Panza Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 Jeg lurer på hvor mange hester en kan få ut av denne turboen, på en YBT motor med høvelige modifikasjoner. Garrett GT3076R / GT3037Turbine-Wheel: 60mm w/ 84 trim-Housing: .63 ar, .82 ar, 1.06 ar-Maps Compressor-Wheel: 76.2mm w/ 56 trim-Housing: .60 ar-Maps Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 absolutt maks, med største eksoshuset du tenker på, eller noe kjørbart? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted January 4, 2007 Author Share Posted January 4, 2007 (edited) Det var i grunn med det minste eksoshuset jeg mente, jeg så ikke at jeg fikk med flere alternativer. Men betyr alternativene at huset er større mens selve turbinhjulet er likt ?Hvis du vil kan du jo komme med anslag på det mellomste også.. Kjørbarhet er et poeng. Edited January 4, 2007 by Panza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 450hk med minste huset? Bare antagelse, men tror ikke det er alt for langt unna sannheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted January 4, 2007 Author Share Posted January 4, 2007 Det er kanskje ikke mer å vente med det det huset nei. Når vi først er i gang her:Hvilken Garrett GT turbo er optimal for 500 hester ? Med intern vastegate helst. Og helst noe som bygger trykk like for som en T34 hvis det er mulig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 er vel litt drøyt med intern wastgate på noe så stort vel? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 er vel litt drøyt med intern wastgate på noe så stort vel? rs 500, netics osv har jo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 ja jeg skal ikke antyde til noe men er ihvertfall det jeg har blitt opplyst om når jeg skulle velge turbo Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted January 4, 2007 Author Share Posted January 4, 2007 Det er i vel grenseland ja, og det er ikke spikra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 jeg har ivertfall veldi god kjørbarhet på min med 63 huset,faktisk like lett som en primera.(vel å merke med data sprut)Men ska prøve 82 huset for å se korsn det blir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 (edited) OT, menJeg hadde Turbonetics 60-1 steg 3 på en motor. Den bremset 456hk på 1.6bar Den ladet ikke senere enn T34 syns jeg, selv om det er noen år siden. Edited January 4, 2007 by RSCoz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted January 5, 2007 Author Share Posted January 5, 2007 jeg har ivertfall veldi god kjørbarhet på min med 63 huset,faktisk like lett som en primera.(vel å merke med data sprut)Men ska prøve 82 huset for å se korsn det blir. Så du har den samme turboen ?Har du kjørt motoren i benk eller på rulle så du vet hvor mange hk du har fått ut ? Jeg så litt på en del sider og det ser ut som en må opp på A/R .82 for å få 500hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4x4 cosworth Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Så du har den samme turboen ?Har du kjørt motoren i benk eller på rulle så du vet hvor mange hk du har fått ut ? Jeg så litt på en del sider og det ser ut som en må opp på A/R .82 for å få 500hk. ring til turbo power du.tlf 32722700...han hadde vertfall greie priser på 450 hk gt turboen... mvh torbjørn MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 0.82 eksoshus funker helt greit, synes nå jeg da. Man får vel ikke både i pose og sekk... 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Ja har samme turbon,har ikke fått bremsa den enda men det blir no i løpe av vintern.Må nok på 82 huset for å nå 500 er blitt meg fortalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Ja har samme turbon,har ikke fått bremsa den enda men det blir no i løpe av vintern.Må nok på 82 huset for å nå 500 er blitt meg fortalt. Aha Da er det klart, men det blir vel enda klarere når du får bremsa skulle en tro. Har du .82 eller .63 eksoshus ? Du må legge ut en tråd når du får bremsa da. Kan jeg spørre hva dere som har denne turboen betalte for den og hvor dere kjøpte den hen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Har begge husene.akkurat no kjøre jeg med 63 huset,men ender nok opp med 82 huset til slutt vil jeg tru.Skal legge ut bremsing når jeg kommer så langt,forhåpentlivis av begge husene visst det blir tid.Kjøpte min av atp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now