Jump to content

Garret GT Turbo kapasitet.


Panza

Recommended Posts

Jeg lurer på hvor mange hester en kan få ut av denne turboen, på en YBT motor med høvelige modifikasjoner.

 

Garrett GT3076R / GT3037

Turbine

-Wheel: 60mm w/ 84 trim

-Housing: .63 ar, .82 ar, 1.06 ar

-Maps

 

Compressor

-Wheel: 76.2mm w/ 56 trim

-Housing: .60 ar

-Maps

Link to comment
Share on other sites

Det var i grunn med det minste eksoshuset jeg mente, jeg så ikke at jeg fikk med flere alternativer. Men betyr alternativene at huset er større mens selve turbinhjulet er likt ?

Hvis du vil kan du jo komme med anslag på det mellomste også..

 

Kjørbarhet er et poeng.

Edited by Panza
Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje ikke mer å vente med det det huset nei.

 

Når vi først er i gang her:

Hvilken Garrett GT turbo er optimal for 500 hester ? Med intern vastegate helst. Og helst noe som bygger trykk like for som en T34 hvis det er mulig..

Link to comment
Share on other sites

er vel litt drøyt med intern wastgate på noe så stort vel? :huh:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ja jeg skal ikke antyde til noe men er ihvertfall det jeg har blitt opplyst om når jeg skulle velge turbo

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

jeg har ivertfall veldi god kjørbarhet på min med 63 huset,faktisk like lett som en primera.(vel å merke med data sprut)Men ska prøve 82 huset for å se korsn det blir.

 

Så du har den samme turboen ?

Har du kjørt motoren i benk eller på rulle så du vet hvor mange hk du har fått ut ?

 

Jeg så litt på en del sider og det ser ut som en må opp på A/R .82 for å få 500hk.

Link to comment
Share on other sites

Så du har den samme turboen ?

Har du kjørt motoren i benk eller på rulle så du vet hvor mange hk du har fått ut ?

 

Jeg så litt på en del sider og det ser ut som en må opp på A/R .82 for å få 500hk.

 

 

ring til turbo power du.tlf 32722700...han hadde vertfall greie priser på 450 hk gt turboen...

 

mvh torbjørn

Link to comment
Share on other sites

0.82 eksoshus funker helt greit, synes nå jeg da. Man får vel ikke både i pose og sekk... :unsure:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Ja har samme turbon,har ikke fått bremsa den enda men det blir no i løpe av vintern.Må nok på 82 huset for å nå 500 er blitt meg fortalt.

 

Aha :) Da er det klart, men det blir vel enda klarere når du får bremsa skulle en tro. Har du .82 eller .63 eksoshus ? Du må legge ut en tråd når du får bremsa da.

 

Kan jeg spørre hva dere som har denne turboen betalte for den og hvor dere kjøpte den hen ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...