author Posted January 6, 2007 du har løsnet dem 3 boltene ved hardyskiven? og alle bak på klokken? da skal de bare lirke litt i den, begynne med å få den av bak, og trekk den ut..fikk den av bare slo litt bak med klokka med en hammer så løsnet den sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
tmars Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 (edited) fikk den av bare slo litt bak med klokka med en hammer så løsnet den Slik var det med min også, den satt fortsatt som f*** når jeg hadde løsnet de fire boltene, men det var bare å hamre litt ( en god del)!! Jeg så litt i Haynes boka, og der stod at det var viktig å sette et merke på begge flensene slik at de fire boltene settes inn i samme hull som de stod i...Er dette kanskje noe du skulle ha passet på? Ikke vet jeg, men det var slik det stod i boka... EDIT:men du skal vel ikke bruke samme mellomaksel på samme diff igjen da Edited January 6, 2007 by rogern
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now