Jump to content

Sierra 2,9i eiere


Guest Strengen

Recommended Posts

en 2.9i er kjekk å ha med campingvogn.. ellers bruker den bare alt formye bensin..

 

min ist gikk på 0.8 på vanlig kjøring den gitt, + noen pådrag innimellom.. ;)

 

EDIT: den som leker kjekk her må jo være deg....

 

Få deg en orgnial is så skal jeg parkere deg
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja, den bruker for mye bensin, men poenget er at enn 2.9 kjører i fra en orginal IS

 

veit ikke hvem som leker kjekk jeg:

 

for å si det slik.. på svingete vei skal jeg holde følge med dere med fiestaen..

 

og jo, jeg har fått med meg at du har hatt mange IS'er, men det ser ikke ut som du har en orginal nå, ifølge siggen din..

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Hvis noen med ca org is stiller opp til street legal i sommer en eller annen plass i trondheimsområdet så skal jeg også melde meg på, bare sånn for å få bekreftet hvem som har rett. 115hk, 160Nm 1200-1300kg is mot 145hk, 222Nm 1500kg scorpio. Jeg burde jo blitt parkert på 0-100.

 

Eller kanskje noen vil låne bort en g-tech måler?

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

2,9 har bedre lyd enn 2,0

2,9 har mer NM enn en 2,0

2,9 har mer HK enn en 2,0

jeg har ikke kjørt 2,9 noe særlig men jeg er i gang med et 2,9 prosjekt nå i vinter. aldri vært noe fan av fords v-6 men jeg må prøve og. mye pga lyden..

Link to comment
Share on other sites

Guest stiffler

noen av dissa is`ne går greit, men du drar ikke fra 2.9i med det første trur jeg.. selvom scorpion er tyngre.. jeg har scorpio 2.9i med automat.. den går ikke så halvgærent.. kjørte mot gamle sierran min her om dagen, men det er senka stv 2.0l da.. men dro lett ifra.. å scorpio 2.9i automat bånner speedometere.. å det stopper på 240++.. jeg trudde ikke på det før jeg prøvde!! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Enig med Morty er ikke noe særlig futt i 2,8 og 2,9. Til å være nesten en 3 liter`s motor som bruker så mye suppe så er det jo helt latterlig. Lyd og bånndrag har dem, men ikke noe mere ^_^ spørr du meg så er en is en mye gøyere og hissigere maskin og kjøre, enn en 2,8 / 2,9, men det kommer jo ann på hva enn skal bruke bilen til, noen liker å ligge på 1500 rpm og dra campingvogner, mens andre liker å bo på turtallssperra konstant og legge ringer :D holdt forresten greit følge med enn 2,8 engang med en dønn org is ;) Forresten, å bånne speedo på en is er no prob!!

Edited by Sierra IS-RS

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

kanskje ikke mye futt i den i forhold til antall liter, men nok futt i den til å kjøre ifra en orginal IS

 

jeg liker å kjøre "fælt" jeg å, og derfor kjøpte jeg en bil som kjører ifra enn standard 2 liters sierra ;)

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Jeg hadde en scorpio 2.0i cl tidligere, den har jo en 2liters ohc motor med efi (populært kalt is-motor på sierraspråket) med t9 kasse og 3.92 bakakselutveksling. Jeg klarte aldri å kjøre fra en kamerats 2.9i 4x4 scorpio, heller ikke 2.9i scorpioer med automat. Var bestandig rimelig likt i 1.gir, men i 2.gir var slaget tapt og 2.9 bilene dro avgårde.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, så festlig;) Jeg har aldri kjørt en iS, så skal ikke uttale...har ikke kjørt 2.9 heller, så jeg skal i alle fall ikke uttale meg, hehe..

 

Men tenkte på sånn i forhold til holdbarhet. Har en bekjent som har drivi masse med Ford. Han syns ikke noe om Dohc'en som jeg kjøpte. Men da jeg nevnte på å kjøpe 2.9, grøsset han. Altså enda værre erfaringer med 2.9en, ulyder og diverse.

 

Jeg kunne godt satt i en 2.9 fortsatt jeg, eller de siste 2.8 efi. Var vel en heftig diskusjon på Bilforumet for en liten tid tilbake om 2.9 og 2.8. Men hva sier instruksjonsbøkene/brosjyrer?

- Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!

Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)

Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.

Mine prosjekter

Link to comment
Share on other sites

Guest Strengen

festlig diskusjon.. off topic btw :P

eneste jeg har "racet" mot er BMW 318is og 325ia cab.

såvidt jeg vet har 325ia'en 192 hk og den dro jeg fra med 2 billengder opp til 120km/t, men hadde ikke sjangs over det.. (med slitte 185/14" sommerdekk)

318 hadde ikke sjangs i hele tatt, den så jeg i sladrespeilet ved samme hastighet, denne har vel 140 hk.

eneste jeg har gjort som kanskje øker effekt er å fjerne katte og sette på sportsfilter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

I lyskryss kjører jeg ifra både saab 9000 turbo og passat vr6. Men det er vel mest fordi de har forhjulstrekk og sliter litt med å få effekten i bakken.

 

Fra ca 70 og opp til litt over 200 seg vr6'n ifra.

 

Bilen min går omtrent likt med 16v calibra fra 100 til 200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...