morty999 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 en 2.9i er kjekk å ha med campingvogn.. ellers bruker den bare alt formye bensin.. min ist gikk på 0.8 på vanlig kjøring den gitt, + noen pådrag innimellom.. EDIT: den som leker kjekk her må jo være deg.... Få deg en orgnial is så skal jeg parkere deg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 (edited) ja, den bruker for mye bensin, men poenget er at enn 2.9 kjører i fra en orginal IS veit ikke hvem som leker kjekk jeg: for å si det slik.. på svingete vei skal jeg holde følge med dere med fiestaen.. og jo, jeg har fått med meg at du har hatt mange IS'er, men det ser ikke ut som du har en orginal nå, ifølge siggen din.. Edited January 9, 2007 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 har nok hatt mange orginale gitt... en is og en 2.9i har helt forskjellige arbeidområder.. men 0-100 så vil jeg påstå att en is er raskere.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 påstå ja.. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Hvis noen med ca org is stiller opp til street legal i sommer en eller annen plass i trondheimsområdet så skal jeg også melde meg på, bare sånn for å få bekreftet hvem som har rett. 115hk, 160Nm 1200-1300kg is mot 145hk, 222Nm 1500kg scorpio. Jeg burde jo blitt parkert på 0-100. Eller kanskje noen vil låne bort en g-tech måler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 stiller opp med sierran jeg å, hvis det er nærmere enn trondheim da kan ta det på ford-treffet til sommern '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 2,9 har bedre lyd enn 2,02,9 har mer NM enn en 2,02,9 har mer HK enn en 2,0jeg har ikke kjørt 2,9 noe særlig men jeg er i gang med et 2,9 prosjekt nå i vinter. aldri vært noe fan av fords v-6 men jeg må prøve og. mye pga lyden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 få tak i sportsfiltre til den, da blir det max grom lyd! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 også veier den dobbelt så mye.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CalnoR Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 mange ivrige folk hehe... vil gjerne se dette dragget mellom org is og org 2,9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stiffler Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 noen av dissa is`ne går greit, men du drar ikke fra 2.9i med det første trur jeg.. selvom scorpion er tyngre.. jeg har scorpio 2.9i med automat.. den går ikke så halvgærent.. kjørte mot gamle sierran min her om dagen, men det er senka stv 2.0l da.. men dro lett ifra.. å scorpio 2.9i automat bånner speedometere.. å det stopper på 240++.. jeg trudde ikke på det før jeg prøvde!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 ja.. og en grei is bånne også metere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 (edited) Enig med Morty er ikke noe særlig futt i 2,8 og 2,9. Til å være nesten en 3 liter`s motor som bruker så mye suppe så er det jo helt latterlig. Lyd og bånndrag har dem, men ikke noe mere spørr du meg så er en is en mye gøyere og hissigere maskin og kjøre, enn en 2,8 / 2,9, men det kommer jo ann på hva enn skal bruke bilen til, noen liker å ligge på 1500 rpm og dra campingvogner, mens andre liker å bo på turtallssperra konstant og legge ringer holdt forresten greit følge med enn 2,8 engang med en dønn org is Forresten, å bånne speedo på en is er no prob!! Edited January 10, 2007 by Sierra IS-RS Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 kanskje ikke mye futt i den i forhold til antall liter, men nok futt i den til å kjøre ifra en orginal IS jeg liker å kjøre "fælt" jeg å, og derfor kjøpte jeg en bil som kjører ifra enn standard 2 liters sierra '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Jeg hadde en scorpio 2.0i cl tidligere, den har jo en 2liters ohc motor med efi (populært kalt is-motor på sierraspråket) med t9 kasse og 3.92 bakakselutveksling. Jeg klarte aldri å kjøre fra en kamerats 2.9i 4x4 scorpio, heller ikke 2.9i scorpioer med automat. Var bestandig rimelig likt i 1.gir, men i 2.gir var slaget tapt og 2.9 bilene dro avgårde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8 injection Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 tror ikke disse IS gutta kommer til å gi seg med det første 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 merkelig nok.. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 (edited) den dagen vi ser dere i speilet så Edited January 10, 2007 by morty999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 altså, ALDRI '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halvorsens garasje Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Hehe, så festlig;) Jeg har aldri kjørt en iS, så skal ikke uttale...har ikke kjørt 2.9 heller, så jeg skal i alle fall ikke uttale meg, hehe.. Men tenkte på sånn i forhold til holdbarhet. Har en bekjent som har drivi masse med Ford. Han syns ikke noe om Dohc'en som jeg kjøpte. Men da jeg nevnte på å kjøpe 2.9, grøsset han. Altså enda værre erfaringer med 2.9en, ulyder og diverse. Jeg kunne godt satt i en 2.9 fortsatt jeg, eller de siste 2.8 efi. Var vel en heftig diskusjon på Bilforumet for en liten tid tilbake om 2.9 og 2.8. Men hva sier instruksjonsbøkene/brosjyrer? - Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.Mine prosjekter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Strengen Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 festlig diskusjon.. off topic btw eneste jeg har "racet" mot er BMW 318is og 325ia cab. såvidt jeg vet har 325ia'en 192 hk og den dro jeg fra med 2 billengder opp til 120km/t, men hadde ikke sjangs over det.. (med slitte 185/14" sommerdekk)318 hadde ikke sjangs i hele tatt, den så jeg i sladrespeilet ved samme hastighet, denne har vel 140 hk.eneste jeg har gjort som kanskje øker effekt er å fjerne katte og sette på sportsfilter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 med min 2,8 så måtte jeg VIRKELIG bruke den for å dra ifra en E30 318i her forrie dagen så.. men over 150km/t så dro jeg saaakte ifra.. som sagt.. v6 er noe søppel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 I lyskryss kjører jeg ifra både saab 9000 turbo og passat vr6. Men det er vel mest fordi de har forhjulstrekk og sliter litt med å få effekten i bakken. Fra ca 70 og opp til litt over 200 seg vr6'n ifra. Bilen min går omtrent likt med 16v calibra fra 100 til 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 og hva er gøy med å kjøre ifra lyskryss til lyskryss? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Hvem har sagt at det er gøy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now