Jump to content

Bytte termostat, tappe vannet først?

Sierra IS-RS

Recommended Posts

Skal bytte termostat på vinterbilen min, må man tappe bilen for vann først eller går d uten ?

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

trenger ikke å tappe vannet først..

Takk ;)

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

det gjør ikke noe det da.. men han trenger jo ikke å tappe først ;) bare tappe litt ut før montering,om han skal ha på noe flytende pakning.. bare for å få vannet litt lenger ned i blokken ;)

Det du sier der er galt !!, bytta termostat nå nettop, vannet må tappes først, hvis ikke kommer det meste av vannet opp av radiatorslangen, d fosser \ suges opp ^_^

By the way, hvis noen kjører rundt og fryser som jeg har gjort en god stund, så bytt termostat, hjalp noe så grasat, pluss at temp måleren min ble aktiv B)

Edited by Sierra IS-RS

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

• 2 weeks later...

du trenger ikke tappe for å skifte termostat, men det blir litt gris og du må seff ha litt mere kjølevæske. Men på så gamle biler som sikkert ikke husker hva ett service-skjema er engang hadde det kanskje vært lurt å skifta kjølevæska uansett, og rensa varmeappregistret i samme slengen.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

• 4 months later...
Det går en slange fra toppen av radiatorn din og inn på termostathuset som sitter foran på toppen.

Bak det huset sitter termostaten.

Tenkte meg det var der, men var ikke så klar for å løsne skiten om det ikke var riktig. Takker for kjappt svar, se om vi kan få tempen til å holde seg under rødlinja nå

Guest Martin18

Jeg har problemer med termostaten min jeg å. eller lettere sagt, radiatorviftene går ikke:S

Jeg prøvde å skifte termostatføleren, men det hjalp ikke.

Motoren blir temmelig varm nå om sommmeren... Får ikke noe kjøling inn i bilen heller, så er temmelig varmt der å:P

Noen som har noen triks på lur?:P

MVH Martin

Guest SieRRa
Jeg har problemer med termostaten min jeg å. eller lettere sagt, radiatorviftene går ikke:S

Jeg prøvde å skifte termostatføleren, men det hjalp ikke.

Motoren blir temmelig varm nå om sommmeren... Får ikke noe kjøling inn i bilen heller, så er temmelig varmt der å:P

Noen som har noen triks på lur?:P

MVH Martin

Ta å legg opp en egen bryter til viftene ,da med rele og bryter.

Gamle sierraer har en tendens til å leve litt sitt eget liv med el vifter

Guest Martin18
Ta å legg opp en egen bryter til viftene ,da med rele og bryter.

Gamle sierraer har en tendens til å leve litt sitt eget liv med el vifter

hmm... Hadde planer om å gjøre det. men så fant jeg ut at det er greit å ha det, sånn som det skal være. det må jo være mulig å fikse det...

i sierraen min har e scorpio radiator med sierra doch vifter og bryten til vifta som står i termostathuset på dohc passer rett i hullet på h.side på scorpio radiatoren

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest