Samatron Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 (edited) sånnsett så har jeg hørt mange som har sagt at originale 2.9'er har bremsa i overkant av 170hk i div tester. Men jeg har aldri fått noe bevis for verken det ene eller det andre, så det er vel bare et løst rykte. Men 145hk holder da greit følge med 325ix full av folk og første utgavene av MB 500sec har jeg funnet ut sierra 2.9i jeg har går likt som e30 325i, bedre en e34 535i opp til 180, bedre en e30 325ix, bedre en e volvo 740 turbo da jeg hadde full bil.. Edited March 20, 2007 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning--- Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 sierra 2.9i jeg har går likt som e30 325i, bedre en e34 535i opp til 180, bedre en e30 325ix, bedre en e volvo 740 turbo da jeg hadde full bil.. trimma eller helt orginal ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 helt orginal, bortsett fra eksos og luftfilter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PushDown Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 sierra 2.9i jeg har går likt som e30 325i, bedre en e34 535i opp til 180, bedre en e30 325ix, bedre en e volvo 740 turbo da jeg hadde full bil.. Hørtes jo bra ut=) SKulle hatt turbo også oppdatert lista etter det:P Escort Mk5 rstSierra sedan 2,9iAudi A4 b6 1.8T Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted March 22, 2007 Share Posted March 22, 2007 den er tilsags, noen andre får gjøre det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PushDown Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 tenkte jg skulle legge ut bilde av bilen nå som den var nypolert et par ganger=) Escort Mk5 rstSierra sedan 2,9iAudi A4 b6 1.8T Link to comment Share on other sites More sharing options...
kai-f250 Posted April 6, 2007 Share Posted April 6, 2007 noen her som er plaga med ventil tikking?? jeg har i store mengder.har prøvd å justere ventilene men hjelper dårli. noen sier dei justerer seg selv.. ka er rett..temli lei nå.tett før d kommer ohc is i den... 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 Hvis du har en 2.9 fra 89 som det står i signaturen har du hydrauliske løftere. Og de kan ikke justeres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 jeg har fått no tikking i motoren selv jeg...kan det være ventiltikkinga som "sierra is turbo" snakker om? er det noe negativt å kjøre med utenom lyden? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
kai-f250 Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 merker ikke noe på efekten.går som et skudd selv om den tikker som en rolex klokke fra kina. får prøve og stramme til så d ikke er klaring på løfterene å se om det kommer seg. skal ikke vere klaring på ventil løfterene når det er hydrauliske?eller tar jeg helt feil? når den er kald går den som et dass.opp og ne på turtall og stopper og herjer på.kan dette ha noe me ventilene å gjere? har skifta map, tomgangsmotor og spjeldhus sensor.. skal bytte motor neste uke om ikke det hjelper;) da blir den jeg har i no brukt som anker om ikke noen andre vil ha den:) 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 (edited) Slitte ventil løftere og kamaksel er et problem på 12v V6 til ford om det er 2,8 eller 2,9 spiller ingen trille. Allikvel går 2,9 penere og roligere enn 2,8 med sine hydrauliske løftere når alt er som det skal, høres nesten ut som en symaskin på tomgang, stille og fint. Å bytte kamaksel og ventil løftere er litt mer jobb da kammen sitter midt i motoren. Edited April 8, 2007 by Fresh| Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEXr4i Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 heisann.. jeg har hatt den tikkinga du snakker om siden 3 mnd etter jeg kjøpte bilen.. (ca 3 år siden) som regel kommer den tikkingen fra hydrauliske løfterne som begynner å bli slitene. kombinert med at di drar inn dritt isteden for olje.. det du kan gjøre er å ta fra hverandre ¨å strekke å rense løfterne. ELLER kjøpe et komplett kam/løfter kit fra burton. å få litt bedre fres. å nye hydløftere på samma gang. hos meg startet tikkinga i veldig liten dose. og ble værre og værre. så alle med 2,9efi med hydrauliske løftere. husk å BYTTE OLJE regelmessig. å en liten ting til Morty999 den 2,8 4x4 du hadde var så sliten som bare F...!!! og en ting til når en is maskin går så bra som du skalø ha det til. så er hvertfal livet til den mototren snart slutt.. alle har sine lyster å liker hvert sitt.. så om noen liker ford v6 så la oss gjøre det. å vis dere liker for sin 2liter ISkrem, så gjør det. men teite utalelser om det ene å det andre kan man spare seg for. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PushDown Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Slitter med tikking på min også=/ Blir bedre når den blir skikkelig varm Escort Mk5 rstSierra sedan 2,9iAudi A4 b6 1.8T Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 hadde litt tikking i motoren min jeg også, men prøvde med innvendig motorrens og bytta samtidig til castol high milage og da ble det ikke å ille etterpå. men la merke til at jeg fikk lavere oljetrykk enn tidligere og at tikkinga økte med oljetrykket 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
kai-f250 Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 har kjørt på den flush rens i oljen i dag og 2 ganger tidligere. så da kom d seg litt. noen som vet pris på setta fra burton? hadde vert gøy med litt mer fres skal bytte motor nå.drittlei tikkinga. fått tak i 2,9 motorn fra gamle bilen min no så da blir d bra..tikker ikke i de hele. og d beste var at jeg må betale 300KR for motorn.. men ny kam med mer futt er ikke å forakte anyway.så om noen vet pris på kam kit tar jeg jerne imot:D 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Hei. Hvis du ringer KM-Cams på hemnes vet jeg at de lager kammer på bestilling. De skulle ha 2500kr for spesialslipt turbokam etter min motors spesifikasjoner når jeg ringte dit i sommer. Det var til 2,8. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
PushDown Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Det var jo ikke sånn altfor fæl pris det silkesvarten=) Escort Mk5 rstSierra sedan 2,9iAudi A4 b6 1.8T Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEXr4i Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 km kams tar jo den du har i bilen nå å modifiserer da.. hvertfall det di sa til meg når jeg ringte dem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Har ikke hatt IS, ikke Sierra 2.8/2.9, men har hatt 2.0L, som dro IS lett(dro 320, 525, golfer og slikt), var en orginal sprek gasser, 86 modell, med tomgang som funka. Men brukte gira godt. Prøvd IS, kameater med IS som prøvde min og ikke skjønte en dritt. Har og hatt en scorpio, med 2.9i motor, 2.4 drivverk(automat) og 2.4 hjerne. Den gjorde 230 på nåla, dro 740 tic med 200+ hk(nå er ikke jeg tam bak rattet når jeg først er i gang heller). Kjempesprek var den ikke, men hadde lett pella en IS, problemet var at den fikk for lite bensin, så man måtte brågi gass og heller slippe opp igjen. Hadde pella ut motor og kasse om det ikke var for at motoren etter en varmkjøring koka etter litt kjøring(den vr så varmkjørt at olja hadde endra viskositet, oljetrykket kom rundt 3500 rpm), uten at jeg fant noe galt. At den gikk såpass bra hadde nok noen med 2.4 converter og utveksling, men også noe med at det faktisk ikke er unormalt med +- 15% effekt i forhold til data, fabrikkdata er snitt av noen motorer. Har og kjørt ganske mye Granada 2.8 gasser, denne var nok hissigere, og kjappere, men nok pga. manuell girkasse, selvom jeg hadde 3.45:1 utveksling, men hvem som hadde vinni ett dragrace disse to i mellomveit jeg ikke, ingen av delene hadde overraska. Scorpioen er spiker, Granadaen skal motoren overhales på(sliten, går ikke noe som helst bra nå(mye pga SOLEX), men skulle likt å sett den IS`n som hadde dratt meg over 120 km/t(med scorpioen fra 0). `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 km kams tar jo den du har i bilen nå å modifiserer da.. hvertfall det di sa til meg når jeg ringte dem.. De kan sikket gjøre det og men dette kan jeg forsikre deg om at var snakk om en helt ny kam. Han fyren leita frem et nytt kam emne til meg. Løftere kom i tillegg. Tror det var snakk om ca 1500 for 12stk. Mulig de hudrauliske til 2,9 er dyrere.. Ikke vet jeg. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
kai-f250 Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 dette må sjekkes.. tikker minimalt nå.eneste som gjenstår er at den ikke vil gå på tomgang når den er kald. og står den lenge og går på tomgang når den er varm, så stopper den. trur den soter ned pluggene..snodi greier.. har kobla ut en sensor under gass spjeldet..da går den lavere på tomgang en med denne på. noen som hjar vert ute for lignende? 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpio ghia Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Hei, jeg vil gjerne komme i kontakt med folk som har Sierra med denne motorstørrelsen, evt. folk som har god peiling på disse bilene/motorene, vil gjerne dele erfaringer osv.Samtidig lurer jeg på om noen kanskje har Haynes S&R manual for disse bilene liggende.. Bilen min er en '90 2,9i GLS som har rullet 325.000km nå (med motorbytte) og noen enkle modifikasjoner er gjort Har du noen gode eller dårlige erfaringer?Har du noen tweaks?Hvordan er bensinforbruket?Får gå ut å ta et par bilder av mine små tweaks.Må forresten bytte fordelerlokk nå, samt ledning til coil, Mekonomen får forhåpentligvis delene på torsdag, nå om dagen fusker, hoster og harker den litt samt at det smeller godt i eksospotta når jeg ruser den. Samt at den er blitt veldig tungstartet ved væromslag som det har vært noe av de siste dagene, trolig grunnet det stygge fordelerlokket.Utover dette har jeg bare fjernet innmaten i katalysatoren eg er også heldige eier av en 2.9 sedan min er en 89/90 type 2.9i GL men med el vinduer eg har også problemer med turteller.. men utover det så har eg vert ganske så heldig kunn slitedeler som har vert nødvendig å skifte men eg har byttet til et hel lyst cossie interiør og har også moddet filtrene og eksos bare eksose min er i ganske så groveste laget.. ble bestilt ifra england og har en PERVERS 6er lyd gliset "89" sierra 2.9i GLX "98" mondeo V6 ghia Trim til du ikke har mere å trimme på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now