Sierra IS-RS Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Skal bytte termostat på vinterbilen min, må man tappe bilen for vann først eller går d uten ? Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06
Sierra IS-RS Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 trenger ikke å tappe vannet først.. Takk Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06
zanor Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Men om du ikke gjør det først så renner det jo ut når du tar av termostathuset da...
D.Toft Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 det gjør ikke noe det da.. men han trenger jo ikke å tappe først bare tappe litt ut før montering,om han skal ha på noe flytende pakning.. bare for å få vannet litt lenger ned i blokken
Sierra IS-RS Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 (edited) det gjør ikke noe det da.. men han trenger jo ikke å tappe først bare tappe litt ut før montering,om han skal ha på noe flytende pakning.. bare for å få vannet litt lenger ned i blokken Det du sier der er galt !!, bytta termostat nå nettop, vannet må tappes først, hvis ikke kommer det meste av vannet opp av radiatorslangen, d fosser \ suges opp By the way, hvis noen kjører rundt og fryser som jeg har gjort en god stund, så bytt termostat, hjalp noe så grasat, pluss at temp måleren min ble aktiv Edited January 2, 2007 by Sierra IS-RS Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06
D.Toft Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 da har du din måte, og eg min måte du fikk varme i apparatet ditt
wehode Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 når du først er i gang,ta en vannslange å spyl igjenom varme apparatet... så slipper du evt å opp med jæv.. skapet igjen Wehode
olsen_driver Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 jeg trengte ikke tappe væska for å bytte termostat...
Granada 2.8 Ghia Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 du trenger ikke tappe for å skifte termostat, men det blir litt gris og du må seff ha litt mere kjølevæske. Men på så gamle biler som sikkert ikke husker hva ett service-skjema er engang hadde det kanskje vært lurt å skifta kjølevæska uansett, og rensa varmeappregistret i samme slengen. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
sega Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Ok, noen som kan fortelle meg hvor termostaten sitter på en 2.0 1986 Sierra (ja, jeg vet jeg er newbie (-: ) søkt litt her på forumet men finner ikke no. Takk for svar
SierraCL Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Det går en slange fra toppen av radiatorn din og inn på termostathuset som sitter foran på toppen. Bak det huset sitter termostaten.
sega Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Det går en slange fra toppen av radiatorn din og inn på termostathuset som sitter foran på toppen. Bak det huset sitter termostaten. Tenkte meg det var der, men var ikke så klar for å løsne skiten om det ikke var riktig. Takker for kjappt svar, se om vi kan få tempen til å holde seg under rødlinja nå
sega Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Noen som har no gode ideer på lager for å lufte systemet?
Ruudsengen Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Fyll på vann og la bilen stå å gå uten lokket på tanken ei stønn. Etterfyll ettersom det synker litt i tanken. Etterpå er det tut og kjør.
Guest Martin18 Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Jeg har problemer med termostaten min jeg å. eller lettere sagt, radiatorviftene går ikke:S Jeg prøvde å skifte termostatføleren, men det hjalp ikke. Motoren blir temmelig varm nå om sommmeren... Får ikke noe kjøling inn i bilen heller, så er temmelig varmt der å Noen som har noen triks på lur? MVH Martin
Guest SieRRa Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Jeg har problemer med termostaten min jeg å. eller lettere sagt, radiatorviftene går ikke:S Jeg prøvde å skifte termostatføleren, men det hjalp ikke. Motoren blir temmelig varm nå om sommmeren... Får ikke noe kjøling inn i bilen heller, så er temmelig varmt der å Noen som har noen triks på lur? MVH Martin Ta å legg opp en egen bryter til viftene ,da med rele og bryter. Gamle sierraer har en tendens til å leve litt sitt eget liv med el vifter
Guest Martin18 Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 Ta å legg opp en egen bryter til viftene ,da med rele og bryter. Gamle sierraer har en tendens til å leve litt sitt eget liv med el vifter hmm... Hadde planer om å gjøre det. men så fant jeg ut at det er greit å ha det, sånn som det skal være. det må jo være mulig å fikse det...
a.cosworth Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 Hold dere til emnet. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
kai-f250 Posted June 13, 2007 Posted June 13, 2007 i sierraen min har e scorpio radiator med sierra doch vifter og bryten til vifta som står i termostathuset på dohc passer rett i hullet på h.side på scorpio radiatoren 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now