2.8 injection Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 tror du hadde fått en 2.8/2.9 til være en mye mer stabil og holdbar motor ved f.eks 300hk og turbo(er) enn en IS motor 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazzzzyboy Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Enig med Morty er ikke noe særlig futt i 2,8 og 2,9. Til å være nesten en 3 liter`s motor som bruker så mye suppe så er det jo helt latterlig. Lyd og bånndrag har dem, men ikke noe mere spørr du meg så er en is en mye gøyere og hissigere maskin og kjøre, enn en 2,8 / 2,9, men det kommer jo ann på hva enn skal bruke bilen til, noen liker å ligge på 1500 rpm og dra campingvogner, mens andre liker å bo på turtallssperra konstant og legge ringer holdt forresten greit følge med enn 2,8 engang med en dønn org is Forresten, å bånne speedo på en is er no prob!! ikke alle m v6 som liker og dra campingvogner,, vill si at største forskjellen i bruks måten må være at is folket "lever" på turtallsperra for og klare og lage donuts.....mens vi m v6 har power nok til og dra løs i donuts m 2 ell 4 hjul uten og leve på turtallsperra... selv har jeg 3 sierraer... alle m v6.. en xr4x4 m 2,8en 2,9 ghiaog en 3 dørs m 2,9 24v som får turbo i lløpet av vinteren... ingen problemer m ax, donuts el fart på noen av di.. er d noe jeg sliter m så må d være alle di late is'ne på veien som ligger i veien for meg..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Jeg har en trimma is også som går ganske greit men toppfarta er dårlig, 180 km/t er så og si maks. kanskje du klarer 190 men da har motoren det vondt. 2,9i har iallfall høyere toppfart, har vært i 230 og drar ifra en standard is selv med høyere utveksling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 går en orginal 2,9 i over 200-210? trudde toppfarta var ca. 200 jeg '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 går en orginal 2,9 i over 200-210? trudde toppfarta var ca. 200 jeg Utregna toppfart i min bil ved turtallssperre i 4.gir er ca 200km/t. Den drar fint videre i 5.gir, selv om jeg aldri har prøvd å holde flat pedal helt til det ikke går mer. Men å nå sperra i 4.gir er null problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 ok..men er ikke uvanlig at biler har høyere toppfart i 4 enn 5 pga dem ikke orker mere, men 2,9 er jo nettopp ganske sterk daså... '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Nådde sperra med ohc'n også jeg. Den hadde 3.92 i baken så farten var kanskje ikke like høy. Men der var det heller labert når man prøvde videre i 5.gir Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 dro min orginale helt til sperrra på 5 gir uten problemer jeg.. og ca 220 på meteret.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 sier seg jo selv at en av dere legger på litt extra, siden IS'n deres som begge var orginale dro granske så forskjellig ifølge dere selv...bombe at jeg da tar 2,9'en sitt parti, men må si at jeg har ikke helt troa på at en 2 liter uten spesielt krutt dro til sperra i 5 gir uten problemer.. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Med 215/40-17 (aner ikke standardim på sierra), 3.92 diff, 0,816 i femte med kutt på 6200rpm så er toppfarta nøyaktig 220 km/t. Da har du rimelig nøyaktig speedometer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 sier seg jo selv at en av dere legger på litt extra, siden IS'n deres som begge var orginale dro granske så forskjellig ifølge dere selv...bombe at jeg da tar 2,9'en sitt parti, men må si at jeg har ikke helt troa på at en 2 liter uten spesielt krutt dro til sperra i 5 gir uten problemer.. Bunna speedoen på min is da den var orginal, så d er ikke noe problem altså!! Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Strengen Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 (edited) tror vi må avgjøre dette med en god gammeldags slosskamp btw her har vi 2 liter IS Edited January 13, 2007 by Strengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 hahahaha lol '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
PushDown Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Skulle likt og se en 2.0 L is ta 2,9 Litern;) Tror 2,9L drar jævelig fra 2.0L. Men Skjønner jo at de som har isen vil forsvare seg;) Escort Mk5 rstSierra sedan 2,9iAudi A4 b6 1.8T Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 forrie helg blei jeg nesten frakjørt av en E30 316i med min 2.8i 4x4 sierra.. så det er vell ikke sååååå rått... eneste over 160 km/t dro jeg saaaaaaaaaaaaaaaaakte ifra han... nei.. ford's v6 er DØDT Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 men så skal det sies at bmw har lagt sjela si i nesten hver eneste motor som har blitt levert og tanken bak ford's v6'ere er jo cruise motor med greit med moment, men er i bunn og grunn motorer med mye potensiale. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 snakk om en 1.6 liters bmw firrer her da... med 100hk el no? så jeg burde vell egentlig dratt ifra han ganske lett med tanke på effekten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Hvis det virkelig var en original 1,6 så er det noe galt med motoren din... Med tanke på at jeg henger på passat 2,8 vr6 til ca 200km/t Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 den var nok helt orginal ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TS Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Alt for mye prating da Noen som vil ta med bilene sine til Tusenfryd i helgen så kan vi prøve i praksis? ikke det at jeg har noe helst forhåpninger til hvor dårlig/bra min veldig originale 2,0 l går men hadde vært morro å prøvd ikke noe toppfartutprøvning kanskje(mye politi) men se forskjellen på aks. Morty kommer helt sikkert entur. Sierra_2.9 du bor i akershus kan jo også stikke innom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 skal være borte i hele helga, men kunne vært artig å fått det til neste helg eller noe.. men Tusenfryd er et lite stykke, for jeg bor i nærheten av lillestrøm, så det er tre kvarter elr no å kjøre..og for morty blir det vel kjapt 1,5 time nesten... tenkte du på parkeringsplassen uttafor tusenfryd? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 nå har jo ikke jeg noen orginal is å teste med akuratt da... hehe... men til tysenfryd er ingen problem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 har ikke du en ny IS annenhver dag a..god tid på deg.. hehe '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 haha.. ja du mener det.. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Holder faktisk med is folka her. 2,9 er dødt.. **** vi holdt da nesten en 2,9 med en Corolla 1,6 her i sommer. Den dro bare saaaaakte ifra. 2,8i går bedre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now