Jump to content

Forsikringsøkerene


kimsa

Recommended Posts

Selvom du har feit bil, vil vel ikke dete si du MÅ kjøre som f*** uansett hvor du er? Sånn at hvis jeg setter meg i en RS nå, så skal jeg bare ta helt av? Nei, er man på veien, og det ikke er trygt, da hadde en person med litt voksen tankegang kjørt med vett.

 

Selvom du har en cossi, RS, st220 osv osv osv, så MÅ man ikke gi på hele veien, man kan kjøre lovlig med fin og god bil også.

 

Arne

 

selvfølgelig MÅ man ikke dra på overalt, men det er mye lettere med en bil som går noe så hinsides bra iforhold til noe du har kjørt eller sittet på noen gang. det er mer fristende å mate på med en sierra cosworth med 300++hk enn en 1,8l escort, og det er når man drar på at ting kan skje, ikke alle de gangene man kjører bestemor. det skjønner du vel?

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke at det ikke er sånn, jeg sier man ikke MÅ gi på, ikke at man ikke kan gi på. Det er to helt forskjellige ting.

 

Men det er tilfelle, unge mennesker gir mer på, og kjører generelt værre enn en 40åring f.eks. Men det er ikke dermed sakt at det er nødvendig å gjøre dette. Det går ann å gi på og kjøre fra seg, de gangene det er muligheter for dette. Men å kjøre generelt gris, det skal det ikke være behov for.

 

Det går også ann å utnytte motoren på andre måter enn å ''grisekjøre'' også, og heller ''grisekjøre'' fra seg de gangene og på de stedene det kan egne seg. :) :)

 

Du missforsto meg litt der armani, og det du nevner om meg, du har ingen anelse om hva jeg har kjørt eller sotte på med skal jeg si deg, der det er ''grisekjørt'' og kjørt på måter der man har kjørt motoren, og kjennt motoren, uten å dra på så alt for mye liksom. :)

 

Arne

Edited by egO

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Joda, selvfølgelig, jeg føler med deg der. Det hadde sikkert jeg også gjort, men jeg hadde ikke kjørt gris konstant. De gangene det hadde vært mulighet, ja selvfølgelig. :)

 

Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Selv får jeg egentlig motsatt effekt.

 

Når jeg kjører biler som går dårlig og har liten motor sitter jeg hele tiden og tester den, prøver å kjøre den hardt og slik, fordi den går så dårlig at den er kjedelig å kjøre.

 

Har kjørt noen fete biler gjennom tiden.

 

Volvo 240 tic med 340 hk

Audi 90 24v competisjon

volvo 142 turbo

:P audi rs6 :D

div GTI

Sierra XR4 ( ikke så frakk som folk tror )

 

Da veit jeg de går godt, og at jeg kan parkere mange uansett. Kjører pent da, faktisk helt rolig og behersket, fordi jeg ikke har noe behov for å vise til noen at bilen går bra.

 

Mulig det bare er jeg som har det sånn

Link to comment
Share on other sites

Guest gshock
Poenget er det at for å bli en god sjåfør så trenger du erfaring, og erfaring bygger du opp over tid.

Ta et eksempel, det første året du hadde lappen, klarte du alltid å beregne hvor langt det var til bilen som kom mot deg hvis du skulle krysse veie, eller hvor du måtte begynne å bremse for å klare å stoppe helt. Hvis du klarte det, Ok!!! Da skal du ha ros for da er du sjelden vare.

Bare tenk over det, i dag som du har hatt lappen noen år, du beregner bedre nå, gjør du ikke.

 

Joda, enig at erfaring teller..

Men hjelper ikke med 10 år i bilen hvis du KUN kjører 10 år uten å få en skrens,

da har du mindre erfaring og mindre sjans til å rette inn en sladd en en som har hatt lappen i 3 år og omtrent ikke gjort annet.

 

Så man MÅ prøve ut forskjellige situasjoner for å mestre de..

 

Hjelper ikke å si at en pilot som har flydd i 30 år, men aldri trent på en nødsituasjon (ikke at det er reelt) nødvendigvis er en god pilot.

kan være en som har flydd i 5 år, men har trent MYE på nødsituasjoner, som f.eks motorhavari på helikopter.

Vet hvem JEG ville satt meg inn med hvertfall.

Litt rar sammenlikning, er litt annen type praksis for å pilot lisens.. men du skjønner poenget

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg er sånn sett enig med deg her. Men du MÅ ikke trene deg opp til dette på veier der det kan dukke opp fare situasjoner. De som gjør dette på steder, trener seg opp som du sier, det er disse som skaper økning i forsikring. :) Hvis man derimot hadde gjort dette andre steder, trent seg som du sier, på steder der det er utelukket for faresituasjoner.

 

Men det du sier med å trene, det kan jeg forstå, men det er måter på trening også. :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Guest LaLinea

Jeg har kræsja i vinter. Lappen fikk jeg 1. Juni '06 hehe... Men har bare ansvar på MEG SELV så jeg har ikke bidratt med noe jeg.

 

Ser flere voksne sjafører kjører uansvarlig, tar forbikjøringer der ikke jeg synnest det er ansvarlig men HVER gang jeg ser sånne forbikjøringer møter de aldri bil eller noe så det virker som vi unge skal kræsje minst en gang før prøvetia er over... Og det DUMMESTE jeg ser er når jeg ligger langt bak en kø etter E6 som holder 70 i 80 sona å bilen framfor meg begynner å kjøre forbi så etter 3-4 mil så er bilen bare noen sekunder forran meg... Piontet med det?

 

MAN TJENER IKKE PÅ Å BEGYNNE Å KJØRE FORBI BILER I LAAANGE KØER!!!

Edited by LaLinea
Link to comment
Share on other sites

Guest gshock
Joda, jeg er sånn sett enig med deg her. Men du MÅ ikke trene deg opp til dette på veier der det kan dukke opp fare situasjoner. De som gjør dette på steder, trener seg opp som du sier, det er disse som skaper økning i forsikring. :) Hvis man derimot hadde gjort dette andre steder, trent seg som du sier, på steder der det er utelukket for faresituasjoner.

 

Men det du sier med å trene, det kan jeg forstå, men det er måter på trening også. :)

 

-Arne

 

hehe, selvfølgelig trenger man ikke trene i trafikken. Er lite vits å utsette andre mennesker for fare, det synes jeg er dumt.

men du skjønte teginga :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjøner hva du mener, men du skjønner meg også?

 

Mitt pung er at det faktisk er folk som gjør dette i traikken da det kan oppstå problemer, og det er dette som skaper økning i forsikrings summen. :( men sånn er det bare, noen personer er kansje ikke så voksen som de skal ha det til. :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...